Ponderea motoarelor diesel în vânzările europene: de la 7% pentru Toyota la 94% pentru Land Rover

de Mircea Meşter
Duminica, 06.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii prezenți pe piața europeană au o strategie pe alocuri diametral opusă în ceea ce privește viitorul diesel în propria gamă. Iar acest lucru este subliniat de ponderea motorizărilor diesel din totalul vânzărilor din 2017.

Scandalul Dieselgate a determinat o schimbare ușoară de optică pentru clienții europeni, care preferă din ce în ce mai mult motorizările pe benzină în detrimentul celor diesel. În 2017, doar 44.8% dintre mașinile vândute în Europa au fost motorizate diesel, scăderea față de anul anterior fiind consistentă: 5%.

Chiar dacă raportul motorizărilor diesel din totalul mașinilor vândute este în scădere pentru toate mărcile reprezentate în Europa, există diferențe apreciabile între cota de piață a motorizărilor diesel în cadrul brandurilor de tradiție.

Conform unui studiu realizat de Jato Dynamics, Toyota și Suzuki sunt mărcile campioane când vine vorba de eliminarea motorizărilor diesel din gamă. Doar 7% dintre mașinile vândute de Toyota și 8% dintre cele vândute de Suzuki în Europa sunt echipate cu motoare diesel. În cazul Toyota, procentul a scăzut de la 14 la 7 în doar un an după ce strategia globală a mărcii de a elimina motorizările diesel în favoarea hibrizilor a început să fie pusă în aplicare.

De altfel, trendul este unul evident în cazul mărcilor japoneze în general, acestea reușind să scadă in corpore sub 26% vânzări diesel. Singurul brand japonez care trece de acest reper este Nissan, care își bazează 47% dintre vânzări pe tehnologiile diesel dezvoltate în colaborare cu Grupul Renault.

De cealaltă parte a pieței se află mărcile premium.

Pentru că acestea oferă în general mașini de segmente mari pe care motoarele diesel reprezintă încă o soluție de compromis în favoarea unui consum redus, ponderea propulsoarelor pe motorină este încă foarte mare. În cazul Land Rover vorbim de 94%, la Jeep de 92%, lista fiind continuată de mărcile premium tradiționale: Volvo (80%), Mercedes și BMW (67%), Audi (59%).

Foarte interesant este că, în cazul mărcilor franceze Peugeot și Renault, ponderea diesel este ușor mai mare decât în cazul Volkswagen: 49%, respectiv 46%. Dacia este una dintre mărcile cu un procent sub 50% a mașinilor diesel din totalul vânzărilor: 39% dintre mașinile vândute de marca de la Mioveni în 2017 au avut motoare de acest tip.

Marcă Pondere diesel
din total vânzări (2017)
Land Rover 94%
Jeep 92%
Volvo 80%
Mercedes-Benz 67%
BMW 67%
Audi 59%
Peugeot 49%
Renault 49%
Nissan 47%
Volkswagen 46%
Ford 44%
Citroen 43%
Skoda 41%
Kia 40%
Dacia 39%
Fiat 36%
Hyundai 32%
Seat 30%
Mini 29%
Opel 28%
Mazda 26%
Honda 26%
Mitsubishi 23%
Suzuki 8%
Toyota 7%

Comentarii (11)

  • Diesel POWER! :D
    14 14
  • Ma mira procentul in dreptul Volvo, avand in vedere ca-n cativa ani vor renunta complet la diesel, dupa cum au declarat.
    22 5
  • Arogantul
    Dane, ai citit dea latul anuntul volvo, ei au anuntat ca isi vor ELECTRIFICA toata gama de motoare, deci vor avea diesel cu motorase electrice adaugate , sisteme 48 de volti.
    11 4
  • prefer La gasolina !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=TbY75E8dYZc

    cu toate ca rupeam, la vremea respectiva, The Fat of the Land, cel mai bun album al englezilor
    4 1
  • Acum se vede de ce Land Rover are scaderi dramatice de vanzari: pacatoasele motoare diesel. In Vest nu le mai cumpara nimeni, s-au compromis suficient incat clientii sa nu mai aiba incrededere in ele.
    12 4
  • dragnea ftw
    dieselul e in cap rau anul asta.. pare ireal tabelul de mai sus..practic au procente mici din vanzarile totale cei din top.
    7 1
  • @ Arogantul

    Volvo a declarat oficial, încă de anul trecut, că vor renunța la diesel in următorii ani, mai precis 2023 va fi ultimul an de producție pentru actualele generații de motoare diesel, apărute pe piață in 2013.
    6 3
  • Volvo a declarat doar ca nu vor mai dezvolta noi generatii ale motoarelor proprii cu combustie interna. Fiti fara grija ca daca motoarele cu combustie vor continua sa domine piata, Volvo vor continua sa vanda masini cu motoare cu combustie interna, fie tot cu motoarele actuale, fie cu motoare imprumutate de la alte marci, cum au mai facut in trecut. Volvo are o istorie lunga in a folosi motoare de la alte companii, in special la diesel.
    13 2
  • În contextul știrilor ăstora, mor (de rîs, clar) citind titluri gen *Dominația dieselului*. :-)

    Tabelul (cu 5 producători japonezi vîrf de lance-n abadonarea dieselului) merită oricum completat și cu știrea:
    https://www.caradisiac.com/nissan-va-arreter-de-vendre-des-voitures-diesel-168069.htm
    11 1
  • razvanis
    Premium premium da cat consuma?
    Da un tedei atunci.

    Cea mai "curata" marca VAG e SEAT, felicitari!
    1 1
  • Cei 2 din coada clasamantului nu au dieseluri moderne proprii .. Imprumuta motoare de pe la alti producatori europeni ca sa puna un "D" in oferta.
    Suzuki nu vinde masina mai mare decat Vitara care are 1,2 tone cu 1.6 benzina Allgrip. In cazul asta dieselul nu e foarte necesar. Apoi dieselul lor e cu 2000 euro peste 1.6 benzina ceea ce nu-l face foarte atragator. Toyota impinge tare hibridele pe masini compacte si mici. Masinile mari sunt exclusiv diesel. N-am vazut pana acum vre-un Hilux sau Landcruiser pe benzina.
    Pe masini medii si mari nu ai ce cauta cu motoare pe benzina fie ele turbo sau nu. Sunt rupere la consum si se cam taraie in cazul in care sunt la limita (Passat 1.4tsi de ex).
    Propaganda o sa toace dieselurile in continuare. Piata o sa-si vada cursul firesc daca nu v-a fi ingradita de reguli stupide.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru