Anul 2015 începe intens pentru Porsche, care anunţă noutăţi interesante în gama modelelor sale cu motor central. După ce la Geneva am putut asista la debutul mondial al lui Cayman GT4, cea mai puternică versiune din gama celui mai accesibil coupe al mărcii din Stuttgart, Salonul de la New York ne face cunoştinţă cu noul Boxster Spyder, un model care atrage atât prin forma caroseriei, cât şi prin motorizare. Astfel, dacă la nivel de design vorbim de un model care împrumută formele legendarului 718 Spyder, model lansat de Porsche cu fast în anii '60, inima lui Boxster Spyder este acelaşi motor cu şase cilindri în linie de 3.8 litri regăsit pe Cayman GT4: 375 CP la 6700 rpm şi cuplu maxim de 420 Nm.
Cel mai rapid Boxster din toate timpurile
Cu aceste cifre în cartea tehnică, noul Boxster Spyder devine cea mai puternică versiune din istoria modelului german. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 4.5 secunde (cu o jumătate de secundă mai rapid decât precedenta versiune de top, Boxster GTS), în timp ce viteza maximă ajunge la 290 km/h. Evident că aceste performanţe aveau nevoie de modificări tehnice pe măsură, astfel că noul Boxster Spyder împrumută pachetul de frâne de pe fratele mai mare 911 Carrera şi are o gardă la sol coborâtă cu doi centimetri.
Cel mai interesant aspect legat de noul model este însă lipsa sistemului de climatizare şi a radioului din dotarea standard. Chiar dacă pentru clienţii premium ar putea părea o abominaţie, Porsche explică acest lucru prin faptul că modelul a fost conceput pentru performanţe de top, iar aceste sisteme de confort ar fi reprezentat un plus nedorit la capitolul masă proprie.
Evident, clienţii care doresc pachet audio şi climă pot să le comande cu ajutorul listei de opţionale.Pentru purişti
Pentru a sublinia şi mai bine caracterul pur sportiv al noului Boxste Spyder, Porsche a montat la interior scaune scoică şi un volan cu diametrul de doar 36 de centimetri, dimensiune asemănătoare celei a volanului maşinilor din raliuri. Mai mult, modelul german se decapotează exclusiv manual şi poate fi comandat doar cu transmisie manuală, o dedicaţie directă făcută puriştilor Porsche.
Ca o paranteza, in anii 95-96 cand s-a anuntat crearea unui "mic" Porsche, presa germana, preluata si de cea romaneasca - destul de subtire pe atunci -, anunta ingrijorata ca modelul ar putea sa nu fie un produs de succes, dupa experientele mai putin reusite din trecut ale unor marci precum Porsche sau Ferrari care au scos pe piata modele mai simple si mai accesibile, dar care nu au fost prea apreciate, in ciuda accesibilitatii lor. Porsche a transmis atunci celor ingrijorati sa stea linistiti ca Boxster va fi un Porsche "pur si dur". Intre timp, Boxster a fost si este un mega-succes, iar acum, dupa aproximativ 20 ani a venit si asteptatul "pur si dur". Sper doar ca puristii anilor '90 au imbatranit suficient de putin pentru a nu-si fi pierdut interesul pentru o astfel de masina obraznica si suficient de mult pentru a strange banii necesari achizitiei si distractiei cu ea.
unii dintre noi "s-au nascut si crescut" in masini fara clima in care "mureai de cald". Se numeau Dacia 1300, Skoda 1100, Lada 1600, Wartburg 353, etc. Suntem bine sanatosi daca vrei sa stii si acum avem masini cu tot cu clima (si de multe ori si pe 2 zone, sic! :)). Avantajul nostru e ca putem aprecia si prezenta dar si lipsa unei clime.
In alta ordine de idei e bine ca apar si astfel de "originare". E bine pentru ca lipsa sutelor de optionale (sau standarde) care te fac sa te simti ca in puf te indeparteaza, totodata, de exact ceea ce se numeste placerea condusului. Cu toate ca sunt adeptul confortului, a gadgeturilor destepte si a masinilor electrice nu pot sa nu ma bucur ca cei care vor sa simta ca (virgula) chiar conduc au posibiliatea sa o faca in modele mai sigure si mai rafinate mecanic fata de ce era acum 25-30 de ani.
@mntsn...pare-se ca decapotabilele revin, usor, usor. Ar putea fi un semn ca piata auto isi revine, sau cel putin constructorii sunt optimisti in privinta viitorului industriei.
