Nu mai este deloc o noutate că cererea pentru mașinile cu zero emisii a scăzut la nivel global. Spre exemplu, în Germania, una dintre cele mai mari piețe europene, cererea a scăzut cu 16.4% în primele 6 luni ale anului.
De amintit că Germania este una dintre țările care au eliminat subvențiile acordate pentru achiziția de electrice, la finalul anului trecut.
Acum, o publicație germană susține că din motivele amintite mai sus, Porsche ar urma să reducă producția electricului Taycan la uzina principală din Zuffenhausen.
În 2023, peste 40.000 de clienți au optat pentru modelul cu zero emisii al mărcii germane. Recent, Taycan a primit un facelift, ceea ce ar putea să mai crească puțin cererea pentru acest model.
Mai mult, noul Macan Electric ar putea să îi ajute pe cei de la Porsche, având în vedere că este mai accesibil decât Taycan.
Informația potrivit căreia producția lui Taycan ar urma să fie redusă nu a fost confirmată de reprezentanții Porsche.
via Carscoops
Sau asta e tasctica?!?! Ca sa nu cumpere lumea tragem cat mai sus de pret si apoi cand e vorba de reparatii nu oferim nimic, ci doar cerem pretul unuia nou..tactici anti consumator pe care autoritatile se fac ca nu le vad, politicienii fiind pe statul de plata al corporatiilor.
Sa ai câteva modele electrice în gamă este ok, sa te duci doar spre electric, mai ales Porsche, poate fi periculos, sa vedeți ce vor rupe vânzările viitoarele Boxter sau 718/Cayman electric, mașini sport ușoare ce vor deveni foarte grele, o adevărată plăcere. Încă nu e prea târziu să-și revizuiască planurile.
Mașinile de spălat nu merg cu baterii.
Emisii în procesul de fabricație au și fumegatoarele.
Porsche a ajuns la concluzia că piața electricelor nu este sustenabilă pentru acest model (din perspectiva lor). Restul sunt supoziții…
vs
Porsche a ajuns la concluzia că piața electricelor nu este sustenabilă pentru acest model (din perspectiva lor).
vs
Informația potrivit căreia producția lui Taycan ar urma să fie redusă nu a fost confirmată de reprezentanții Porsche.
ideal ar fi sa asteptam declaratiile oficiale care pot fi intrun sens sau altul
decat zic
Sunt curios cum o sa fie Boxter/918. Cat despre Macan, are sanse mari sa fie un hit. Performantele sunt demne de un Porsche, iar range-ul intre 591-613 km e foarte bun, iarasi, in ton cu oferta actuala. Preturile insa sunt cu cantec, dar nici variantele ice nu sunt mai ieftine. De-acum clientul va decide, pe punga lui, fara finantare guvernementala.
Și orice ar face unii care doresc înlocuirea sau interzicerea mașinilor termice, nu vor reuși.
Ar vrea unii să dețină o "fumigenă" gen Lancia Delta S4. În lipsa ei, merge și o unealtă mai mare din gama șurubelniței cu acumulator.
Asa au zis și posesorii de căruțe când au apărut mașinile. Oricât de convenabile erau, nu se puteau compara cu mireasma de bălegar. Și orice ar face unii care doresc să le elimine din orașe, nu vor reuși.
Am o veste proasta pentru tine: căruțele au fost eliminate din orașe și, în lumea civilizată, de pe drumuri. Tot asa vor fi eliminate și fumegatoarele. Oricât te-ai împotrivi tu, nu poți opri progresul.
Interesanta e trimiterea la clasicele "fumigene". Pe langa faptul ca sunt rare/colectie si putini si le permit mai sunt nepractice si consumatoare de buget. Asocierea "ce imi permit/imi este necessar cu ceea ce visez sa am" e inutila. Adica ce are sula cu primaria? Si eu visez la un DB7 dar la ce mi-ar folosi? Pana si un Logan si-ar face treaba inzecit mai bine in viata de zi cu zi fata de Astonul ala.
Asa ca...sa lasam.
Tu ai văzut cum arătau primele automobile și ce performante aveau?
