Taxele creative nu sunt inventate doar în România. Ministerul Economiei din Polonia a anunţat că va propune instalarea unei taxe pentru maşinile înregistrate pe numele unor companii, dar care sunt utilizate în weekend sau după orele de muncă.
Esential
12
euro (50 de zloţi) este valoarea taxei propuse de Ministerul Economiei din Polonia.
Taxele percepute de stat nu sunt o noutate nicăieri în lume, însă unele ţări se arată foarte creative la acest capitol.
Iar ultimul exemplu în acest sens este Polonia, unde Ministerul Economiei a anunţat că va propune instalarea unei taxe pentru maşinile înregistrate pe companii, dar care sunt utilizate şi în afara programului de muncă.
Taxa va ajunge la 130 de euro pe an, dar va fi plătibilă lunar. Cei 50 de zloţi pe lună pe care îi va plăti fiecare angajat care utilizează maşina primită de la compania la care lucrează vor fi utilizaţi, spun reprezentanţii statului polonez, pentru a regla o parte dintre deficitele de buget ale Poloniei. taxa este fixă şi nu variază în funcţie de venituri, companie, marca sau modelul maşinii.
Nu este foarte clar cum se va stabili dacă o maşină este sau nu utilizată în afara orelor de program şi care sunt profilele companiilor ale căror şoferi vor putea să utilize maşinile ca sarcină de serviciu în orice zi a săptămânii.
via Smartdriver.pl
foto Ralf_H/Flickr
mi-ar placea macar o zi sa nu existe masini de firma.
La ora actuala taxa masinilor de serviciu este dedusa de la impozite dar sunt conduse mai departe pt interes personal si nu de intreprindere si astfel uni se sustrag de la platirea portiei lor.
Cea mai echitabila taxa ar fi cea pusa pe km parcursi sau pe litru de combustibil folosit si astfel cel ce e tot timpul pe asfaltul public va plati pt folosinta acestuia iar cel ce conduce doar de placere din cand in cand isi va plati portia echitabila.