Scandalul Dieselgate a determinat o schimbare ușoară de optică pentru clienții europeni, care preferă din ce în ce mai mult motorizările pe benzină în detrimentul celor diesel. În 2017, doar 44.8% dintre mașinile vândute în Europa au fost motorizate diesel, scăderea față de anul anterior fiind consistentă: 5%.
Chiar dacă raportul motorizărilor diesel din totalul mașinilor vândute este în scădere pentru toate mărcile reprezentate în Europa, există diferențe apreciabile între cota de piață a motorizărilor diesel în cadrul brandurilor de tradiție.
Conform unui studiu realizat de Jato Dynamics, Toyota și Suzuki sunt mărcile campioane când vine vorba de eliminarea motorizărilor diesel din gamă. Doar 7% dintre mașinile vândute de Toyota și 8% dintre cele vândute de Suzuki în Europa sunt echipate cu motoare diesel. În cazul Toyota, procentul a scăzut de la 14 la 7 în doar un an după ce strategia globală a mărcii de a elimina motorizările diesel în favoarea hibrizilor a început să fie pusă în aplicare.
De altfel, trendul este unul evident în cazul mărcilor japoneze în general, acestea reușind să scadă in corpore sub 26% vânzări diesel. Singurul brand japonez care trece de acest reper este Nissan, care își bazează 47% dintre vânzări pe tehnologiile diesel dezvoltate în colaborare cu Grupul Renault.
De cealaltă parte a pieței se află mărcile premium.
Pentru că acestea oferă în general mașini de segmente mari pe care motoarele diesel reprezintă încă o soluție de compromis în favoarea unui consum redus, ponderea propulsoarelor pe motorină este încă foarte mare. În cazul Land Rover vorbim de 94%, la Jeep de 92%, lista fiind continuată de mărcile premium tradiționale: Volvo (80%), Mercedes și BMW (67%), Audi (59%).Foarte interesant este că, în cazul mărcilor franceze Peugeot și Renault, ponderea diesel este ușor mai mare decât în cazul Volkswagen: 49%, respectiv 46%. Dacia este una dintre mărcile cu un procent sub 50% a mașinilor diesel din totalul vânzărilor: 39% dintre mașinile vândute de marca de la Mioveni în 2017 au avut motoare de acest tip.
Marcă |
Pondere diesel din total vânzări (2017) |
Land Rover | 94% |
Jeep | 92% |
Volvo | 80% |
Mercedes-Benz | 67% |
BMW | 67% |
Audi | 59% |
Peugeot | 49% |
Renault | 49% |
Nissan | 47% |
Volkswagen | 46% |
Ford | 44% |
Citroen | 43% |
Skoda | 41% |
Kia | 40% |
Dacia | 39% |
Fiat | 36% |
Hyundai | 32% |
Seat | 30% |
Mini | 29% |
Opel | 28% |
Mazda | 26% |
Honda | 26% |
Mitsubishi | 23% |
Suzuki | 8% |
Toyota | 7% |
https://www.youtube.com/watch?v=TbY75E8dYZc
cu toate ca rupeam, la vremea respectiva, The Fat of the Land, cel mai bun album al englezilor
Volvo a declarat oficial, încă de anul trecut, că vor renunța la diesel in următorii ani, mai precis 2023 va fi ultimul an de producție pentru actualele generații de motoare diesel, apărute pe piață in 2013.
Tabelul (cu 5 producători japonezi vîrf de lance-n abadonarea dieselului) merită oricum completat și cu știrea:
https://www.caradisiac.com/nissan-va-arreter-de-vendre-des-voitures-diesel-168069.htm
Da un tedei atunci.
Cea mai "curata" marca VAG e SEAT, felicitari!
Suzuki nu vinde masina mai mare decat Vitara care are 1,2 tone cu 1.6 benzina Allgrip. In cazul asta dieselul nu e foarte necesar. Apoi dieselul lor e cu 2000 euro peste 1.6 benzina ceea ce nu-l face foarte atragator. Toyota impinge tare hibridele pe masini compacte si mici. Masinile mari sunt exclusiv diesel. N-am vazut pana acum vre-un Hilux sau Landcruiser pe benzina.
Pe masini medii si mari nu ai ce cauta cu motoare pe benzina fie ele turbo sau nu. Sunt rupere la consum si se cam taraie in cazul in care sunt la limita (Passat 1.4tsi de ex).
Propaganda o sa toace dieselurile in continuare. Piata o sa-si vada cursul firesc daca nu v-a fi ingradita de reguli stupide.