Și, apropo, primele erau cu ardere externă (aburi), apoi au fost electrice (cu baterii de unica folosință), și abia apoi cu ardere interna.
Primul automobil cu ardere interna avea viteza maxima 16km/h și o autonomie de 30km.
Alimentarea se făcea la farmacie.
Nu aveau portbagaj și drumurile nu erau făcute pentru mașini.
Nu mai vorbi prostii. Primele automobile erau mult mai nepractice decât căruțele, și, în comparație, mult mai nepractice decât sunt electricele actuale fata de ICE. Acum măcar ai drumuri asfaltate pe care sa le conduci.
Orice s-ar face, performanțele unei electrice nu vor fi egale sau superioare uneia termice. Confort, accelerare, viteză, distanță. O mașină electrică e bună doar pentru oraș, ca una secundară, nu unică. Și situația nu se va schimba.
Așa și pentru alea s-a renunțat la căruță?
În anii 90 erau căruțe peste tot în RO, care apropo încă nu a terminat “tranziția”… bănuiesc că au anticipat electricele și planul este să sară tot în “zero emisii”… și bălegarul este bio degradabil, deci zero emisii ;), dar asta in viitor, cum care viitor? ăla electric ;)
Sub nici o formă nu se poate face o comparație rațională și cu sens între tranziția spre automobil, sau altfel spus implementarea utilizării automobilului (nu a fost nici o tranziție, nu se pot compara), care a durat multe zeci de ani și dorita tranziție către BEV-uri.
Cum spuneam… nici trecerea de la alb/negru la color și nici la smartphone.
Asta ca să anticipez alte foci cu alte plăci obosite.
PS fiți doar puțini raționali și scăpați de încadrarea în categoria focilor, bănuiesc că nu-i plăcut, sau?
Între timp în RO electricele au “crescut” exponențial la 4% cota de piață!!!! Încă o lună proasta… pam, pam!
Și te miri că ești făcut focă spălată pe creier… poi te faci singur.
Și, desigur, bifează voma zilnică de obsesie compulsivă Tesla/Musk.
Doar așa se poate juca liniștit cu delfinii.
Pam Pam! Ți-ai făcut numărul.
"Orice s-ar face, performanțele unei electrice nu vor fi egale sau superioare uneia termice. Confort, accelerare, viteză, distanță. "
Esti nou in "domeniu"? Sau doar, pe romaneste, fara shtou, vorbesti asa, sa "ne" bagam in seama?
cu exceptia distantei, punctul forte (indiscutabil) al termicelor. Inca dar discutabil in situatii in care nu vrei sa faci 1500km cu punguta dupa tine.
Apoi ce conforta ai in electrica? Iarna stai in frig daca vrei sa ai macar jumate din autonomia declarata. Vara la fel, dai drumul la clima nu mai ai autonomie. Singurul forte al electricelor e acceleratia puternica si cuplu.
Dar altceva voiam sa scriu: vietuitoarea de la 21:26 si la 18:15 ilustreaza cel mai bine ca genul asta de minti sclipitoare nu pot gandi. Functioneaza cu sabloane. Cu formule prefabricate. Orice argumente, orice stiinta, fapte, date, orice ii spui, se loveste de un zid de autosuficienta oarba.
Frate, la orice argument sceptic legat de masinutze cu baterii ei vin cu aia cu "asa ziceau si carutasii acum 100 de ani". Iar apoi cand altcineva duce argumentul mai departe (Dutz) si ii demonteaza prefabricatele, incepe cu atac la persoana. De fiecare data e la fel.
PS: Dutz are foci la mansardă, nu prea te ajuta sa dai exemplu ce îi bese lui mintea.
PS2: ia-l și pe el la psiholog, în familie. Poate vă pescriu un concediu împreună la Bălăceanca. Inexorabil abia așteaptă.
Generalizarea "dezavantajelor" electricelor este absolut...simpatica. Zau! Mai ales aia cu incendiile :))
Citește comentariile și observa că Dutz a fost primul cu atacurile la... foci.
Nu vezi paiul din ochiul altuia de bârna din al tău.
De altfel tu, Dutz, seriff si încă vreo doi numai asta faceți, cu mici excepții când sunteți băuți, probabil.