Viitorul facelift pe care cei de la Porsche îl pregătesc pentru modelul 911 în această toamnă ar fi putut aduce o premieră absolută în istoria mărcii germane, însă testele au arătat că soluţia tehnică nu se potriveşte unui model sportiv precum simbolul sportivităţii din gama constructorului din Stuttgart. Este vorba de un motor boxer cu 8 cilindri.
"În faza de pre-dezvoltare am luat în calcul un astfel de motor, însă nu am continuat ulterior proiectul", spune Heinz-Jakob Neusser, directorul de dezvoltare a motoarelor Porsche, citat de publicaţia britanică Autocar. Conform oficialului german, soluţia unui astfel de motor a venit după ce Porsche a concluzionat că actualele motoare boxer cu şase cilindri sunt limitate la o cilindree maximă de 4.0 litri. "Un motor cu opt cilindri în dispunere orizontală identică ar trebui să aibă o capacitate cilindrică de 5.0 litri şi ar fi probabil prea mare pentru o maşină sport precum 911", recunoaşte Neusser.
Conform aceluiaşi oficial al mărcii, anunţata dispariţie a motoarelor aspirate din gama mărcii şi înlocuirea lor cu unele supraalimentate nu va fi un dezavantaj, ci un mare avantaj tehnic.
"Noile motoare vor avea capacitatea de a rula la turaţii înalte, iar schimbarea arhitecturii motorului ne va da mult mai multă libertate la nivel de design al blocului motor", încheie Heinz-Jakob Neusser.
Comentarii (6)