Până la sfârșitul lui 2021 este foarte probabil să intre în vigoare un cod rutier revizuit. Sub noile modificări, inițiate de către Poliția Română, șoferii care au un comportament agresiv în trafic ar putea să fie sancționați mai dur decât până acum. Această inițiativă apare în contextul în care România se situează pe ultimul loc în clasamentul siguranței rutiere la nivel european.
Șoferii care au un comportament necorespunzător în trafic vor putea fi amendați cu până la 2900 de lei. Șicanările, slalom-urile printre mașini și chiar flash-urile vor fi încadrate în categoria condusului necivilizat. Astfel, este menționat, pentru prima dată în codul rutier, termenul de conducere agresivă. Aceasta este una dintre principalele cauze ale accidentelor din România.
Noile prevederi ale codului rutier vor presupune pedepse mai mari și pentru cei care nu respectă limitele de viteză. Spre exemplu, depășirea vitezei legale cu 70 de km/h peste limita legală va fi penalizată cu suspendarea permisului pe o perioadă de 120 de zile, adică 4 luni.
Alte nereguli, precum depășirile ilegale sau neacordările de prioritate, vor putea fi sancționate cu suspendarea permisului timp de două luni. În prezent, aceste abateri se pedepsesc cu suspendarea permisului pentru o perioadă de 30 de zile.
Codul rutier revizuit ar putea intra în vigoare la sfârșitul acestui an.
via Profit.ro
glume romanesti..viteza e problema in tara iohanisilor..
În mod identic trebuie abordat cazul drumurilor cu două benzi pe sens. Preacomozii preferă banda a doua, de parcă s-au îndrăgostit de ea, deşi cea din dreapta este absolut liberă. Ca un făcut, s-au înmulţit specimenele (la fel, de ambele sexe). Un alt nărav al lor este că, odată ce-au observat că deja te-ai angajat în depăşire pe dreapta, atunci îşi aleg momentul “potrivit” de a “reveni” pe acea bandă. Adică pune frână, fraiere, că tu ai fi culpabilul, din moment de “binevoitorii” au semnalizat, s-au pretat la un gest regulamentar (cred ei – cum rămâne însă cu obligativitatea de a se asigura???).
PS. Codul pentru a-mi apărea acest text: “BEEF”. Corect! Chiar sunt un bou, din moment ce mă încăpăţânez să nu înţeleg “meandrele concretului”.
@dCi, într-adevăr, apar şi situaţii justificabile, fără doar şi poate. De exemplu…E85. O idioţenie şi mai multe nu! Nici măcar nu se poate numi “prima bandă”, ci trotuar. Tot o prostie mi se pare şi “reconfigurarea 2+1” dintre Sineşti şi Moviliţa. Practic, nu este un drum european, ci un drum naţional cu o singură bandă pe sens. Vrei să depăşeşti un camion/TIR/autobuz? Nu poţi decât să “încaleci”axul central şi, uneori, chiar să treci cu totul pe contrasens. Cum naiba, chiar nu se puteau extinde în lateral? Pe ditamai şesul?? Ah, da, o fi vreo chestiune legată de “reducerea costurilor”…Alias soluţia comună şi magică a tuturor viziunilor economice “moderne” sau abracadabra.
Desigur, iau în considerare doar tronsonul românesc al lui E85 – nu ştiu cum o fi în rest.