Politia Rutiera a intocmit noua harta a soselelor periculoase

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 16.07.2009
Oficialii Politiei Rutiere din Romania au intocmit harta cu cele mai periculoase sosele din tara noastra. Spre deosebire de anii trecuti, cea mai periculoasa ruta este DN2, care leaga Bucurestiul de Ucraina.

Avand in vedere numarul din ce in ce mai mare de accidente rutiere din Romania, Politia Rutiera a intocmit o noua harta a soselelor "ucigase". Ruta Bucuresti-Ucraina a devenit cel mai periculos drum din Romania, soseaua E85, respectiv DN2 fiind locul unde numerosi soferi romani si-au pierdut viata in incercarea de a ajunge cat mai repede peste granita. Astfel, DN1(Bucuresti-Oradea) a fost detronat de pe pozitia 1 a clasamentului soselelor extrem de periculoase.

In primele sase luni ale anului 2009, pe DN 2 s-au produs 96 de accidente grave, care s-au soldat cu 52 de morti si 77 de raniti. Desi numarul accidentelor inregistrate pe aceasta sosea a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul mortilor a ramas acelasi. Acest lucru s-a intamplat deoarece cauzele accidentelor au ramas neschimbate, principalele cauze ale accidentelor grave fiind neatentia soferilor, viteza excesiva, depasirile neregulamentare si oboseala. Pe langa asta, pietonii au fost vinovati in numeroase accidente soldate cu rani grave si morti din cauza faptului ca au traversat neregulamentar.

Cel de-al doilea drum de pe harta deceselor pe sosele din Romania este DN6, care leaga Bucurestiul de orasul Cenad. Pe DN6 s-au inregistrat 82 de accidente rutiere grave, care s-au soldat cu 46 de morti, pe cand pe DN1 s-au inregistrat 36 de accidente rutiere grave.

Pe langa acestea, anumite drumuri au zone periculoase, in care soferii trebuie sa circule cu atentie deosebita si sa evite depasirile neregulamentare si viteza.

Zonele periculoase mentionate mai sus se afla pe DN2 la km 12, intre km 106 si 110, precum si la km 131(jud. Buzau), dar si intre kilometrii 174 si 179 (jud. Vrancea), si intre kilometrii 294 si 298 (judetul Bacau). Ruta DN6 are si ea zonele ei cu probleme, acestea fiind la km 12 (jud. Ilfov), si la kilometrul 188 (jud. Dolj). Politistii avertizeaza soferii sa fie extrem de atenti si pe DN 1C, care are zone periculoase in preajma kilometrului 2 (jud. Cluj) dar si pe la km 137 (jud. Mures).

Politia Rutiera a decis sa numeasca zonele de mai sus periculoase deoarece numarul si frecventa accidentelor rutiere in acele perimetre a fost extrem de ridicata. Pentru a tempera soferii care decid sa nu respecte recomandarile DGPR, politistii vor amplasa radare in cascada pe drumurile nationale, pentru a micsora pe cat posibil numarul de accidente grave.

Astfel, politia va amplasa cate doua sau trei radare pe ambele sensuri ale drumului national, care vor functiona pe un tronson de cativa kilometri, situat in preajma zonelor periculoase.

Radarele vor fi amplasate cu precadere in zilele si intervalele orare in care s-au produs cele mai multe accidente rutiere grave din primele sase luni ale acestui an. Pe langa sanctiunile pe care le vor suporta conducatorii auto care incalca legea, acestia vor primi si lectii suplimentare de legislatie rutiera.

Via | EVZ

Comentarii (14)

  • Frectie Diana la picior de lemn
    Si cand reparam drumurile? Ca de radare si bizoni avem parte cu gramada, numai de drumuri decente nu! Bagam zeci de milioane in reparatii ale masinilor din cauza drumurilor execrabile iar unde soselele sunt acceptabile avem parte de radare. DN6 Bucuresti- Alexandria -Craiova -Dr Tr Severin - Lugoj - Timisoara este un asemenea drum: portiuni bune 10%, portiuni distruse 90%. Acum apare si pe harta Politiei. Si ce daca? Noi platim sau murim iar pe mafiotii de la transporturi (Berceanu, Orban, Dobre,.., Basescu) ii doare-n cur de noi.
    22 0
  • Hunter
    Ce usor e sa intocmesti o asemenea "harta a drumurilor periculoase"...cel mai usor de altfel. Suna tare pompos nu am ce zice harta asta. Si oare rezolva ceva cu ea ?! Rezolva daca se apuca gaborii sa monitorizeze mai intens anumite tronsoane de pe nu stiu ce sosele ?! Fix-pix....aia o sa rezulte....morti o sa mai fie cu caru, stirile cu accidente o sa continue sa fie difuzate...ca doar sunt destui regi ai soselelor care sa se dea in stamba....si nu numai....starea drumurilor fiind la pamant, normal ca pe un tronson cu carosabil prost merge toata lumea incet, si cand prinzi o portiune buna, toata lumea se apuca de gonit....de ce ?! time is money pentru multi....si din graba tuturor, e inevitabil sa nu se intample catastrofe.

    Fara drumuri sanatoase, putem tot avea prgrame, monitorizari, harti din astea fantoma si alte sf-uri. Pacat de oamenii nevinovati din accidentele mortale...si ma refer la cei care sunt implicati in asemenea catastrofa, conducand si circuland cat de cat regulamentar, si vine alt destept si ii spulbera.
    15 0
  • Marius
    viteza nu ucide...
    Oare de ce in Germania sunt zone in oras / loc unde te obliga sa mergi cu 30 km/h si acele zone deseori sunt pline cu radare fixe si -su mobile?? Dar in afara loc/oraselor pe autostrazi poti merge cat tine masina, adica salvezi vieti in oras dar timpul pierdut il recuperezi ff usor pe autostrada (binenteles daca nu ai limita de viteza 80km/h pe tronsoane in costructie/reabilitare). Statistic vorbind nr de accidente sunt mult mai putine decat in RO chiar daca se circula cu viteze de 200-250 km/h in Germania fata de 100 km/h in loc/orasele din RO...
    6 3
  • Vampirelu
    romani-s idioti
    Mai va tot luati ca viteza nu ucide ... pai sa zicem k nu viteza ucide ... dar de ce vezi peste tot o mashina in santz ... ? k viteza nu ucide ... baiete se pare k si tu ai 18 anisori, permis de conducere, un BMW si te dai mare k mergi cu viteza ... ieri un idiot m-a depasit pe dreapta (pe acostament) ... si unu pe stanga ... la 500 de m ia oprit politia ... bineinteles sau ales fara ceva bani in buzunare ... mergeam pe restrictie de 50 cu 65 ... si nu au avut rabdare la iesire din localitate nici unu ... Alteori mai face cate unu o depasire k trebe sa te tragi din fata lui pe acostament k tot depaseste ... si mai spui k viteza nu ucide ...

    NU comparati nemti cu romanii, in primul rand germania este una din cele mai puternice tari, din punct de vedere economic atat din europa cat si din lume, de ce credeti k are euro pretul asa de mare? Pe vremea cand erau marcile cat erau, aproape cat dolarul ... la noi nu sunt platiti oameni sa faca un lucru de calitate ! Dincolo scot sufletu din tine dar te si platesc ... si autostrazile nu au doua benzi per sens ci 5-6 de aia se circula cu viteza !!!!!! La noi unele semne sunt puse aiurea si multi soferi nu le iau in calcul si pe cele care sunt puse bine ... Exemplu de semn aiurea :)) intrare in sanicoara (jud cluj, la iesire din cluj-napoca) restrictie 70, la 5 m intrare localitate 50, la iesire 70 din nou, la 2 m intrare in apahida 50 !.... mai incolo Bontida ... linie dreapta ... 2-3 case pe o parte ... restrictie 50 :|

    Multi soferi conduc cu viteza prea mare ... sincer daca as fi politist as ridica vreo 20-30 de permise pe zi ... era sa fiu nimicit pe culoarea verde a semaforului pentru pietoni, pe trecere ... un nebun a depasit o colona de vreo 50 de m pe contrasens ... pe rosu ... bineinteles avea bmw ... si seara l-am vazut la vreo 40 de km de oras in sant ...

    In scoala de soferi nu te invatza decat sa tii de volan si pedalele ... nici sa faca o parcare nu stiu multi ... de ex o doamna cu un smart de ala k si frigideru k oricum il bagi ii acelasi lucru nu a putut sa o bage in parcare ... oare cine io fi dat permisu ... dak te gandesti bine sunt multi cu aceleasi probleme ...
    7 1
  • cristi
    @Marius
    Raspunsul la diferentele dintre Germania si Romania le gasim in mentalitate, acolo nimeni nu comenteaza ca sunt prea multe radare- cultura si civilizatie si inca ceva ce devine tot mai rar pe soselele din tara noastra -respect si bun simt.
    Sigur ca acolo soselele sunt mai bune si legislatia si masinile -Totul,DAR nu ii uita pe cei de la volan si de la conducerea tarii,acolo chiar SE TRAIESTE BINE:))))
    5 0
  • Marius
    catre Vampirelu
    Nu am 18 anisoei ci dublu... dar am permis de la 18 ani si cca 250000 km parcursi la volan (Jetta TDI) si stiu ce vorbesc. Nu toti romanii sunt idioti , dar din pacate sunt multi din astia la volan si nu mai punem pe cei care sunt incepatori si cei care au luat permisul pe spaga ...

    Este vb. de mentalitate si de bun simt , si daca te gandesti bine viteza nu ucide ci imbecilii de la volan care sunt ff periculosi...
    4 2
  • viteza
    Mai marius tu zici ca in germania aveai restrictii de VITEZA (de fapt astea sunt in orice tara ce se vrea civilizata) si le respectai. Acu daca nu ar fi restrictiile alea sa spunem in jurul unei scoli, tu care nu esti ca "romanii aia imbecili" probabil ca ai circula cu max 30 la ora pentru ca esti tata si sti ce insemna copii ca altfel ai mere pe acolo cu 200 la ora pt ca viteza nu ucide :)) .
    As vrea sa se faca testele NCAP la alta viteza de impact , mai mare cu 15 km / h doar si ai sa vezi surprize daca sar puncta la fel , masini de 5 stele vor fi 4 sau 3 :))
    8 1
  • Marius
    viteza nu ucide
    Catre Miau si CO...

    DA asa este la EURO-NCAP la viteza mai mare de ex 80 km/h in loc de 64 km/h lucrurile stau altfel.
    Eu cred ca in loc sa se puna atatea radare (accent pe viteza) ar trebui sa se faca mai multe controale pt depist. persoanelor in stare de ebrietate,celor care conduc masini cu defectiuni tehnice (uni circuland chiar cu def. ff. grave/majore) , cei care nu poarta centura de siguranta,si ff des eu vad parinti care tin copii in brate s-au copii se joaca pe bancheta spate fara ca acestia sa stea in scaunele create special si cu cent .de sig.ceea ce la un impact la viteza mica s-au mare duce inevitabil la raniri grave s-au chiar la decese.

    Ar trebui sa stai la semafor si sa vedeti cate persoane nu poarta centura de sig. (motivand ca sunt in oras s-au ca merg numai 800m etc fara sa gandeasca mai departe ca la un impact chiar si in oras la vit oarecare fara cent. de siguranta vei scuipa sange / spuma la gura din cauza ca ai coaste rupte si plamanii perforati etc...

    Si eu tot cred ca sunt multi "romani imbecili la volan" !!
    2 3
  • atitudine
    asta e diferenta dintre noi si tarile vest-europene : ATITUDINEA
    4 0
  • Absolut
    Nu viteza e numarul 1
    Intr-adevar, daca vrem sa comparam Germania cu Romania sunt diferente enorme... nu sunt autostrazi cu 506 benzi, cum am citit mai sus, dar se circula intr-un ritm foarte alert, la viteze mari, cu soferi extrem de civilizati. Dar pe drumurile nationale... o banda pe sensul de mers... dar lata cat doua la noi, fara exagerari, iar daca incerci o depasire de coloana sau ceva... sa vezi ce te claxoneaza si te injura... deci din nou mentalitatea vestica. Oricum, vorbim de majoritati... si majoritatea celor ce conduc agresiv sunt si concentrati la volan si atenti. Vorbesc de majoritate si recunoaste-ti ca asa e.... Accidente fac incepatorii, cei ce nu stiu aprecia distante si aiuritii, care-si gasesc altceva de facut decat sa fie atenti la volan (vorbit, mancat, baut, dormit....)
    2 1
  • naivul
    viteza
    mai oameni buni, peste 120 km/ora nu te scapa nici centurile si nici air-bag-urile!
    2 1
  • bbbobbbo
    germanii te injura si claxoneaxa?!
    @Absolut: imi pare rau nu sunt deloc de acord cu ce ai spus ca in Germania... "daca incerci o depasire de coloana sau ceva... sa vezi ce te claxoneaza si te injura... deci din nou mentalitatea vestica" - ai patit tu vreodata chestia asta acolo?
    Daca faci asta se uita la tine pur si simplu si se intreaba ce-i cu tine, poate ai vreo urgenta sau poate nu esti neamt. In nici un caz NU claxoneaxa si NU injura, cine a mers pe strada sau a intrat vreodata in vreun loc public sau restaurant din Germania (sau in general in vest) stie ce vreau sa spun.

    Ca sa inchei, eu am fost odata pana in Passau si de cand am intrat in Ungaria pe la Nadlac nu am auzit nici un claxon in afara de un alt roman care ma saluta :)
    1 0
  • neajar
    starea drumului Craiova - Oradea !
    Va rog sa-mi scrieti si mie care este ruta cea mai buna privind starea drumurilor pe ruta Craiova - Baile Felix ( Oradea ) . Multumesc pentru informatii.
    1 0
  • Marius
    Inca ceva : daca este un drum cu 2 benzi si se lucreaza pe una din ele se circula pe sistemul fermoarului :
    o masina din stanga si apoi una din dreapta , in germania te lasa si nu injura nimeni , in Romania am vrut sa ma bag dupa ce am lasat pe unul sa se bage si credeam ca celalalt ma lasa pe mine dar ce domnule ma claxonat ma begat in p..... si asa vreo 2-3 alti si unu mai vroia sa se si dea la mine, asa ca eu ma bucur cand vad un roman cu bun simt in trafic si incerc mereu sa fi si eu asa, si se circula mult mai relaxat !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru