Polestar încheie un nou acord de finanțare de 450 de milioane de dolari

de Silvian Irimia
Sambata, 01.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul de mașini electrice Polestar a anunțat că a obținut un nou împrumut de până la 450 de milioane de dolari. Compania a reînnoit, de asemenea, un împrumut existent în valoare de 480 de milioane de euro. Această finanțare vine după împrumuturile de 800 de milioane de dolari pe care Polestar le-a obținut în decembrie anul trecut.

Vânzările Polestar au scăzut cu 15% în 2024. Compania a încheiat anul cu doar 44.851 de unități vândute. Fără venituri importante pentru a asigura un flux constant, aceste împrumuturi apar într-un moment crucial. Mai multe startup-uri din domeniul EV au intrat în faliment în timp ce își extindeau producția, cel mai recent fiind Nikola.

Pentru a inversa cursul, Polestar a numit toamna trecută pe veteranul industriei, Michael Lohscheller, ca director executiv. Anterior, acesta a condus Opel și VinFast. Lohscheller a redus deja prețurile unor modele și a amânat vehicule de nișă, cum ar fi Polestar 6.

Astfel, compania a decis să se concentreze pe modele cu volum mai mare, cum ar fi crossover-ul mic Polestar 7, așteptat în jurul anului 2027. Un sedan Polestar 5, bazat pe o platformă personalizată, va fi lansat tot mai târziu în acest an.

Modelele viitoare, începând cu Polestar 7, vor adopta, de asemenea, o strategie cu platformă unică pentru a reduce costurile și a crește eficiența.

De asemenea, Polestar a introdus un plan de a vinde vehiculele prin intermediul dealerilor Volvo, oferind brandului acces la o rețea de dealeri bine stabilită pentru prima dată.

În prezent, Polestar își vinde vehiculele online și printr-un număr limitat de magazine deținute de companie, asemănător cu Tesla.

Colaborarea cu dealerii Volvo va permite extinderea rețelei de vânzări de la 70 la 130 de locații în Europa și de la 36 la 57 în America de Nord.

via Reuters

Comentarii (24)

  • Cine ar fi zis că Polestar o să aibă probleme financiare. Nu-s în stare nici să pună niște denumiri decente pentru frigiderele pe care le fac. Hai că-s răutăcios, nu fac mașini proaste , doar că-s BEV-uri scumpe și nu-i piață. De ce au crezut că au cui le vinde?, asta-i greșeala! Trăiesc pe perfuzi și dobânzi, dar ei visează 2027… vom vedea.
    9 1
  • Iulian
    https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Suedezii-au-descoperit-stupoare-bateriile-produse-Northvolt-aveau-componentele-esentiale-din-China-ce-a-fost-produs-local-n-a-iesit-din-fabrica/
    8 0
  • Iulian
    Aici se tot posteaza stiri despre masini electrice, care se tot produc, se tot produc, se tot produc...
    Unde sunt aceste mașini electrice, domnilor? In afara de cateva Spring uri, unde sunt aceste creșteri de productie ale masinilor de spălat pe roti?
    Unde sunt mașinile electrice? Puteți răspunde?
    12 1
  • Mi-era dor de Polestar. Stiri, planuri, inovatii, imprumuturi. Nem vanzari.
    10 0
  • @ Iulian, îmi permit să-ți răspund eu, mașinile electrice sunt în țările civilizate și dezvoltate, de aceea este greu de înțeles de ce la noi sunt atâtea știri cu electrice .
    9 2
  • Iulian
    @dan_grc

