Porsche ar putea implementa o transmisie manuală cu şapte trepte pe viitorul 911

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 02.06.2011
Surse din cadrul Porsche au confirmat faptul că pregătesc o transmisie manuală cu şapte trepte pentru viitorul 911. Ultima treaptă este destinată obţinerii unui consum scăzut de carburant.

Porsche este pe care să revoluţioneze industria auto cu o transmisie manuală cu şapte trepte. Noua cutie de viteze îi este destinată viitoarei generaţii de 911 şi are rolul de a oferi un consum mai bun de carburant şi să reducă nivelul de zgomot la călătorii pe distanţe mari. Americanii de la Car and Driver au publicat primii această informaţie, iar ei citează surse din cadrul Porsche.

Aceleaşi surse au anunţat că Porsche va crea respectiva transmisie în baza unei unităţi PDK cu şapte trepte, din motive de costuri. Unităţile PDK sunt transmisii automatizate, care utilizează două ambreiaje şi sunt comandate de un calculator pentru a obţine un răspuns extrem de rapid şi pentru a opera schimbări de trepte în câteva milisecunde. La fel ca unităţile DSG şi ca alte transmisii automatizate, aceste cutii de viteze nu sunt automate în adevăratul sens al cuvântului. Chiar şi aşa, nu este clar cum vor renunţa cei de la Porsche la unul dintre ambreiaje pentru a permite comandarea manuală a transmisiei respective.

O altă întrebare care apare odată cu apariţia unei asemenea cutii de viteze este amplasarea celei de-a şaptea trepte. Cel mai probabil, şoferul va trebui să mute levierul în dreapta şi în faţă pentru a accesa noua treaptă, cu excepţia cazului în care Porsche alege o configuraţie "dogleg" a transmisiei, cum a fost cazul legendarelor Mercedes-Benz W201 2.3 AMG şi BMW E30 M3, echipate cu o transmisie optimizată pentru competiţii, la care treapta 1 era accesată prin mutarea levierului în stânga şi în spate.

Respectiva modificare a fost făcută pentru a-i înlesni accesul şoferului la treptele 2, 3, 4 şi 5 în condiţii de cursă, presupunându-se că prima treaptă va fi utilizată doar la plecare.

Via | CarAndDriver

Comentarii (5)

  • DSG nu are mecanisme separate pentru 1-3-5-7 si 2-4-6, fiecare cuplate la un ambreiaj distinct ? (va fi cam greu sa modifici actuala DGS daca este asa)
    2 1
  • Pot face decat comandarea cutiei si a ambreajului manuale, in rest cutia sa fie identica, deci sa se poata folosi in continuare si modul automat. Cei de la Aston Martin au facut exact invers la cutia de viteze folosita pe Vanquish, au folosit o cutie manuala care era controlata electronic, si careia i-au pus padele. Probabil ca este ceva destul de greu de facut, dar nu imposibil.
    2 1
  • la punctul mort
    Treapta a 7-a este utilă pentru economia de combustibil. O fi bună la accelerare, dar la frânare o să fie cam greu la retrogradare să nimereşti viteza corectă.
    Tre să "amesteci bine în benzină".:D
    Nu-i văd utilitatea în practică, atunci când există transmisii automate cu cutii de viteză secvenţiale.
    2 3
  • cutie porsche
    Dragi confrati,

    nu ar putea, ci E DEJA DECIS. NOUL 911 VA AVEA CUTIE MANUALA CU 7 TREPTE. AVETI TUPEU SA FACETI PARIU?
    CU TOT CE STIU EU SI VOI DOAR PRESUPUNETI, M-AS IMBOGATI PE SEAMA VOASTRA. PACAT CA MINTITI POPORUL CU TELEVIZORUL.
    5 2
  • schimbi la viteze de-ti vine rau....pt. un consum redus de combustibil mai buna ar fi una cu 8-9-si toooooooot asa trepte
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru