La finalul anului trecut, Porsche a anunțat că noua generație 911 este disponibilă pe piața din SUA și cu o transmisie manuală. Acum, această cutie cu șapte rapoarte a fost introdusă și pentru publicul din Europa.
Transmisia manuală va fi disponibilă fără costuri suplimentare pe versiunile 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, 911 Carrera S Cabrio și 911 Carrera 4S Cabrio. Sub capota acestor versiuni se află motorul boxer twin-turbo de 3.0 litri cu șase cilindri care oferă 450 CP și 530 Nm.
Conform oficialilor Porsche, transmisia manuală va fi oferită împreună cu pachetul Sport Chrono. Astfel, 911 Carrera S echipat cu noua cutie manuală cu șapte trepte poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde (3.5 secunde pentru varianta cu transmisie automată și pachet Sport Chrono), iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 308 km/h (aceeași viteză maximă este trecută și pe fișa tehnică a versiunii 911 Carrera S echipată cu transmisia automată).
Pachetul Sport Chrono include și funcția Porsche Torque Vectoring, dar și un indicator pentru temperatura din anvelope (introdus în premieră pe noul 911 Turbo S).
În plus, transmisia manuală va miza și pe o funcție rev-match. În esență, aceasta este un Heel&Toe (tehnică folosită în pilotaj) automat capabil să ridice turația motorului în funcție de un algoritm special astfel încât schimbările inferioare să fie realizate fără șocuri și astfel să limiteze transferul nedorit de mase între punți.Odată cu noua cutie manuală cu șapte trepte, Porsche introduce pe 911 și sistemul InnoDrive. Acesta folosește datele primite de la sistemul de navigație și informațiile camerei frontale pentru a adapta viteza în timpul utilizării sistemului cruise control ținând cont de viraje și de gradul de înclinare al drumului. Totodată, funcția SmartLift (ridică partea fronală a mașinii) primește date din partea sistemului de navigație pentru ca acest proces să aibă loc automat.
În plus, Porsche anunță că pachetul din piele pentru interior "930" care a debutat în premieră pe 911 Turbo S va putea fi comandat și pe restul versiunilor 911 din gamă.
Acesta include o tapițerie specială pentru panourile portierelor și scaune, un nou sistem de iluminare ambientală și geamuri mai ușoare.
Pozitiva mi se pare păstrarea schemei H clasice cu a-ntâia în sus și nu pe dos ca la ultimul Aston Martin, tot cu c.v.man.7.
Numărul rapoartelor îmi pare însă excesiv, etajarea lor f. apropiată fiind justificabilă doar pt versiuni de circuit -- ceea ce 911 Carrera nu-i.
Si automata e buna.
308 km/h v-max ?
Ce frumos !
Si 3.5 0-100 km/h (pentru sport chrono)
Manuala este foarte buna.
Inca nu este vremea electricelor scumpe si cu autonomie mica.
Daca o sa vina vremea lor, o sa fie peste cel putin 10 ani, cam 20.
Acum, este vremea DIESEL !
PS: Mie imi place amestecatul in tocana (manuala)
Transimisie automata este pentru cei care nu vor sa amestece in tocana, vor sa fie relaxati.
Transimisia automata "usureaza" munca.
Fiecare cu cei place.
Si mie imi place automata.
Zi De Zi, Diesel Deasupra Tuturor ! Cel putin 10 ani de acum incolo !
PPS: 911 este o legenda vie.
VAG are niste masini legenda.
911, Beetle, etc.
911 este o masina sportiva.
In SUA, aia nu prea isi iau manuala.
si noua ne place 'mestecatul in manuala, dar cand ajungem cu picioarele la pedale si nu stam in capul oaselor sa vedem peste volan.