Esential
80% | este necesarul de actiuni pentru a lua decizii in cadrul Grupului VW. |
Legea Volkswagen revine in prim-planul Europei. Acum cateva saptamani executivul german aproba noul format al legii VW.
Legea amendata de UE, in octombrie anul trecut, a fost modificata de statul german, dar si-a pastrat principiul de functionare. Astfel, deciziile majore in cadrul Grupului VW nu pot fi luate fara suportul a 80% din pachetul de actiuni.
In aceste conditii, Landul Saxonia, al doilea actionar al companiei, care detine 20.1% din actiuni, poate bloca proiectele lansate de Porsche, principalul actionar. Mai mult, Saxonia poate bloca prin lege preluarea pachetului majoritar de catre Porsche.
Comisia Europeana a decis ca raspuns la acest lucru sa declanseze procedurile de infringement impotriva Germaniei, dupa ce acest stat nu a respectat o decizie a Curtii Europene de Justitie.
Conform legii, statul german are doua saptamani la dispozitie pentru a raspunde acuzatiilor, inainte ca procesul sa reinceapa la Curtea Europeana a Justitiei. In cazul in care Germania nu modifica legea Volkswagen conform prevederilor deciziei din octombrie 2007 pana la termenul stabilit, Curtea ar putea aplica amenzi, consemneaza Mediafax.
Noile date ale situatiei readuce Porsche, principalul actionar al grupului VW, in carti pentru o preluare si un control bine definit la cel mai mare grup auto din Europa.
Mai ales cand acea minoritate e un grup de birocrati care nu au mare habar cum se face o masina.
Realiatea libera este cel mai bine. Balantul natural. Cand toata lumea din germania plateste un % din salariu pt sustinerea firmei VW nu este bine pt ei. Cand toti cumparatori de VW platesc un % pt sustinerea modelului Bugatii care pierde 4 milioane bucata nu este bine pt ei.
Dar cand cumperi un VW sub pretul de fabricare parca se simte bine.
Este la fel cu mine mergand in Mexic sa cumpar motorina la $2.11 gall (3.8l). Este bine pt mine dar ....