În toamna acestui an, Porsche anunța la Geneva lansarea lui 911R, o versiune dedicată puriștilor a celei mai cunoscute mașini sport din lume. În meniu: motor aspirat, șase cilindri boxer de 4.0 litri, 500 de cai putere, cutie manuală și performanțe pe măsura cifrelor: 3.7 secunde pentru 0-100 km/h și 323 de km/h.
Prețul mașinii a fost comunicat puțin mai târziu și a făcut ca mulți dintre pasionați să ridice o sprânceană: 200.000 de euro pentru mașina care folosește fibra de carbon pentru o parte din caroserie pentru a ajunge la o masă proprie cu 50 de kilograme mai mică decât cea a lui 911 GT3 RS, versiunea supersport - dar cu transmisie automată - a actualei generații 911.
Deși prețul părea unul mare, faptul că Porsche a anunțat că va produce o serie limitată la doar 991 de exemplare a versiunii 911R a făcut ca interesul potențialilor clienți să crească exponențial. Iar dacă lista de clienți interesați era deja plină la momentul prezentării mașinii, numărul de pasionați și colecționari a crescut atât de mult, încât mașina a devenit ceea ce în jargon se numește un "Instant Classic", adică o mașină de colecție pe care orice entuziast ți-o dorește în garaj.
De la 200.000 la 1.2 milioane de euro
Conform Magnitude Finance, experți britanici specializați în evaluarea mașinilor de colecție, valoarea mașinii a crescut atât de mult datorită cererii, încât există clienți care sunt gata să scoată din buzunar de 5-6 ori mai mult decât prețul de listă pentru a fi siguri că intră în posesia unui Porsche 911R. Evident, nu există o piață transparentă a acestei mașini, iar tranzacțiile urmează să se realizeze în spatele cortinei, însă cei mai câștigați sunt dealerii care au avut inspirația de a-și rezerva cât mai multe exemplare dintre cele 991."Am discutat cu mai mulți dealeri specializați Porsche și aceștia ne-au confirmat faptul că mașinile sunt ofertate cu prețuri care ajung la un milion de lire sterline (aproximativ 1.2 milioane de euro), însă ele nu pot fi listate oficial la aceste sume", spune Tim Marlow, directorul Magnitude Finance.
Altfel spus, un client care cumpără mașina cu 200.000 de euro o poate vinde în momentul în care aceasta părăsește showroom-ul cu o valoare de până la 6 ori mai mare decât cea inițială. E o situație inversă față de cea clasică, în care primul kilometru realizat cu o mașină nouă îi scade serios acesteia prețul de revânzare.
Este această situație un rai al speculanților? "Porsche nu acceptă acest ucru, însă este ușor de înțeles de ce unii clienți nu rezistă tentației", încheie oficialul Magnitude Finance.
911 GT3 RS, o altă perlă căutată de colecționari
Conform acestuia, și celelalte versiuni rare ale lui Porsche 911 sunt la mare căutare.
De exemplu, un client britanic care a intrat în posesia unui 911 GT3 RS pe care a plătit în jur de 160.000 de lire sterline (aproximativ 191.000 de euro) a avut plăcerea de a afla că mașina sa și-a dublat prețul în momentul în care a părăsit showroom-ul din simplul motiv că e un model foarte cerut de colecționarii din toată lumea.
Comentarii (0)