Împreună cu Frauscher, un constructor de bărci bine cunoscut din Austria, Porsche a dezvoltat o barcă electrică, disponibilă în două versiuni diferite. Așa cum modelele sport Porsche sunt disponibile în variante coupé și cabrio, Frauscher oferă o alegere între Runabout și Air.
Ce înseamnă asta? Practic, cumpărătorul poate să aleagă între adică între o punte închisă sau un cockpit central.
Nu este prima dată când cele două companii colaborează. Aceștia au mai realizat barca numită eFantom, care a fost desemnată cea mai bună barcă electrică în 2024. Versiunea cu punte închisă Frauscher x Porsche 850 Fantom este acum disponibilă ca parte a ediției limitate First Edition, compusă din 25 de unități.
Puterea aceastei bărci provine de la Porsche, care a utilizat cea mai puternică versiune a lui Macan electric. Astfel, motorul de pe axa spate al modelului Macan Turbo a fost pus în Fantom.
În barcă, motorul sincron permanent poate livra până la 400 kW.
Acesta este montat în carena bărcii și este controlat direct printr-un Z-drive. Unitățile de control sunt găzduite într-o cutie impermeabilă marcată cu logo-ul Porsche.Asta înseamnă că 850 Fantom are 543 de cai putere și o autonomie maximă de 100 de kilometri. Barca electrică poate fi încărcată la prize AC de 11 kW, dar și la prize DC, cu până la 270 kW.
Eficiența motorului este optimizată prin intermediul electronicii de putere de ultimă generație, iar utilizarea carburii de siliciu în invertorul de puls permite frecvențe de comutare extrem de ridicate. Bateria de înaltă tensiune, cu o capacitate brută de 100 kWh, provine, de asemenea, de la Macan.
Noul 850 Fantom oferă spațiu pentru până la 7 pasageri. Frauscher x Porsche 850 Fantom are un preț de pornire de 572.934 € și este fabricat la șantierul naval Frauscher din Ohlsdorf, Austria.
Porsche furnizează bateria de înaltă tensiune și sistemul de propulsie, inclusiv unitatea de control, ca module preasamblate.
via Porsche
- barca trebuie sa disloce apa, masina disloca aer. Apa e mult mai densa, deci mai greu de dislocat. E mai ușor sa mergi decât sa înoți.
- barca are frecare cu aer, mai puțin, dar multa frecare cu apa. Mașina are frecare cu aer și roțile frecare la rostogolire, mult mai mica
- transformarea energiei produse de motor în energie kinetica e mult mai eficienta la mașini: sunt ceva pierderi dar în principiu rotatia motorului de traduce prin rotația roților (cu reductor, evident), care nu aluneca pe șosea. La bărci elicea impinge apa înapoi, ceea ce e mult mai ineficient. Altfel spus, doar o mica parte din rotația elicei se traduce prin o mișcare a bărcii.
exact!
Porsche urmeaza sa-i faca drept cadou la investire o barcuta de asta. Oare ce ar spune descreieratul ala?