Esential
5 | secunde îi sunt necesare noului Boxster S pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. |
315 | cai putere oferă acum noul Porsche Boxster S. |
8 | litri/100 de km consumă Porsche Boxster S. |
5 | secunde îi sunt necesare noului Boxster S pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. |
315 | cai putere oferă acum noul Porsche Boxster S. |
8 | litri/100 de km consumă Porsche Boxster S. |
Nici nu s-a uscat bine cerneala pe articolele cu cele mai noi premiere de la Detroit, că Porsche vine cu o surpriză pentru fanii săi. Programat să îşi facă apariţia pe podiumul elveţian al Salonului Auto de la Geneva, noua generaţie Boxster este prezentată deja într-un comunicat oficial.
Modelul cu două locuri, ajuns deja la a treia generaţie, după debutul său în 1996, şi-a propus să aducă publicului, pe lângă evoluţiile tehnologice, şi un design ceva mai atractiv.
Liniile caroseriei împrumută filosofia conceptului 918 Spyder, folosind un set de blocuri optice noi, un profil ceva mai musculos şi un posterior agresiv, cu un eleron fals proeminent. Nu lipseşte nici priza de aer laterală, deja o trăsătură de design specifică Porsche.
La interior, habitaclul fratelui mai mare Porsche 911, a servit drept sursă de inspiraţie. Comenzile centrale au fost repoziţionate, iar în mijlocul planşei de bord a fost instalat un nou ecran LCD pentru sistemul multimedia.
Sub designul proaspăt şi atrăgător se ascunde o maşină cu un ampatament mai mare şi un ecartament îmbunătăţit.
Structura clasică din oţel a fost înlocuită cu una din aluminiu, care îi permite sportivei să se laude cu câteva kilograme în minus. Acoperişul a fost automatizat şi beneficiază acum de un sistem eficient de rabatare.Deşi s-a vorbit multă vreme despre introducerea unui nou motor cu patru cilindri, Porsche nu a căzut pradă tentaţiei de a-şi reduce dramatic media de emisii. A preferat în schimb să îmbunătăţească motorizările deja existente. Vechiul motor boxer, de 2.9 litri, are acum o cilindree mai mică, de 2.7 litri, însă oferă cu 10 cai în plus, adică 265 de cai putere. Aportul favorizează acceleraţia de la 0 la 100 de km/h, care se face în doar 5.7 secunde.
Versiunea de top, Boxster S, vine cu acelaşi motor de 3.4 litri, echipat cu injecţie directă şi 5 cai în plus. Cu 315 cai putere la pachet , modelul german accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde.
Pentru ambele versiuni de motorizare, Porsche oferă în echiparea standard cutia manuală cu şase rapoarte şi opţional celebra transmisie automată PDK cu şapte trepte.
Acestea ajută la obţinerea unui consum mediu de 7.7 litri pentru Boxster şi 8 litri/100 km pentru Boxster S.Ca şi în cazul lui 911, Porsche oferă un pachet Sport Chrono, un diferenţial cu alunecare limitată şi sistemul Porsche Torque Vectoring.
Data lansării pe piaţa europeană a fost fixată pentru primăvara acestui an.
Poate gresesc, dar din cate stiu eu Porsche nu a avut niciodata motoare cu 6 cilindrii in linie, a avut decat 4 in linie, si numai pe modele cu motorul montat in fara (924, 944 si 968).
@gigel manelistul: ştii greşit! motorul boxer este un motor cu cilindri în V, cu unghiul dintre cilindri de 180 de grade şi fiecare bielă pe fusul maneton al ei!
aici este marea diferenţă dintre motoarele în V normale şi cele boxer: fiecare bielă are fusul maneton separat!
termenul de "flat six" vine de la unghiul de 180 de grade dintre cilindri!
@Automarket
Interiorul, din cate vad, este 80% din interiorul lui 911, cum adica e acelasi interior???
Eu mi-as lua un Boxster, de-asta nou, in favoarea lui 911.
Cayman?
In afara de stopurile noului Cayenne, Porsche nu ma dezamagit niciodata. E din ce in ce mai frumos si mai bun. Consumul scade,cilindreea scade si performantele cresc. Asta se intampla si la alte marci dar Porsche este primul la acest capitol alaturi de BMW. Reteta lor este sa isi perfectioneze aceeasi caroserie in timp. Nu sa o schimbe radical. Din cate ati vazut la 911, silueta este ' picatura de apa '. Unii o vad ca pe o monotonie si banalitate...dar in realitate inseamna perfectiune. Asa ,,broaste'' cum le spun criticii. Nu degeaba este una din cele mai vandute marci de masini de lux.
ps. @ PORSCHE SA VINA CAJUNUL MAI REPEDE CA NU MAI AM RABDARE :)))
Cat despre cutia de viteze cu 7 trepte, nu stiu cui sa dau dreptate, tie sau inginerilor care au proiectat Boxter-ul.
da oltcit-ul are motor boxer 4 cilindri răcit cu aer!
- 2 cilindrii boxer 652 cmc, 34 CP - Oltcit Special
- 4 cilindrii boxer 1.1 litrii (1129 cmc) 57CP - Oltcit Club 11 R, RL si RM
- 4 cilindrii boxer 1.3 litrii (1299 cmc) 61.5 CP (eu stiam 62 CP) - Oltcit Club 12 TRS si Oltcit Club 12 CS (Pick-up)
Stiati ca Oltcit-ul avea discuri de frana ventilate montate pe cutia de viteze (cele de pe puntea fata)?