    Interesant ce scrieți. Aici am vrut sa ajung. Mulțumesc pentru raspuns. Nu mai am intrebari.
    1 0
  • Să fim mulțumiți cu o nouă mostră de înțelepciune din putzul gândirii.
    1 9
  • @Iulian
    Dupa cum bine zice Danut, masinile electrice sunt in tarile evoluate.
    Vezi Norvegia, Olanda, Anglia, Suedia, Danemarca si Germania. Vanzarile de electrice au crescut in Germanica dupa ce au disparut subventiile, ca sa vezi minune.
    In Olanda cele mai vandute (44%) sunt hibridele, apoi BEV si apoi benzinare. Doar 1% market share la DIZAL, mai putintel de 4000 bucati vandute in tot anul de gratie 2024.
    Norvegia are 90% vanzari de BEV.
    Cresteri semnificative in Spania, Franta, Italia.
    Deci nu le vedeti pentru ca aveti Dorei ca Danut si Dutz, mai apare si inexopix la cate o stire despre masini electrice.
    Nu a comentat la vanzarile pe ianuarie.
    https://www.automarket.ro/stiri/cadere-libera-pentru-tesla-in-europa-vanzarile-au-scazut-cu-50-in-luna-121609.html
    Citam: "Vestea bună este că, în Europa, cererea pentru mașinile cu zero emisii este în creștere. ACEA susține că, luna trecută, au fost vândute 124.341 de mașini electrice în Uniunea Europeană, iar numărul lor a ajuns la 166.065 de exemplare (+37%) în regiunea UE+EFTA+Marea Britanie.
    Chiar și așa, mașinile full-hybrid rămân preferatele europenilor, cu o cotă de piață de 34.9%. Locul secund este ocupat de mașinile pe benzină, cu 29% cotă de piață."
    Asta in timp ce DIZAL pica in continuare ( nu la romani, ca ei il considera viitorul).
    Ce sa ceri tu sa vezi masini electrice in Romanica, cand vin alde Danut_partz, Dutzulica noaptea nu bate vantul si inexopix, sa ne explice noua ca trebuie sa luam DIZAL sa ii ajutam pe germani sa isi schimbe masinile. Ce pretentii sa ai de la posesorii de BMW-uri???
    Ca sa vezi electrice, trebuie sa iesi din Romanica! Mergi prin vest si nord si nu doar ca le vezi, iti dai seama dupa aerul pe care il respiri
    3 8
  • @dan_grc
    Bravos Danut!
    In sfarsit ai raspuns corect la acea intrebare.
    Si trebuie sa ii mai mentionezi lui Iulian ca: romanii cumpara 2/3 Sh-uri obosite din alte tari evoluate. Adica aia scapa de jafuri si trec la hibride si electrice in timp ce romanii curata alte tari de putori!
    Deci realitatea este ca romanii sunt gunoierii Europei si nu pot vedea acele masini electrice prin Romanica, ca e logic. Daca an de an 2/3 din inmatriculari sunt sh-uri obosite care trec ITP cu spagi, cum sa evolueze lumea?
    Ia sa vedem ce ne zic cifrele, nu "expertii":
    https://autovista24.autovistagroup.com/news/what-are-the-global-ev-markets-most-successful-brands/
    "The global electric vehicle (EV) market recorded double-digit growth across 2024, but which carmakers sold the most plug-in models? Autovista24 editor Tom Geggus reviews the powertrain and brand performances.
    Combined, registrations of battery-electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrids (PHEVs) reached over 17.29 million units in 2024. This meant the global EV market grew by 26.1% compared with 2023."
    Pai voi vreti sa vedeti masini noi si bune in Romanica, cand importati vechituri de la altii?
    Vreti sa evoluam cand orice mucos da spaga sa ia permisul copchilului handicapat care face accident dupa accident si omoara oamenii nevinovati?
    In tara plina de coruptie unde se dau spagi si toti "oamenii de afaceri" iau BMW-uri la retarzii de 18 ani, voi vreti sa vedeti electrice?
    Pai in tarile evoluate parintii sunt responsabili, le iau la tinerei Volvo si le dau cheita rosie cu limitare, nu BMW-uri tunate cu care sa omoare oameni.
    De aia nu veti vedea prea curand electrice in Romania, pentru ca e plina de meseriasi care iau masini bune.
    3 9
  • N-a durat mult, am aruncat câteva firimituri și șobolanul a sărit pe ele, practic orice știre de pe AM este despre și cu Bmw, după obsesia personajului :).
    10 2
  • @dan_grc
    Nu despre BMW, este despre cocalarii obositi.
    https://www.visualcapitalist.com/visualizing-chinese-ev-market-share-overseas/
    BMW traieste datorita vanzarilor in China. Fara chinezi BMW moare.
    Tu vezi masini electrice, sau de la DIZAL si putoare, vezi doar evolutia DIZAL cu o cota de piata sub electrice? :))
    Soarec Murat, fara tine germanii nu ar trai bine. Noroc ca le mai iei tu din cand in cand troacele obosite diesel.
    Polestar este de 1000 ori mai buna decat troaca ta, dar tu esti vai de capul tau si iti dai repede cu parerea.
    2 8
  • Polestar nu cred ca are vreo sansa de supravietuire. Sunt atat de multi producatori de masini electrice ca e greu sa vinzi masini scumpe.
    Bine ele cica nu se vand, dar cu toate astea sunt cateva milioane anual...
    Dupa cum ziceam, sanse mari au Kia, Toyota, Lexus, Volvo si altii... Polestar nu are sanse pentru ca sunt scumpe si au in aceeasi clasa alte optiuni mai bune.
    Este bine ca are lumea de unde sa aleaga. Pacat ca romanii inca sunt limitati si inca aleg diesel, in timp ce restul merg majoritatea pe hibride si electrice.
    1 9
  • Așadar Toyota mai are ceva șanse, nu mai este viitoarea Nokia ?

