Esential
65 | de exemplare Porsche 917 au fost construite. |
1.400 | CP dezvolta versiunea cea mai puternica a motorului V12 care echipa acest model. |
65 | de exemplare Porsche 917 au fost construite. |
1.400 | CP dezvolta versiunea cea mai puternica a motorului V12 care echipa acest model. |
Modelul legendar Porsche 917 aniverseaza 40 de ani de cand a fost prezentat la Salonul Auto la Geneva. Un juriu format din 50 de experti britanici in motorsport a tras concluzia ca Porsche 917 este cea mai buna masina de curse din lume. Porsche a inceput dezvoltarea lui 917 in iunie 1968, dupa ce FIA a anuntat o noua clasa de automobile sport omologate, cu motoare de pana in cinci litri si o masa minima de 800 kilograme. Sub supravegherea stricta a lui Ferdinand Piech, inginerii Porsche au construit 25 de unitati ale modelului 917 pana in luna aprilie a anului 1969.
Povestea de succes a acestui model a inceput in luna august a anului 1969, dupa ce echipajul compus din Jo Siffert si Kurt Ahrens a castigat o cursa de 1.000 kilometri organizata pe Osterreichring. Motorul V12 al lui 917 era amplasat in spatele scaunului soferului si era racit cu aer. V-ul format de cei 12 cilindri amplasati orizontal forma un unghi de 180 de grade. Versiunea aspirata a acestui propulsor dezvolta 520 CP dintr-o capacitate cilindrica de 4.5 litri.
Sasiul lui Porsche 917 era construit din aluminiu iar caroseria era fabricata din fibra de sticla ramforsata cu materiale sintetice. Inginerii si designerii Porsche au creat diferite caroserii pentru 917 in scopul de a ii oferi posibilitatea de indeplini cerintele unor piste de concurs diferite.Astfel, modelul avand asa numita “coada scurta” era proiectat pentru trasee virajate, pe cand modelul cu o caroserie alungita era creat pentru trasee mult mai rapide, care aveau linii drepte pe care 917 isi atingea viteza maxima. Versiunea Spyder a lui 917 era folosita in cursele CanAm si in campionatele Interseries.
Porsche 917 a inregistrat numeroase victorii in curse de anduranta, alaturi de o serie de recorduri care au ramas nedoborate pana in ziua de azi. Cincizeci de experti in motorsport de la publicatia britanica “Motor Sport” au nominalizat modelul 917 ca fiind cea mai buna masina de curse din istorie.
Porsche a construit numai 65 de exemplare ale lui 917, dintre care 44 au fost coupe-uri, 2 exemplare au fost modele Spyder iar 19 modele au fost versiuni Spyder modificate pentru a concura in campionatele CanAM si Interseries.
Modelele Spyder folosite in campionatul CanAm si campionatele Interseries dezvoltau intre 1.000 si 1.400 CP, cu ajutorul unor turbine inovatoare, care au fost implementate pe modelul de fabrica Porsche 911 Turbo incepand cu anul 1974.Via | AutomobilesReview
Comentarii (2)