Pentru a se putea impune pe o piață americană dominată de propulsoare pe benzină și pentru a strecura în mentalul potențialilor clienți eficiența motoarelor sale diesel, Volkswagen a folosit în ultimii ani o serie de reclame bine gândite, care se pare că și-au atins scopul.
Celebrele spoturi dedicate tehnologiei ”Clean Diesel” au fost însă mincinoase, pentru că mașinile fuseseră echipate cu un soft de păcălire a emisiilor. Comisia de Comerț a Statelor Unite (FTC) a acționat în judecată divizia nord-americană Volkswagen sub învinuirea difuzării unor reclame mincinoase.
Mai exact, organizația este de părere că reclamele Clean Diesel difuzate de VW au păcălit toți cei 550.000 de clienți afectați de scandalul Dieselgate. Se presupune că aceștia și-au cumpărat mașinile convinși de calitățile prezentate în aceste reclame.”Vreme de patru ani, reclamele Volkswagen au mințit consumatorii. Procesul nostru caută compensații pentru clienții care au cumpărat mașini după ce s-au lăsat influențați de reclamele mincinoase”, a declarat Edith Ramirez, președintele FTC.
Nu este singura problemă cu care Volkswagen se confruntă în SUA. Împotriva germanilor au fost deschise peste 500 de procese civile, alături de acțiuni ale mai multor state americane și departamentele lor de justiție. Valoarea despăgubirilor percepute este estimată la o sumă impresionantă de 46 miliarde de dolari.
Iată numai două dintre reclamele Volkswagen pentru motoarele lor diesel:
Problema e că asta se întâmplă numai în S.U.A. În Europa nu suflă nimeni. Nici francezii, nici britanicii, nici suedezii, nici...nimeni. De români nici nu mai zic.
reclama cu bunicile...masina alba, interior alb, diesel clean....te si apuca pandaliile cand te gandesti ce EXCROCERIE generalizata era in bucatarie
iar grasu' de la automatul de sosuri...moaamaaa, ce castane ar merita!
Oricum la noi samsarii au pregătite întotdeauna cele mai bune reclame ptr bunicuțe și copii, rezultatele fiind chiar remarcabile în Ro.