Proiectul a fost executat între 2007 şi 2013, iar finalitatea este un pod de 300 de milioane de euro, cu patru benzi rutiere, linie de cale ferată, două trotuare şi pistă pentru biciclişti. Spre comparaţie, ”Podul Prieteniei” de la Giurgiu – Ruse a fost inaugurat în 1954 şi a fost construit în doi ani şi jumătate.
Constructorul podului Calafat-Vidin este compania spaniola FCC, cea care a lucrat împreună cu italienii de la Astaldi la construcţia Pasajului Basarab din Bucureşti. În primul an, autorităţile se aşteaptă ca podul să fie traversat de 100.000 de vehicule, urmând ca numărul maşinilor să crească ulterior. Comisia Europeană estima un trafic de până la 8.400 vehicule şi 30 de trenuri pe zi, aşteptat să fie atins până în anul 2030. Podul Calafat – Vidin se numeşte "Noua Europa", în baza unei discuţii purtate de premierul României, Victor Ponta, cu Rosen Plevneliev, Preşedintele Bulgariei, derulată la ultimul Consiliu European.Podul Calafat - Vidin, al doilea pod dintre România şi Bulgaria, a fost deschis circulaţiei
Trecerea din Bulgaria în România şi invers poate fi făcută şi cu ajutorul celui de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, care leagă Calafat de Vidin. Taxa de traversare este de şase euro.
Citeşte şi...
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Drumul intre Craiova si Calafat este intr-o stare destul de proasta, fiind decat cateva portiuni bune, anul trecut sau in 2011 au inceput sa il repare.
Ce-i drept, drumul de la Drobeta-Turnu Severin pana la Calafat ar trebui sa fie intr-o stare mai buna, a fost refacut in urma cu 5-6 ani.
Linia de cale ferata intre Craiova si Calafat este intr-o stare mult mai proasta, cateva zeci de Km de cale ferata avand restrictie de viteza de 20-25 Km/h. Trenul de la Craiova la Calafat face mai mult de 3 ore, asta pentru o distanta de 107 Km.
Calafat-Drobeta arata impecabil.
Nu este nevoie neaparat de autostrada mai XXX pentru ca deserveste in principal Craiova si Drobeta si nu Bucuresti, Pitesti, Brasov unde exista podul Giurgiu-Ruse.
Craiova-Vidin si Drobeta Vidin nu sunt niste artere circulate ca cele care intra in tara noastra pe la Ruse.
Cand am zis de autostrada ma refream la ceva care leaga spre exemplu Timisoara-Drobeta-Craiova-Calafat sau varianta pe valea Jiului ca sa vina din Transilvania, la drum exista acum in zona cred ca era mai ieftin bacul
Eu nu vreau autostrada pana la acest pod, este suficient sa fie un drum cum este cel intre Pitesti si Craiova.
M-am uitat si eu la pozele facute de cei de la Google, ai dreptate, in poze nu arata asa rau, dar drumul este valurit, de multe ori incetinesc si ajung la 70 Km/h si mi se pare ca merg mult prea tare. Nu sunt numai gropi.
Restul sunt comentarii si dat cu parerea.
Sa ne "traiasca" toti ministrii transporturilor de dupa revolutie !!