După ce a fost testat mai bine de 500.000 de kilometri în diverse medii, inclusiv 10.000 de kilometri pe trasee de off-road, acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Porsche 911 Dakar. Un 911 numai bun pentru aventuri de neuitat pe teren accidentat.
Producția va fi limitată la doar 2.500 de exemplare și îl vei putea deosebi foarte ușor de orice alt 911.
În special datorită gărzii la sol, cu 50 de milimetri mai ridicată decât a unui 911 standard. Dacă vrei mai mult, modul High Level îți oferă 30 de milimetri în plus la viteze de până la 170 km/h.
Tot de pe volan vei putea activa modul Rally, dezvoltat special pentru situațiile în care vrei să te distrezi, spre exemplu, pe macadam. Atât modul High Level, cât și cel Rally, au funcția Rally Launch Control.
ANVELOPE ALL-TERRAIN ȘI PORTBAGAJ PE ACOPERIȘ
Aderența pe acest tip de suprafețe o vor oferi anvelopele Pirelli Scorpion all-terrain. Clienții pot bifa, de asemenea, un set de anvelope de vară sau de iarnă.
Tot la capitolul estetic intră elementele de plastic de la nivelul aripilor și cârligele de remorcare roșii.
Opțional, Porsche 911 Dakar poate fi echipat cu un portbagaj pentru plafon, care poate căra o greutate maximă de 42 kilograme (canistre de benzină, apă, lopeți etc.). Tot opțional este și cortul care vine montat pe plafon.Dacă vrei ca noul tău Porsche 911 Dakar să arate ca exemplarul care a câștigat legendarul raliu Paris-Dakar în 1984, atunci trebuie să bifezi pachetul Rally Design.
Acesta costă 26.061 euro în Germania și include nuanțele exterioare Alb și Albastru Gentian, dungile roșii și aurii, jantele albe și un număr de competiție cuprins între 0 și 999.
Porsche 911 Dakar este echipat cu un motor de 3.0 litri, twin-turbo, care dezvoltă 480 CP și 570 Nm. Tracțiunea integrală și direcția integrală sunt standard, la fel și transmisia automată PDK cu opt rapoarte.
Mașina atinge 100 de km/h în 3.4 secunde, iar viteza maximă este limitată la 240 km/h din motive lesne de înțeles.
1.605 KG MASĂ PROPRIE
În ciuda tuturor echipamentelor, germanii au reușit să păstreze o masă proprie destul de scăzută: 1.605 kilograme.
Pentru asta au fost nevoiți să facă unele concesii: eleronul spate este fix, capota este confecționată din plastic ranforsat cu fibră de carbon, geamurile sunt mai subțiri, iar bancheta a fost eliminată.Așa cum spuneam, producția noului 911 Dakar va fi limitată la 2.500 de exemplare.
via Porsche
Şi fac asta, poluând atmosfera.
Mda