Porsche are mana libera sa cumpere VW
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeana a aprobat planurile companiei Porsche de a prelua pachetul majoritar de actiuni in cadrul Grupului Volkswagen.
Consiliul de Administratie de la Porsche a dat unda verde achizitiei inca din primavara acestui an, aproband suma de 9.5 miliarde de euro pentru achizitia unui pachet suplimentar de actiuni. Porsche detine in acest moment 31% din actiunile Grupului VW si intentioneaza sa-si mareasca participatia pana la 50%.
Chiar si in conditiile in care Porsche ar deveni actionar majoritar la VW, puterea de decizie nu va fi nelimitata, atat timp cat Landul Saxonia va detine 20% din actiuni, care ii aduc posibilitatea de a avea un drept de veto.
Principala dorinta a companiei Porsche este de a desfiinta prevederea conform careia orice decizie majora luata de consiliul de administratie necesita acoperirea a 80% din actiunile grupului german. In aceste conditii, Landul Saxonia, al doilea actionar al gigantului auto, are posibilitatea de a bloca orice initiativa luata de Porsche, lucru foarte probabil in conditiile in care cele doua parti sunt in conflict.
“Dupa examinarea implicatiilor acestei tranzactii, comisia a concluzionat ca operatia nu va afecta in mod semnificativ raportul de putere existent pe piata auto” sustine biroul de presa al Comisiei Europe, cu privire la decizia luata de executivul european.
Via | EUbusiness
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile cere Comisiei Europene să amâne noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025. De anul viitor, toți producătorii vor trebui să producă mașini care să emită maxim 95 de grame de CO2 per kilometru. (16.09)
-
Hyundai și General Motors au anunțat oficial un parteneriat prin care vor dezvolta și construi modele electrice și termice noi în viitor. Cele două mărci au semnat deja un memorandum de înțelegere. (14.09)
-
Volvo a anunțat oficial că renunță la toate serviciile pe bază de abonament. Acest serviciu, numit Care by Volvo, urmează să fie transferat către proprietari noi în mai multe țări europene, în timp ce acesta va fi desființat în alte țări. (13.09)
- Toyota Prius, consum de Cartea Recordurilor: 2.5 l/100 de km într-o aventură de 5.168 km
- Primele imagini oficiale cu noul Volkswagen Tayron. Lansarea europeană, în 10 octombrie
- Noua ediție aniversară Dacia Logan XX: marchează 20 de ani de la debutul lui Logan
- Acesta este noul Volkswagen Taos facelift: SUV pentru piața din America de Nord
- Marca chineză Geely, lansare oficială în România în 20 septembrie
Sie müssen stillstehen.
Nu pot decat sa sper ca trecerea de la uzul maximal al platformelor comune la tot felul de derivatii de tip suv-istice sau gen porsche "panarama" :o) le va manca sinergiile date de volumele impresionante pe care le au mai ales in Europa.
Nu zic, toata stima pentru calitatea germana provenita din seriozitatea tipica, dar daca ne uitam la raportul pret / calitate (gen pret / puncte din ams) o sa vedem ca stau din ce in ce mai prost - pentru ca noi ca fraierii dam banutzu' gros nesimtitilor de la porsche ...
Nu pot decat sa sper ca PSA va reveni cu design-ul (ca fiabilitate au ceva), Renault la fel se va ridica la inaltimea frectiei de motto cu "creatorii de automobile" inclusiv cu fiabilitatea si calitatea finisajelor cum promite sefu' lor de trib, Fiat va fi chiar fiabil si se vor opri din incercarea (inutila) de a arata ca au calitate germana etc.
Si toti vor face motoare mai performante si mai putin poluante, ca asta este cheia pentru masele largi.
Manelistii vor practica in continuare concursul cu cine o are mai mare, mai alba, mai tunata de prost gust si mai scumpa (ma refer totusi la tancurile suv din dotare).
Si asta in ciuda faptului ca-mi place audi ...
Dupa mine pot sa cumpere pe toata lumea, insa Porsche a devenit ceva "comercial", ca mai toate marcile de fapt. Vrea sa vanda si atat, spiritul insa nu mai este acelasi.
Peste 10-20 de ani o sa cumparam masini si nu o sa le stim adevaratul producator.
F. Porsche a fost cine a fost, lasati-l sa se odihneasca, mie nu imi miroase a bine politica asta de acaparare si de tiranie.
Mie sincer imi pare rau ca VW si marcile ei vor avea de suferit. Asta se stie deja.
numai bine