Porsche 911 Targa, întoarcere la formele retro pentru noua decapotabilă a germanilor
de Sebastian Toma
Luni, 13.01.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a publicat primele imagini şi informaţii oficiale ale noului 911 Targa. După cum au promis săptămâna trecută, nemţii s-au întors la liniile primei generaţii a modelului.
Esential4.6secunde îi sunt necesare lui Porsche 911 Targa 4 PDK Sport Chrono pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Porsche 911 Targa, versiunea modernă a decapotabilei lansate în 1965, a debutat astăzi la Salonul Auto de la Detroit. Imaginile confirmă promisiunea celor de la Porsche, făcută odată cu publicarea unui comunicat de presă în decursul săptămânii trecute, care anunţa un design care să amintească de primul 911 Targa. La fel ca la decapotabila respectivă, montantul B este înlocuit cu o bară metalică. Pe flancurile sale, această bară are trei fante de aerisire cu rol decorativ. Inovaţia apărută odată cu generaţia 991 este comanda electrică a plafonului lui 911 Targa, acesta fiind mutat în spatele scaunelor din spate în mod automat, la apăsarea unui buton.
Interiorul lui 911 Targa nu este diferit faţă de cel care echipează versiunea Cabriolet.
Porsche 911 Targa este disponibil în standard cu sistemul de tracţiune integrală al mărcii.Porsche va echipa modelul cu boxerul de 3.4 litri şi 350 CP pentru versiunea Carrera, respectiv unitatea de 3.8 litri şi 400 CP pentru Carrera S. Echipată cu pachetul Sport Chrono şi transmisia PDK, versiunea Carrera 4S a lui 911 Targa are nevoie de numai 4.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Deşi "Targa" înseamnă "placă" în italiană, Porsche s-a inspirat din cursa Targa Florio (feature Automarket) din aceeaşi ţară pentru a denumi această versiune a lui 911.
Luneta rotunjită aduce o eleganţă aparte lui 911 Targa şi aminteşte de versiunea oferită până în 1968.
Alături de noul 911 Targa, Porsche a venit la Salonul Auto de la Detroit cu o versiune nouă a lui Cayenne, numită Platinum Edition. Cele două modele sunt însoţite de SUV-ul compact premium al mărcii din Zuffenhausen, Macan.
Echiparea Platinum Edition a lui Porsche Cayenne aduce în plus faţă de standard cele mai cerute opţionale din această gamă şi este oferită atât în versiune alimentată cu benzină, cât şi în versiune Diesel. Comparat cu un Cayenne standard, un Platinum Edition are o serie de elemente exterioare de decor, vopsite în nuanţa Platinum Silver Metallic şi un interior în două nuanţe: Negru cu Luxor Beige.
Ce zic...o evolutie in bine. Un Targa nou, perfectionat in timp. Ma intreb pe viitor ce ar mai putea sa ii faca ? Pare sa fi atins apogeul...sau perfectiunea :))
pai tocmai aici e problema la porsche...cu cat a
r evolua in materie de design cu atat s-ar departa de specificul originalitatea si formele specifice devenite clasice (ex.revenirea la formele farurilor,acum la acei stalpi de rezistenta laterali uniti cu luneta si ,evident culoarea )deci porsche nu trebuie sa evolueze prea mult in materie de design,mai ales aceste modele...ma rog...carrera e altceva nu mai vorbesc de blasfemia cayenne si alte fortari si scremeri dupa.......bani
r evolua in materie de design cu atat s-ar departa de specificul originalitatea si formele specifice devenite clasice (ex.revenirea la formele farurilor,acum la acei stalpi de rezistenta laterali uniti cu luneta si ,evident culoarea )deci porsche nu trebuie sa evolueze prea mult in materie de design,mai ales aceste modele...ma rog...carrera e altceva nu mai vorbesc de blasfemia cayenne si alte fortari si scremeri dupa.......bani