Porsche Boxster si Cayman ar putea primi un motor VW cu patru cilindri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In incercarea de a isi reduce amprenta de carbon, Porsche ar putea sa ofere si o versiune cu patru cilindri a modelelor Boxster si Cayman. Motorul pe care l-ar putea folosi cele doua modele poate fi gasit in gama TSI a producatorului Volkswagen, companie al carei pachet majoritar de actiuni este detinut de Porsche. Oficialii Porsche au sugerat introducerea unui asemenea motor in gamele Boxster si Cayman, dar nu au confirmat acest demers.
Posibilitatea introducerii motoarelor cu patru cilindri in gama Porsche este un lucru probabil avand in vedere tendinta mondiala de downsizing. Noile motoare nu vor fi primele unitati cu patru cilindri folosite de producatoru german, numeroase modele Porsche fiind echipate cu asemenea propulsoare in trecut. Trecerea de la un motor cu sase cilindri la un motor cu patru cilindri este necesara deoarece Porsche poate sa stoarca aproape la fel de multa putere dintr-un motor de patru cilindri fara a avea consumul de carburant si emisiile la nivelul unui propulsor boxer cu sase cilindri.
Noul motor cu patru cilindri pe care il vor folosi cei de la Porsche va fi supraalimentat si va folosi tehnologia injectiei directe. Desi gamele Cayman si Boxster vor primi un motor cu patru cilindri, modelul 911 nu va fi echipat niciodata cu un motor care nu este creat de Porsche.
Acest lucru este datorat pozitionarii modelului 911 in cadrul gamei Porsche, precum si a traditiei din spatele acestui model.Via | Drive.au
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Sau cine stie...poate aveti impresia ca un motor de 2.4 turbo de 300 CP si 450 Nm de cai nu trage la fel ca un V6 de 3,8l si 450 Nm, ca deh...e logic pentru voi sa traga mai bine motorul mai mare. In realitate insa, motorul supraalimentat se va misca mai bine ca echivalentul sau aspirat intotdeauna. In primul rand datorita faptului ca va avea cuplu mai mare decat aspiratul (exemplul meu anterior, referitor la cuplul V6-ului aspirat, a fost exagerat pentru a-mi evidentia ideea - e clar ca aspiratul va avea cuplu mai mic decat supraalimentatul, oricat de V6 ar fi el). Apoi, va fi eficient de la turatii mai mici, va fi mult mai usor (in genul a 50-80 kg, adica greutati care conteaza) si mai sunt si alte motive.
Paul - se vede ca nu ai mers cu un 1.4 TSI. Daca tu crezi ca motorul ala se comporta in vreun moment macar aproape ca un 1.4 aspirat, iti spun de acum ca te inseli amarnic si nu ai habar.
Nu stiu ce s-a intamplat - motoarele din exemplul de mai sus erau un 2.2-2.4 de 300 CP si 450 Nm si un 3.8 V6 de 300 CP si 450 Nm.
Eu n-am zis nimic de motoare, sunt foarte ok. Si nimeni nu a zis de motoarele turbo cu cilindree mica ca ar fi proaste. N-ai inteles ideea. E vorba de imagine, pur si simplu. Nu te apuci tu, Porsche, cu o anumita prestanta si traditie, sa imprumuti motoare de Golf si Polo. Pur si simplu, nu se cade. A, daca s-ar apuca de un 2.0-2.5 4 cilindrii BOXER, n-as fi zis nimic. Asta ar fi insemnat ca vor sa tina la blazonul lor. Dar asa, sa trantesti pe un Porsche, totusi, un 1.4 turbo de pe Golf/Polo, nu se cade. Asa cum nici dieselul pe Cayenne nu se cade, si nici Cayenne in sine nu e un Porsche. Dar, ma rog, in disperarea de a gasi cat mai multi clienti, faci orice. Faza e ca treaba asta are si reversul medaliei: risti sa-ti pierzi clientii fideli/adevarati si imaginea de motorist sportiv aparte, lucru care-si va cere partea leului mai tarziu.