Foarte frumos ati spus! Bravo! Anumiti oameni nu pot sa inteleaga faptul ca unii oameni apreciaza tocmai ce ei considera lipsuri majore... Vorbeam cu un pasionat de masini de vechi si imi spunea ca si faptul ca ridica geamul la manivela sau il deschizi invartind un flutiras, ori ca uneori mai intra un pic de miros de benzina in habitaclu, pentru el face parte din farmecul de a conduce o anumita masina,
Scorpionule, cine isi cumpara o asemenea masina, lasand la o parte faptul ca isi permite masini cu clima cincizonica, nu o face pentru clima ci dintr-o pasiune pe care tu, posesor de Macan cumparat de babacu' nu ai cum s-o intelegi. As zice ca ar trebui sa mai cresti, ca sa fii capabil de asta, dar ma indoiesc sincer ca ai sa reusesti chiar si le varsta senectutii. Mi te si imaginez in fata unui Noble facand figuri si spunand ca nu are clima si ABS .
@Ivanoff
Cand m-am suit prima data intr-o Toyota GT86, am apreciat tocmai interioriorul demn de anii '80.
un 2 DIN (DVD, GPS, touchscreen, etc) are si 4 Kg. AC si toate accesoriile te duc si pana in 10Kg...Ca fapt divers materialele de calitate pentru izolatia fonica pot depasi 30Kg.
toate se aduna la secundele de acceleratie
10 kg pt un model de aproape 400cp nu ar trebui sa fie o problema, atat timp cat soferul poate cantarii chiar si 100 de kile sau daca va fi condusa de o femeie chiar 60 kile. Materialele de izolare fonica pot cantarii si 5 kg, asta daca aplici Silent Coat care e mai bun si mai usor decat Alubant sau pasla ( in cazul podelei ).
ps: Un DVD 2Din sa cantareasca 4 Kg eu cred ca te-ai uitat la cele fabricate acum 7 ani :))))) . 4 kg are un bidon de apa plata :))))) la instalare ar da batai de cap daca ar cantarii atat :))))) , mai mult de 1,5-2 kg nu cantareste unul modern .
Pana vii tu cu un alt raspuns , mi-a mai venit o idee : Eu zic ca Porsche sa scoata si farurile , ca oricum malaxorii cu 4 perechi de oua crezand ca avand sigla asta pe capota au cam ''uitat'' de semnale acustice la schimbarea benzii, iar farurile ? Ehh da-le dreacu. Pt ce le mai trebuie ? Doar a pus Oprescu noi stalpi de iluminat in Pantelimon si Ferentari :))))))))...... totusi le-as lasa sistemul de avarii pe spate, ca atunci cand parcheaza in statia de RATB blocand troleibuzele macar sa fie vizibili noaptea :))))))
Din cate stiam usor nu insemna si mai bun cand e vorba de izolatia fonica. Dealtfel se face (cred ca stii) o combinatie de materiale (izolatoare, absorbante, reflexive) care sunt mai usoare (400-500kg/m3) ori mai grele (>1400Kg/m3). Adunate dau....mult de tot :))
Despre sofer.... numai de bine. Ca si la consum si acceleratia iti rezulta dintr-un standard. Daca porcu' a mancat bine de craciun sa-i fie de bine, daca e o tipa de 60Kg ajunge prima la urmatorul semafor. Dar nici un slinos si nici o manutza de femeie nu se aseaza la volan cand se fac testele. Intelegi?
@misha... merci. Ai fost usor cam dur cu Scorpionul. Si mie imi vine cateodata sa lansez cate o racheta... da' nu prea ai ce face. Asta e generatia care nu stie la ce foloseste un creion unei casete audio. Trebuie inteleasa si lamurita.
Am folosit pt izolarea lui fonica acest material care ti-am zis mai devreme: Silent Coat ! Un material foarte usor si flexibil, l-am folosit la plafon, fete usi, capota motor, capota portbagaj, si la podea si roata de rezerva, am folosit pasla. Pasla intr-adevar este mai grea, insa izoleaza si mai bine ca Silent Coat .
http://gamamag.ro/products/Insonorizare-auto-Silent-Coat-bulk-pack-41-buc-390mm*250mm-SC%252dM2%252d4.0.html
Insa am mai ''recuperat'' la jante, am gasit unele dintr-un aluminiu usor, iar anvelopele nu pun cele mai groase, cu toate ca multa lume imi zice ca nu ar influenta greutatea masini,, ba din contra ar ajuta-o sa fie mai stabila. Stabila, nu prea e ea oricum, au mai recuperat putin acest aspect barile de rigidiizare, insa degeaba daca masina e prea inalta, iar suspensiile sunt cam ''praf'' sa ma exprim cinstit.