    Dacă Bmw dispare fără China, Volvo va fi sub nivelul mării, împreună cu stăpânul Geely.

    Germania trăiește bine datorită mie ? Pai nu este în cădere liberă de 3 ani ?

    Observ o paralelă foarte interesantă, cum nu poate un mincinos sa trăiască fără sa mintă zilnic, la fel și tu cu Bmw la orice știre, pur și simplu nu poți, ești un fel de Georgescu, care își spune poezia, indiferent de întrebări și subiect .
    10 2
  • Dar cum așa focile de serviciu să nu sară cu retorica Georgesciană, și-au cristalizat aiurelile si au susținerea poporului!!! BEV-urile de astăzi (la baterii ma refer) sunt uzate moral, nu au nici o șansă sa mai facă ceva notabil, ca și dovada este creșterea hibridelor și nu doar pentru că asta vrea omu, dar și pentru că în multe cazuri cam asta este oferta.
    Pentru cretinul (dedicație specială) cu dieselul. Bostane, dieselul a fost marginal la nivel mondial MARGINAL, în afară de Europa au fost multe țări unde dieselul nu a fost disponibil, aducă nu aveai de unde să-ți cumperi, nu aduceau producători (oare ai priceput sau tot nu-i clar?). Ai rămas și tu blocat pe o chestie și insiști în inepție.
    PS da au crescut (ușor) electricele și pentru că sunt foarte multe opțiuni… dar la nivel de model este varză. Cu mici excepții în general sunt scăderi semnificative. Vedem ce aduc lunile următoare, dar nu se văd vești prea bune.
    3 2
  • @putz de maimutz
    "BEV-urile de astăzi (la baterii ma refer) sunt uzate moral, nu au nici o șansă sa mai facă ceva notabil, ca și dovada este creșterea hibridelor"

    Dacă bateriile din BEV sunt uzate moral alea din hibride ce sunt, mă, geniule?
    3 5
  • Creierul tau e uzat tare moral.
    Uzate moral sunt dieselurile care mai au o cota de piata infima comparativ cu ce erau acum doar 5 ani in urma.
    BEV au reusit foarte rapid sa le depaseasca.
    BMW a sarbatorit 21 de ani Made in China.
    VAG 30 de ani si Mercedes alti 20 de ani.
    Germanii pe care voi ii incurajati au vandut Europa la chinezi, doar ca sa faca buzunarele mari. Si acum vedem cum vor da toti prostii faliment.
    Danut nu intelege ca e doar un gunoier, tu nu pricepi ca incurajezi coruptii si prostii.
    Urmeaza ca un mucea de 19 ani sa dea peste voi cu BMW-ul tunat, ca inca nu e bagat la puscarie pentru ca a omorat o mama nevinovata in timp ce el facea LINIUTE cu alti retarzi.
    Prostia se plateste. Asteptam sa va vedem la stiri deci.
    2 5
  • Iulian
    Finalul maşinilor electrice? După ce vânzările de Tesla au scăzut cu aproape 60% în marile pieţe europene, Porsche îşi reface toată linia de maşini şi readuce motoarele pe combustie


    https://www.zf.ro/zf-24/finalul-masinilor-electrice-dupa-ce-vanzarile-de-tesla-au-scazut-cu-22684446
    3 1
  • Iulian
    Declinul mașinilor electrice: Germania trage Europa în jos. „Crește cota mașinilor pe benzină”

    Prăbușirea vânzărilor de mașini electrice din Germania trage Europa în jos. Cererea pentru autoturisme electrice în Europa a înregistrat un regres semnificativ, iar principala cauză o reprezintă declinul dramatic al pieței din Germania. Potrivit datelor furnizate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), în decembrie 2024, numărul înmatriculărilor de mașini electrice a scăzut cu 10,2% față de aceeași perioadă a anului anterior, un trend îngrijorător pentru industria auto europeană.

    https://ziarulromanesc.de/declinul-masinilor-electrice-germania-trage-europa-in-jos/
    2 0
  • @dan_grc
    https://www.dw.com/en/germany-economic-crisis-business-response-2025/a-71437667
    Luati BMW-uri si VAG ca mor saracii fara voi. Daca nici voi nu ii mai ajutati cumparand troacele lor, atunci cine??? Ca vesticii si nordicii iau electrice. Pe la ei merg bine vanzarile de electrice.
    Polestar a vandut totusi vreo cateva zeci de mii de masini pe undeva prin lume. Cate ai vazut in Romanica???
    Kia a vandut foarte bine Niro, EV6 si noua EV3, cate prin Romanica???
    Hyundai vinde si el bine electrice, dar nu in Romania.
    Volvo EX30 a fost foarte bine vandut in Europa, cate au fost in Romania???
    https://electrek.co/2025/01/09/volvo-sold-nearly-100000-ex30-electric-suvs-first-sales-year/#:~:text=In%20total%2C%20Volvo%20sold%20175%2C194%20EVs%20globally%20in%202024.&text=The%20new%20EX30%20contributed%2098%2C065,Europe%20behind%20Tesla%27s%20Model%20Y.
    Parca si Volvo dadea faliment dupa ce a renuntat COMPLET la diesel???
    Cel mai bine vandut PHEV in Germania a fost Volvo XC60!
    Polestar cere doar prea mult pentru un altfel de Volvo, deci nu are cum sa vanda prea mult.
    1 5
  • Iulian
    https://autolatest.ro/stiri/in-prima-luna-a-anului-2025-romanii-au-cumparat-cu-pana-la-28-6-mai-putine-masini-electrice/
    3 1
  • Catalin
    Tesla "s-a prăbușit" în vânzări pt că Musk a făcut "salutul nazist". La Polestar de ce s-au prăbușit?
    1 3
  • @catalin
    Ca sa întrebe proștii, de-aia.

    Retail sales totalled 12,256 cars in Q4 2024, up 5.3% versus Q4 2023, driven by a growing model line-up.

    Polestar doubles its sales in Sweden for January 2025, overtaking Tesla to become the third most purchased electric car in the country!

    Polestar UK sales grow 216% in January 2025.
    3 4
  • Salvate de ICE-uri, asa-s bateriile la hibride… trist nu? La câte miliarde s-au aruncat la gunoi. Era foarte simplu să te prinzi, dar de aceea te comporți ca un copil de grădiniță, ca nu ai nici logică și nici argumente. ;)
    0 0
  • Polestar erau oricum spre zero. De unde să se prăbușească? Este doar o întrebare retorică.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru