Esential
130 | de certificate de înmatriculare au fost ridicate în primele patru luni ale anului pentru că vehiculele respective aveau defecţiuni tehnice grave sau nu posedau o poliţă RCA valabilă. |
130 | de certificate de înmatriculare au fost ridicate în primele patru luni ale anului pentru că vehiculele respective aveau defecţiuni tehnice grave sau nu posedau o poliţă RCA valabilă. |
Poliţia Rutieră din România estimează că se află peste 100.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria în circulaţie pe străzile din ţara noastră. Pentru a preveni eventualele neplăceri legate de şoferii acestor autovehicule în cazul în care aceştia încalcă legea, poliţiştii vor să creeze o bază de date pentru a şti în orice moment cine conduce de fapt un autovehicul anume înmatriculat în Bulgaria. În urma acestor măsuri, Poliţia Rutieră speră să ţină piept numărului mare de înmatriculări în Bulgaria şi al vehiculelor care sunt conduse în ţara noastră cu numere de înmatriculare străine.
Judeţele în care se află cele mai multe autoturisme înmatriculate în Bulgaria sunt Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Ialomiţa, Olt, Dolj şi Mehedinţi. Numărul românilor care circulă cu aceste autovehicule este în creştere, iar unele au ajuns chiar şi în Republica Moldova. Pe măsură ce se fac din ce în ce mai multe verificări, poliţiştii actualizează baza de date formată în această vară, când au sesizat numeroase nereguli la autoturismele înmatriculate în alte ţări pe care le-au oprit în trafic.
La acea vreme, vehiculele respective au rămas fără certificatul şi plăcuţele de înmatriculare, iar şoferii acestora au fost sancţionaţi contravenţional.Persoanele care folosesc timp de mai mult de 90 de zile un autovehicul cu numere străine în România trebuie să facă formalităţile de înmatriculare în ţara noastră. Portiţa legală pe care au mizat cei care şi-au înmatriculat autovehiculele în Bulgaria a fost faptul că România şi Bulgaria sunt state membre UE, iar un cetăţean al unei ţări poate să circule cu procură de la cetăţeanul altei ţări cât timp vehiculul respectă normele ţării în care circulă şi în care este înmatriculat. Din păcate, nu toate autovehiculele înmatriculate în alte ţări respectă legile ţării noastre, cum a fost cazul a 130 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, ale căror certificate de înmatriculare au fost ridicate în perioada ianuarie-aprilie 2010 pe motiv că aveau defecţiuni tehnice grave şi evidente, folii neomologate RAR, nu aveau o poliţă RCA valabilă sau o rovignietă valabilă.
În unele cazuri, autovehiculele înmatriculate în Bulgaria au fost folosite pentru a comite infracţiuni în România. cilindreei, sau norma de poluare a acestora nu este recunoscută de RAR, iar proprietarii sunt "obligaţi" din punct de vedere financiar să îşi înmatriculeze maşina la vecinii de peste Dunăre.
Adesea, infractorii au schimbat plăcuţele de înmatriculare între vehicule pentru a crea confuzie în rândul eventualilor martori. Ca urmare a acestor fapte, poliţia română a fost nevoită să ia aceste măsuri preventive. Adesea, şoferii care circulă cu o maşină înmatriculată în Bulgaria se plâng de taxele extrem de ridicate apărute la înmatricularea unui vehicul în ţara noastră şi de impozitele exagerate pe care trebuie să le plătească în unele cazuri. Multe vehicule extrem de ieftine sunt considerate modele de lux din prismaVia | Gândul
Eu consider aceasta masura foarte bine gandita deoarece m-am saturat PUR SI SIMPLU de '' TX-urile" din judetul meu (care se intampla a fi cel mai PLIN de jeguri din astea) deoarece propietarii lor sunt:
1.Saraci, lipiti cu datorii in banca dar care au nevoie de un mijloc de transport. 20%(oameni cu nevoi)
2.Cocalari, tzigani, jmekeri(corect smecheri), burtosi.....etc. care cred ca daca si-au luat un bemve(corect BMW-Bavarian Motor Works) cred ca au supercarul anului dar in fapt cade tabla de pe el si fumega mai mult decat Unversalul 650. 80%
---------parerea unui copil de 15 ani care stie ce si cum---------
deci tu ca stat intai sa faci niste legi bune si dupaia sa te astepti la o reactie din partea noastra
eu unu nu mai platesc nimic, atat timp cat pe srada tie frica sa circuli si toate se deterioreaza de 20 de ani
Nu am nimic cu cei care isi inmatriculeaza masinile dincolo (Bulgaria sau alte tari) atata timp cat isi platesc toate taxele, impozitele si sunt asigurati. Restul (cei care nu o fac) sunt un pericol public si mi se pare normal ca politia sa faca tot ce le sta in putinta sa ii scoata de pe strada. Numai sa se faca.
Toate cele bune
Ea trebuie coroborata cu baza de date a asiguratorilor care sunt parteneri cu asiguratori din BG, precum si cu baza de date a autovehiculelor politiei din BG.
Numai asa se poate spune ca politia are control altfel e praf in ochi.
Bineinteles ca de asta se va ocupa Siveco, o firma clientelara tuturor guvernelor de dupa revolutie.
Astfel ar fi descurajata inmatricularea masinilor in lata tara sau folosirea lor cu nr de Germania, Spania, Franta, etc.
Să zicem că iei o masină din Germania cu numere de zoll pe trei luni, ajungi în Ro, mergi 3 luni, apoi scoţi numere roşii trei luni şi ai mers deja 6 luni cu ea fără să plăteşti taxa.
Apoi ai 3 variante:
1) înmatriculare Ro
2) înmatriculare BG sau altă ţară similară
3) o dezmembrezi sau o dai mai departe să îşi facă altul probleme cu ea
Până la înmatricularea în Bulgaria, toate de mai sus sunt 100% legale. Chiar şi înmatricularea în Bulgaria este legală, problema e ce faci după aceea. Ideal ar fi să ai o firmă în Bulgaria şi să o înregistrezi pe firma respectivă, sau să ai o rudă de sânge în Germania sau în ţara de unde îţi vei cumpăra maşină.
e ok asa de cat sa le dam bani la hotii astia de guvernanti.tara de 2 lei este cu legi de 2 lei
E OK SA FACA O BAZA DE DATE CU MASINILE INSCRISE IN BULGARIA .NU MA DERANJEAZA IN SCHIMB SA ASTEPTE SA MI INSCRIU EU MASINA IN RO CAND O ZBURA PORCUL POATE ATUNCI.LA NOI NICI POLITIA NU ARE CAUCIUCURI K LUMEA LA MASINA DAR NOI DACA NU AVEM NE LUAM AMENDA .E NORMAL ASA?CE ZICETI?CIRCULAM ASA CU NE==R DE ALTE TARI EX BULGARIA PTR CA AI NOSTRI NU AU NEVOIE DE BANI LA BUGET SI SE PLANG CA ESTE CRIZA NU?