Politicienii francezi: "Carlos Ghosn trebuie să demisioneze!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce scandalul de spionaj din sânul constructorului francez Renault s-a dovedit a fi fost o alarmă falsă iar cei trei directori concediaţi de preşedintele Carlos Ghosn şi Patrick Pelata, mâna dreaptă a acestuia, au primit scuze publice şi vor avea dreptul la compensaţii financiare importante, unele voci importante din politica franceză şi-au îndreptat tirul către Ghosn, căruia îi este cerută demisia de onoare.
"Carlos Ghosn ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru acest caz. Când un angajat face o greşeală majoră într-o companie, acel angajat nu trebuie să-şi ceară scuze, ci să plece", susţine Martine Aubry, reprezentantă a Partidului Socialist din Franţa. Aubry a fost completată de purtătorul ed cuvânt al Guvernului francez, Francois Baroin, care consideră că şefii Renault au dat dovadă de "un amatorism incredibil" supunându-i pe cei trei preşedinţi concediaţi la "un atac lipsit de demnitate".
Carlos Ghosn anunţase ieri că nu acceptă demisia pe care i-a înaintat-o Patrick Pelata deoarece nu vrea să declanşeze o criză după o altă criză.
Nemulţumirile politicienilor locali vin însă pe fondul statutului actual al companiei Renault, care este deţinută în proporţie de 15% de statul francez."Nu am fost contactat până în acest moment de Carlos Ghosn. Nici direct, nici prin avocaţii mei" - Bertrand Rochette, unul dintre cei trei angajaţi concediaţi pe nedrept în luna ianuarie.
Conform unor analişti auto contactaţi de Automotive News, plecarea lui Ghosn din fruntea Renault-Nissan ar duce la un cutremur devastator în sânul alianţei franco-nipone. "Ghosn este, în acest moment, singurul liant care menţine împreună părţile aflate în alianţă. Din punctul meu de vedere, nu există în acest moment nicio persoană care să poată să preia rolurile de CEO Renault şi CEO Nissan, deci ne-am aflat într-o situaţie în care cele două grupuri s-ar despărţi în loc să evolueze împreună", susţine unul dintre specialiştii pieţei contactaţi de renumita publicaţie europeană.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Eu stiu ca esti disperat ca VAG e cu mult in urma programului electric dezvoltat de Renault-Nissan, dar sa dai crezare speculatiilor unor contopisti ,fituicari ,e deja penibil...
Cea care striga sus si tare ca Ghosn trebuie sa-si dea demisia e madam Martine Aubry, care nu reprezinta statul francez, ci face parte din partidul socialist de opozitie!
Martine Aubrye e insa de o aroganta si o ipocrizie maxima in conditiile in care n-a plecat din politica cu toate ca se face vinovata in cel mai mare scandal medical din istoria Frantei !!
2. Ce a luat Renault in 2009 nu e niciun "ajutor" ci un credit acordat de statul francez. Orice societate comerciala ia credite. Nu vad insa ce relevanta are in contextul actual.
3. "Statul francez este cel mai mare actionar in cadrul Renault"
Daca statul francez care are 15% e cel mai mare actionar, atunci Nissan care detine tot 15% ce mai e?
Te chinui prea mult sa faci pe interesantul...
4. Carlos Ghosn nu a vrut niciodata sa para ceea ce nu e. El a sustinut intotdeauna ca actionarii au ultimul cuvant. Rolul sau e cel de lider (cel care traseaza directia) , iar un lider adevarat stie sa gestioneze situatiile de criza si sa faca lumea fericita: actionari si clienti deopotriva
Daca si cu Parca se plimbau c-o barca! :))
hai scuteste-ne penibilule... ce faci aici? basme de Anderson?
Ceea ce sustin e insa ca statul francez n-are nicio intentie sa-l inlocuiasca pe Carlos Ghosn. Or fi cativa politicieni care cauta sa-si faca imagine pe spinarea lui Ghosn, dar astia sunt marunti in contextul actual.
Poti sa dai tu 10.000 de acatiste sa plece Carlos Ghosn de la Renault. Acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat.
ia citeste aici:
http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-demisioneaza-din-fruntea-volkswagen-sunt-socat-de-acest-66151.html
http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-fostul-ceo-al-grupului-volkswagen-este-investigat-penal-66257.html
...asta apropo de avantaje competitive necinstite si ce poate face actionariatul dintr-un CEO.