Chiar dacă timpii de încărcare ai mașinilor electrice au scăzut semnificativ, pentru unii tot nu este de ajuns. Dar este important că producătorii din industrie experimentează în continuare pentru ca timpii de încărcare să scadă și mai mult.
Polestar și producătorul de baterii StoreDot tocmai au realizat primul test cu o baterie care utilizează tehnologia Extreme Fast Charging. Aceasta are o capacitate de 77 kWh (poate fi extinsă la 100 kWh) și a fost montată pe un Polestar 5.
Sesiunea de încărcare a început cu o putere de 310 kW, iar maximul a fost atins la 370 kW. În aceste condiții, bateria s-a încărcat de la 10 la 80% în doar 10 minute.
Potrivit celor două companii, cele 10 minute ar însemna o autonomie de 320 de kilometri în cazul unei mașini electrice de dimensiuni medii.
Tehnologia Extreme Fast Charging va fi implementată pe viitoarele modele Polestar.
via Polestar
Pentru masini electrice, desigur.
Intreaba la Cernavoda poate au ceva de genu.
Stirea asta e precum cea cu acceleratia de 4 secunde pentru KIA EV9, o masina de 2.5 tone si tine de capacitatea de incarcare/descarcare a bateriilor. In cazul de fata au bagat vreo 53kwh intr-o baterie de 77kwh in 10 minute adica au incarcat la 6C pe cel mai facil interval de incarcare a bateriei adica 10-80%. Nimic spectaculos.
Esentialul ramane acelasi, bateriile sunt inca grele, scumpe, voluminoase incat niste masini de oras cu baterie de 100kwh sau un segment D cu 200kwh sunt nefezabile.
Daca nu avem baterii cu care sa putem face niste masini adevarate, ne spargem in acceleratii si incarcari la puteri fantasmagorice ca sa dam impresia ca nu stam degeaba.
La tine daca nu e dizal si nu pute cand dai cheie, nu merita banii.
Poti sa iti pui si pampers sa faci pipi pe tine cand conduci cate 1000 km continuu, ca tu ai autonomie mare la dizal, nu ca saracii care isi permit mașini electrice.
La fel ca Volvo care trec pe full electrice si nu vor mai avea clienti?
Adevarul e ca daca nu are semn de Bemveu si nu pute cand pornesti motorul, nu e buna pentru Romania.
Poate sa se incarce si in mers, tot nu merita daca nu e diesel.
Eu am spus (bănuiesc) ca vor da faliment dacă nu vând, deci nu “unii” și BMW cel mai probabil ca nu vor da faliment pentru ca vor vinde peste 2,6 milioane de masini in 2024… adică își folosesc peste 95% capacitățile de producție, de aia nu vor da faliment și nu ca au sigla pe capota, ci pentru ca peste 2,6 milioane de oameni le cumpără mașinile.
Este doar cu cifre…. nu vise umede cu zero emisii!!!
Hai cu cifre, EBIT etc… altfel doar poluezi inutil. Creșteri de la mai nimic la nimic… doar in procente arată ok… bani in banca ZERO. Polestar “ard” bani și nu au nici o perspectivă in viitorul apropiat. 50% minus valoare acțiuni in aprox 4,5 luni.
Poate ma intrebi și ce note aveam la Sport… este la fel de relevant ;)
"dovada irefutabilă" că e un prost frustrat cu obsesii compulsive de grandomanie și deșteptăciune închipuită, pe care nu l-a dus mă-sa la psihiatru când era mic.
PS: ținând cont de halul în care scrii nu te întreabă nimeni de notele de la sport. Sunt, într-adevăr, irelevante. Mai bine spune-ne cu cât ai picat bacul.