Porsche a prezentat noile Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupe. Ambele versiuni pregătite de constructorul german au fost echipate cu o serie de accesorii speciale de caroserie și beneficiază de îmbunătățiri la nivelul suspensiilor.
Spre deosebire de vechiul Cayenne GTS, care miza pe un motor V6 de 3.6 litri, noua versiune a SUV-ului german revine la un propulsor cu opt cilindri. Cele două modele sunt echipate cu motorul V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 460 de cai putere între 6.000 și 6.500 rpm, și 620 Nm între 1.800 și 4.500 rpm (cu 20 CP și 20 Nm în plus față de vechea versiune GTS).
Mulțumită acestor resurse, Porsche Cayenne GTS poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, respectiv 4.5 secunde pentru versiunile echipate cu pachetul Sport Chrono. Versiunea Cayenne GTS Coupe va fi oferită standard cu pachetul Sport Chrono, iar sprintul 0-100 km/h se va desfășura în 4.5 secunde.
Pentru repriza 0-200 km/h, ambele SUV-uri vor avea nevoie de 17.6 secunde (17.9 secunde pentru Cayenne GTS fără pachetul Sport Chrono).
Viteza de top va fi limitată la 270 km/h.Standard, noile versiuni GTS vor fi echipate cu o suspensie sport (gardă la sol mai mică cu 20 de milimetri) care include sistemul Porsche Active Suspension Management. Tot standard, clienții vor primi sistemul Porsche Torque Vectoring Plus și jantele de 21 de inch RS Spyder Design.
Sistemul de frânare dispune de discuri de 390 de mm pe puntea față, respectiv 358 de mm pe puntea spate, iar etrierele sunt vopsite în roșu. Opțional, nemții vor oferi frâne ceramice, o suspensie pneumatică, sistemul de direcție integrală și sistemul Porsche Dynamic Chassis Control.
Ambele versiuni GTS vor fi echipate cu pachetul exterior Sport Design care include faruri și stopuri cu accente de culoare neagră. Tot în negru vor fi vopsite și ramele prizelor de aer, ramele geamurilor, terminațiile sistemului de evacuare și logo-ul Porsche aflat în partea din spate. În cazul lui Cayenne GTS, Porsche propune un sistem de evacuare cu patru terminații, în timp ce pentru Cayenne GTS Coupe, nemții oferă o evacuare dublă poziționată central.
Noile versiuni pot fi deja comandate, primele modele urmând să ajungă în showroom-uri în prima parte a lunii iulie.
Pe piața din Germania, Porsche Cayenne GTS are un preț de pornire de 116.662 de euro, iar varianta Cayenne GTS Coupe pornește de la 121.046 de euro.
Umor negru cumva, clar, aflând prețul *românesc* al lui 4S (cca. 156K €.) Nu l-aș cumpăra totuși de la noi nici dac-aș poseda mitica găină cu ouă de aur... citiți și veți afla de ce.
Fiindcă la fel de umoristică pare și politica de prețuri VAG stranie a Porsche, care oferă în Marea Britanie GTS-ul ăsta nou Cayenne pt 85,930 lire sterline, adică echivalentul a... 95.723 € !!!
Plusul de 21K € de la nemți e pur și simplu inexplicabil (la noi va fi și mai mare... prietenii știu de ce ;-)), ca să nu mai zic de diferența ȘI MAI incredibil de mare dintre prețurile Taycan UK-UE (la englezi 4S-ul începe sub 100K €).
În fine, tema asta nu mă miră că nu-i vreodată atacată de presa auto, așa că am scris doar ca să zic c-am spus. :-)
... sau să pice sub prețul lui Range Rover 3.0 echipare de la Vogue in sus, ori Range Rover Sport 5.0 V8
Rau a ajuns Porsche.
Părerea mea ceva mai serioasă (deși poate părea SF unora) e că City-ul londonez dictează ...încă UE-băncoșilor Frankfurt-ului, dra n-o dezvolt că n-are rost să bat câmpii fără dovezi (și mai nasol ar fi de fapt pt mine dac-aș avea dovezi... :-))
Strict ontopic, forma Coupé-ului Cayenne (GTS sau nu) îmi pare OK, cel puțin în comparație cu X6-urile sau GLE Coupé-urile concurente.
Nu mai zic că la noi e 94.182,55 EUR același hibrid, *bazații* noștri făcând sigur mai ușor banii decât ai lor. :-P
Păi stați un pic că devin imediat eco-fan -- eventual după ce și emigrez în UK, unde hibridul e echivalentul a 76K € (Kafka să trăiască din nou.)
nu sariti f sus, e doar o speculatie, nu am citit asta nicaieri.
Adevăru-i că eu bănuiesc motivația diferențelor de preț, dar știi și tu vorba -- gentlemenii nu vorbesc never despre bani sau femei. :-)