Deși ne-am fi așteptat ca poliția italiană să conducă în continuare mașini produse de Alfa Romeo, Fiat sau orice alt producător din Peninsulă, SEAT a reușit să rupă tradiția forțelor de ordine.
Polizia di Stato și Carabinieri, cele două autorități care impun legea în Italia, se vor deplasa cu ajutorul actualului Seat Leon. Constructorul spaniol se pare că a câștigat licitația pentru furnizarea flotei auto și a livrat deja 206 mașini în Peninsulă: 106 pentru Carabinieri și alte 100 pentru Polizia di Stato.
Contractul este însă mult mai generos decât atât: este prevăzută furnizarea a peste 4000 de mașini pentru următorii trei ani. Primul lot include 925 de mașini, livrate anul acesta. Este pentru prima dată când Carabinieri și Polizia di Stato folosesc același producător auto și același model.
diesel 2.0 TDI de 150 de cai putere în varianta de caroserie cu cinci uși.
Potrivit comunicatului oficial emis de cele două entități, noul Seat Leon a fost ales pentru consumul redus de carburant, pentru emisiile reduse și pentru costurile minime de întreținere. Forțele de ordine au optat pentru versiuneaToate mașinile livrate de Seat vor avea partea frontală blindată, vor beneficia de anvelope run-flat și vor fi echipate cu instalații de avertizare sonră și luminoasă, precum și cu stații de comunicație. La interior vor exista suporturi pentru armele de foc și o banchetă spate separată cu un geam securizat pentru transportul infractorilor.
Dar hey... e veste buna pentru infractori !
se pare ca italieni prefera mai mult copiile dect originalul:))))destul de trist......e clar ca si ei si-au pierdut speranta in industria auto italiana......
Ma intreb acuma cam ce gandeste Numero Uno din Italia Dl. Marchionne.....
acum nu stim ce a fost in bucataria lor, dar mai este un principiu> pt aceleasi dotari si acelasi pret cumperi de la un producator local (sa stimulezi productia locala, sa oferi locuri de munca etc)
deci da, asa cred si eu ca era mai nimerit sa cumpere Fiat, lancia sau Alfa Romeo... probabil Alfa Giulietta (care concureaza pe acelasi segment de piata cu Leon, deci au preturi comparabile)
Cine a scris acest articol? A, da, BM, care n-a dovedit obiectivitate: ce rost avea termenul "a trăda" ? N-au trădat nimic autorităţile italiene, doar că se orientează şi ele către "puternicii zilei". Băieţi, aici primează chestiunile de ordin psihologic. Întotdeauna organizaţia care domină pe plan politic sau economic va ajunge să devină raţiunea supremă şi în areal social, inspirând "de la sine" o încredere desăvârşită, oarbă, chiar prostească. În acest sens, sper că aţi citit cu toţii celebrul editorial de anul trecut, de pe 4tuning.ro (site superior vouă, AM, din toate punctele de vedere, îmi pare rău!) : "De ce românul de rând nu vede nimic altceva în afară de Volkswagen?" (celui care ar întreba "Divizia sau Grupul?", i-aş răspunde: da' ce, există vreo deosebire între ele??)
Nimeni nu poate împiedica expansiunea grotescă a lui VAG (mă rog, VW). Ei au reuşit deja să cucerească "spaţiul vital" al automobilismului mondial, adică sufletele oamenilor...Nici dacă, prin absurd, s-ar alia sau ar fuziona toate "japanele", nu cred că pandemia VW-istă ar putea fi anihilată ("acum pe bune" : cum să le explici nătărăilor super-îndoctrinaţi --- alde "brainwashed" --- că există şi ALTE mărci, modele şi motorizări decât cele "referenţiale" ?).
