Porsche a construit o replică a primei maşini hibride din istorie: Semper Vivus

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 25.02.2011
Ştiaţi că Ferdinand Porsche a construit prima maşină hibridă din istorie? Se întâmpla în 1900. La 111 ani de la acel moment, Porsche a construit o replică pe care o va expune la Geneva.

Porsche le-a pregătit o surpriză interesantă fanilor mărcii care vor vizita Salonul Auto de la Geneva. Constructorul german a realizat o replică 1:1 a primul vehicul hibrid creat verodată în lume. Se întâmpla în 1900, maşina a fost desenată de Ferdinand Porsche - cel care a fondat ulterior marca din Stuttgart - şi se numea Sepmer Vivus, un nume latinesc care înseamnă "întotdeauna viu".

Apariţia replicii fidele a modelului original la Geneva vine să subilineze eforturile pe care Porsche le realizează în ultima perioadă în domeniul propulsiilor alternative. De altfel, după ce anul trecut a lansat versiunea hibridă a lui Cayenne, Porsche va lansa în premieră mondială la Geneva noul Panamera Hybrid, al doilea model de acest tip din gama proprie. mai multe detalii despre noul Porsche Panamera Hybrid puteţi citi în materialul special de pe secţiunea GENEVA 2011.

CE ESTE SEMPER VIVUS?

Semper Vivus a fost o maşină care avea sub capotă două motoare, unul electric şi unul clasic, pe benzină.

Prezentat în premieră în 1900, modelul construit de tânărul inginer Ferdinand Porsche nu-şi propunea pe atunci să găsească o soluţie alternativă la benzină, cum se întâmplă astăzi, ci să simplifice sistemele tehnice care propulsau o maşină pe atunci. Modelul era catalogat atunci ca unul "Mixt", termenul "Hibrid" fiind utilizat abia după câteva decenii bune. 

Maşina utiliza un motor pe benzină care învârtea un dinam. Acesta producea energie electrică pentru acumulatori, aceştia alimentând la rândul lor cele două motoare electrice care învârteau roţile. Soluţia gândită la acea vreme de Ferdinand Porsche este apropiată tehnic de cea utilizată astăzi de Chevrolet Volt.

via | Porsche

Comentarii (7)

  • Vasilica
    Cate stele are cazanu asta?
    Dastaru e mai tare?
    4 38
  • Salut Vasilica.Sa stii ca apreciez comentarile tale!
    5 16
  • pacpac
    aa
    lucrul asta demonstreaza cat de inteligenti erau germani atunci
    18 2
  • @ pacpac
    Ferdinand Porsche a primit post-mortem in 1999 titlul de " Car Engineer of the Century "
    The Car Engineer of the Century was an international award given to the most influential car engineer of the twentieth century. The election process was overseen by the Global Automotive Elections Foundation.

    The winner, Dr Ferdinand Porsche, was announced at an awards gala on December 18, 1999 in Las Vegas. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Car_Engineer_of_the_Century )
    12 2
  • Vasilica
    @Berea
    Ma bucur cateodata mai am si momente de lucididate :)
    6 13
  • ni se flutura de voi dar cand "tara o cere" . . .
    nu exista in oferta actualilor din porsche nici un hibrid autentic.
    nu exista in oferta actualilor din Porsche nici o electrica veritabila

    dar nu-i asa ca e genial de destept sa pui pe tapet geniul unui constructor mort in secolul XX pentru a-ti imbunatati imaginea din secolul XXI? Ba da, e foarte bine, e marketing pur. Adica imagine...si atat.

    Nu era mai frumos daca in anul de gratie 2000 (adica la 100 de ani - cifra rotunda) se reconstruia aceasta replica? Ba da...dar pe cine interesa in anul 2000 hibrizii? Pe NIMENI! Dar acum, cand toti constructorii "cu greutate" trebuie sa demosntreze grija lor netarmurita pentr client, mediu si ale shituri de astea, orice ocazie trebuie folosita.
    8 8
  • O singura intrebare...
    Oare unde am fi fost acum ca nivel tehnologic daca toate conceptele de propulsie inventate la sfarsitul sec. XIX - inceputul sec. XX ar fi avut sanse egale de reusita ???
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru