Polestar, brandul de performanță al celor de la Volvo, a dezvăluit în luna octombrie primul model de serie după separarea oficială de compania-mamă.
Botezat simplu Polestar 1, noul model va intra în producție de serie la jumătatea anului 2019 într-o uzină din China a cărei construcție va fi finalizată la jumătatea anului viitor, iar numărul de unități disponibile este puternic limitat: numai 500 de pe an.
Constructorii premium și cei de lux apelează frecvent la producții limitate pentru a restrânge numărul de clienți și pentru a crește astfel prețul final pe unitate, însă Polestar susține că producția de 500 de unități are o altă justificare.
Potrivit unor informații dezvăluite de publicația Automotive News, adevăratul motiv al producției scăzute este că Polestar 1 va fi dificil de construit ca urmare a caroseriei din fibră de carbon care trebuie integrată pe platforma Scalable Platform Architecture (SPA) utilizată de acest model. Platforma SPA este deținută de Volvo și este întâlnită și pe modelele suedeze din seria 90, însă Polestar afirmă că 50% din model este realizat de proprii săi ingineri.
Vă reamintim că Polestar 1 beneficiază de un sistem de propulsie hibrid cu motor pe benzină de 2.0 cu 4 cilindri și 343 de cai putere pe puntea față și două motoare electrice de 218 cai putere pentru puntea spate.
De asemenea, Polestar menționează că sistemul de propulsie integrează și un electromotor care joacă rol de generator care furnizează în plus 39 de cai putere.În total, sistemul hibrid generează 600 de cai putere și un cuplu maxim de 1.000 Nm, iar modelul poate parcurge 150 de kilometri în regim full-electric, mai mult decât orice alt hibrid de pe piață, conform celor de la Polestar.
Via Automotive News
Comentarii (1)