La urma urmei, tot de la gaşca Mărioarei mă aştept la o replică viguroasă, pentru că, paradoxal, "noul GM" începe (timid, ce-i drept) să se axeze pe...calitate totală, ca pe vremuri, după "isprava" cu cheia de contact ştiindu-se luat milităreşte şi continuu în vizor de autorităţile americane (nici măcar salvatorul providenţial din 2009, Barack Obama, nu-i mai ţine în braţe, expresia zeflemistă "Government Motors" dispărând, de ceva vreme, din limbajul public), în frunte cu intransigentul şi temutul Congres. Dar nu cu Opel vor putea echilibra balanţa în Europa, pentru a cărei piaţă "specifică" locatarii din RC au conceput prost strategia (tocmai acesta este punctul forte al lui VW pe bătrânul continent: diversitatea!!! --- ca să fac conexiunea cu subiectul dezbătut aici, poliţia italiană putea foarte bine să aleagă VW, Audi sau Skoda, fără eforturi costisitoare, eventual solicitând loturi mai reduse sau chiar mizând pe o combinaţie de mărci asociate).
Poate au prins un pret bun, iar Seat a lasat profitul deoparte doar ca sa isi faca imagine si prin Italia si fata de alte nationalitati care o sa vada masinile de politie prin Italia. Vor sa isi ridice imaginea si sa creasca vanzarile.
Nu toti sunt la fel de fraieri sa dea 60.000euro pe un Logan chel , "dotat" cu aparatura, cum au facut romanii nostrii cu prima generatie de logan. Ma intreb pe noile modele ce incep sa apara cat au dat ???
Batalia finala s-a dat intre Giulietta si Seat Leon.
Fiat nu a participat pentru ca nu are cu ce si oricum nu si-a respectat ultimul contract scotand din productie Bravo 2.0 MJT fara sa termine de livrat ultimele masini catre MAI italian.
A castigat Leoan pentru un pret cu 83 euro mai mic decat Giulietta, in conditiile in care un Leon costa 43.897 euro
Apropo, nick-ul pe care ţi l-ai asumat nu este compatibil cu stilul tău . De ce n-ai încercat “Agerpres” ? Sau poate că ar fi trebuit să plăsmuieşti tu acest articol. Şi tu, şi Bogdan menţionaţi “criteriul preţului convenabil”, dar el insinuează o trădare, ceva acolo care îl face niţeluş mai interesant, chiar dacă eu i-am reproşat mica “abatere” de la ţinuta sobră definitorie şi veşnic obligatorie a jurnalistului.
Ale noastre Dacii oricum sunt mai meseriase...sunt echipate cu stealth technology, nici dracu' (din nou) nu le vede din tufisuri...
Thor are dreptate, am verificat ceea ce a zis in presa italianta si asa este !
Eu am preluat ce au scris macaronarii in revistele lor pentru pasionatii de automobile.
Am fost nemultumit cu ce rezumat la rezumat au venit cei de la automarket.
Vad ca interesul pentru articol nu a pierit si mai adaug:
Licitatia s-a desfasurat pe o procedura "accelerata" deoarece Fiat nu mai produce Bravo si era o nevoie stringenta de automobile :))
Atat carabinerii cat care tin de ministerul apararii cat si politia statala care tine de ministerul de interne au evaluat toate masinile propuse dpdv al caracteristicilor tehnice si al pretului si au preferat aceeasi masina, Seat Leon :))
Pretul mai scazut per bucata cu 83 de euro da bine la presa si la platitorii de taxe dar este doar una dintre caracteristicile avute in vedere.
"Toate mașinile livrate de Seat vor avea partea frontală blindată, vor beneficia de anvelope run-flat și vor fi echipate cu instalații de avertizare sonră și luminoasă, precum și cu stații de comunicație. La interior vor exista suporturi pentru armele de foc și o banchetă spate separată cu un geam securizat pentru transportul infractorilor."
Doamne, cand ma gandesc ca noile Loganuri cu motor de 1.2 75 CP nu au nici macar girofare sau sirene, astfel ca politistii si le cumpara din banii lor din Vitan, imi vine sa plang.
Si apropo de masini de politie, daca imi permiteti un mic off topic. Acum vreo 2 ani unei prietene i-au furat geanta niste "fractori". A sunat la 112, i-a vazut politia si i-a urmarit pe indivizi... vreo 500 de metri. De ce? Pentru ca aia aveau un Golf 4 4Motion si politia o coaja de Logan rupta de rugina. Totul se mai intampla si pe zapada.Plus ca, daca sunt in misiune si lovesc masina, politistii trebuie sa platesca reparatiile din banii lor. Na, mai urmareste infractori. Si mai ales cu ce.
:)