Podul Calafat - Vidin, al doilea pod dintre România şi Bulgaria, a fost deschis circulaţiei

de Sebastian Toma
Luni, 17.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Trecerea din Bulgaria în România şi invers poate fi făcută şi cu ajutorul celui de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, care leagă Calafat de Vidin. Taxa de traversare este de şase euro.

Esential 6 ani au durat lucrările la noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria.
6 euro este cea mai mică traxă pentru trecerea podului "Noua Europa".
Autorităţile bulgare şi române au inaugurat un nou pod peste Dunăre între România şi Bulgaria. Acesta leagă Calafat de Vidin şi face parte dintr-un proiect de infrastructură mai important, care facilitează transporturile rutiere între cele două ţări şi nu numai. Practic, şoferii pot alege să travereze Bulgaria şi România fie prin ruta Ruse-Giurgiu-Piteşti-Borş, fie prin ruta Vidin – Calafat – Nădlac. Taxa de traversare variază între şase şi 37 de euro, în funcţie de tipul autovehiculului care traversează podul. Veniturile din încasări sunt împărţite între cele două state în funcţie de contribuţia financiară a acestora la proiect, respectiv 83% Bulgaria şi 17% România.

Proiectul a fost executat între 2007 şi 2013, iar finalitatea este un pod de 300 de milioane de euro, cu patru benzi rutiere, linie de cale ferată, două trotuare şi pistă pentru biciclişti. Spre comparaţie, ”Podul Prieteniei” de la Giurgiu – Ruse a fost inaugurat în 1954 şi a fost construit în doi ani şi jumătate.

Constructorul podului Calafat-Vidin este compania spaniola FCC, cea care a lucrat împreună cu italienii de la Astaldi la construcţia Pasajului Basarab din Bucureşti.

Urmareste Automarket
În primul an, autorităţile se aşteaptă ca podul să fie traversat de 100.000 de vehicule, urmând ca numărul maşinilor să crească ulterior. Comisia Europeană estima un trafic de până la 8.400 vehicule şi 30 de trenuri pe zi, aşteptat să fie atins până în anul 2030.
Podul Calafat – Vidin se numeşte "Noua Europa", în baza unei discuţii purtate de premierul României, Victor Ponta, cu Rosen Plevneliev, Preşedintele Bulgariei, derulată la ultimul Consiliu European.

Via Hotnews | Sursăfoto

Comentarii (8)

  • antonny
    Podul profitabil doar pentru Bulgari ......LA noi nu leaga nici o autostrada
    2 0
  • Ceea ce nu scrie in acest articol este descrierea infrastructurii romanesti.
    Drumul intre Craiova si Calafat este intr-o stare destul de proasta, fiind decat cateva portiuni bune, anul trecut sau in 2011 au inceput sa il repare.
    Ce-i drept, drumul de la Drobeta-Turnu Severin pana la Calafat ar trebui sa fie intr-o stare mai buna, a fost refacut in urma cu 5-6 ani.
    Linia de cale ferata intre Craiova si Calafat este intr-o stare mult mai proasta, cateva zeci de Km de cale ferata avand restrictie de viteza de 20-25 Km/h. Trenul de la Craiova la Calafat face mai mult de 3 ore, asta pentru o distanta de 107 Km.
    8 1
  • 6ani, un pod de 2km....de tei ori mai mult timp decat in anii...50!!!!!!Chinezii il terminau in 4 luni.Pe pariu!
    4 1
  • Podul care leaga nimic (este vorba de Romania) de Bulgaria (nu stiu ce este la ei). Daca nu exista autostrada sa te duca la el (este vorba de Romania) l-ai facut degeaba. In plus ca sa ajungi la Calafat este complicat, ar trebuii o autostrada care sa treaca ori prin valea Jiului sau prin DT Severin, lucrari practic imposibile pentru noi care nu suntem in stare sa facem o centura a Bucurestiului
    7 0
  • Cand au facut baietii de la Google pozele pe drumul Craiova-Calafat arata ok (fara gropi doar cu crapaturi superficiale ici si colo).

    Calafat-Drobeta arata impecabil.

    Nu este nevoie neaparat de autostrada mai XXX pentru ca deserveste in principal Craiova si Drobeta si nu Bucuresti, Pitesti, Brasov unde exista podul Giurgiu-Ruse.

    Craiova-Vidin si Drobeta Vidin nu sunt niste artere circulate ca cele care intra in tara noastra pe la Ruse.
    1 2
  • @Andy
    Cand am zis de autostrada ma refream la ceva care leaga spre exemplu Timisoara-Drobeta-Craiova-Calafat sau varianta pe valea Jiului ca sa vina din Transilvania, la drum exista acum in zona cred ca era mai ieftin bacul
    3 0
  • @Andy
    Eu nu vreau autostrada pana la acest pod, este suficient sa fie un drum cum este cel intre Pitesti si Craiova.
    M-am uitat si eu la pozele facute de cei de la Google, ai dreptate, in poze nu arata asa rau, dar drumul este valurit, de multe ori incetinesc si ajung la 70 Km/h si mi se pare ca merg mult prea tare. Nu sunt numai gropi.
    1 0
  • Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget: raportat la suprafata, Romania area cea mai proasta infrastructura din UE.
    Restul sunt comentarii si dat cu parerea.
    Sa ne "traiasca" toti ministrii transporturilor de dupa revolutie !!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru