Politicienii francezi: "Carlos Ghosn trebuie să demisioneze!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce scandalul de spionaj din sânul constructorului francez Renault s-a dovedit a fi fost o alarmă falsă iar cei trei directori concediaţi de preşedintele Carlos Ghosn şi Patrick Pelata, mâna dreaptă a acestuia, au primit scuze publice şi vor avea dreptul la compensaţii financiare importante, unele voci importante din politica franceză şi-au îndreptat tirul către Ghosn, căruia îi este cerută demisia de onoare.
"Carlos Ghosn ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru acest caz. Când un angajat face o greşeală majoră într-o companie, acel angajat nu trebuie să-şi ceară scuze, ci să plece", susţine Martine Aubry, reprezentantă a Partidului Socialist din Franţa. Aubry a fost completată de purtătorul ed cuvânt al Guvernului francez, Francois Baroin, care consideră că şefii Renault au dat dovadă de "un amatorism incredibil" supunându-i pe cei trei preşedinţi concediaţi la "un atac lipsit de demnitate".
Carlos Ghosn anunţase ieri că nu acceptă demisia pe care i-a înaintat-o Patrick Pelata deoarece nu vrea să declanşeze o criză după o altă criză.
Nemulţumirile politicienilor locali vin însă pe fondul statutului actual al companiei Renault, care este deţinută în proporţie de 15% de statul francez."Nu am fost contactat până în acest moment de Carlos Ghosn. Nici direct, nici prin avocaţii mei" - Bertrand Rochette, unul dintre cei trei angajaţi concediaţi pe nedrept în luna ianuarie.
Conform unor analişti auto contactaţi de Automotive News, plecarea lui Ghosn din fruntea Renault-Nissan ar duce la un cutremur devastator în sânul alianţei franco-nipone. "Ghosn este, în acest moment, singurul liant care menţine împreună părţile aflate în alianţă. Din punctul meu de vedere, nu există în acest moment nicio persoană care să poată să preia rolurile de CEO Renault şi CEO Nissan, deci ne-am aflat într-o situaţie în care cele două grupuri s-ar despărţi în loc să evolueze împreună", susţine unul dintre specialiştii pieţei contactaţi de renumita publicaţie europeană.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Eu stiu ca esti disperat ca VAG e cu mult in urma programului electric dezvoltat de Renault-Nissan, dar sa dai crezare speculatiilor unor contopisti ,fituicari ,e deja penibil...
Cea care striga sus si tare ca Ghosn trebuie sa-si dea demisia e madam Martine Aubry, care nu reprezinta statul francez, ci face parte din partidul socialist de opozitie!
Martine Aubrye e insa de o aroganta si o ipocrizie maxima in conditiile in care n-a plecat din politica cu toate ca se face vinovata in cel mai mare scandal medical din istoria Frantei !!
2. Ce a luat Renault in 2009 nu e niciun "ajutor" ci un credit acordat de statul francez. Orice societate comerciala ia credite. Nu vad insa ce relevanta are in contextul actual.
3. "Statul francez este cel mai mare actionar in cadrul Renault"
Daca statul francez care are 15% e cel mai mare actionar, atunci Nissan care detine tot 15% ce mai e?
Te chinui prea mult sa faci pe interesantul...
4. Carlos Ghosn nu a vrut niciodata sa para ceea ce nu e. El a sustinut intotdeauna ca actionarii au ultimul cuvant. Rolul sau e cel de lider (cel care traseaza directia) , iar un lider adevarat stie sa gestioneze situatiile de criza si sa faca lumea fericita: actionari si clienti deopotriva
Daca si cu Parca se plimbau c-o barca! :))
hai scuteste-ne penibilule... ce faci aici? basme de Anderson?
Ceea ce sustin e insa ca statul francez n-are nicio intentie sa-l inlocuiasca pe Carlos Ghosn. Or fi cativa politicieni care cauta sa-si faca imagine pe spinarea lui Ghosn, dar astia sunt marunti in contextul actual.
Poti sa dai tu 10.000 de acatiste sa plece Carlos Ghosn de la Renault. Acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat.
ia citeste aici:
http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-demisioneaza-din-fruntea-volkswagen-sunt-socat-de-acest-66151.html
http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-fostul-ceo-al-grupului-volkswagen-este-investigat-penal-66257.html
...asta apropo de avantaje competitive necinstite si ce poate face actionariatul dintr-un CEO.