Toyota a anunțat o serie de investiții importante pentru dezvoltarea mașinilor electrice și a oferit inclusiv o informație interesantă legată de baterii, despre care afirmă că vor oferi o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent.
Constructorul japonez a dezvăluit acum că lucrează la o tehnologie suplimentară care va fi aplicată în cazul mașinilor electrice și alimentate cu hidrogen.
Astfel, Toyota dezvoltă proiectul unui pneu fără aer care are motoare individuale în fiecare roată, iar japonezii speră ca în timp tehnologia să permită o scădere semnificativă a masei pneurilor. Obiectivul declarat este că până în 2025 reducerea masei pentru fiecare pneu să fie de circa 5 kilograme, adică circa 30% comparativ cu masă obișnuită a unui cauciuc.
"Pentru constructori, atracția pneurilor fără aer este legată de mașinile electrice și hibride. Astfel de pneuri ar urma să fie folosite pe mașinile electrice", afirmă oficialii Sumitomo Rubber Industries, compania care a furnizat pneurile experimentale celor de la Toyota.
Conceptul Toyota Fine-Comfort Ride, care a fost dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, este echipat cu astfel de pneuri, însă japonezii nu sunt primii care încearcă să dezvolte o astfel de tehnologie.
Producători tradiționali de pneuri precum Bridgestone lucrează la un concept asemănător, în timp ce Michelin a dezvoltat deja o primă versiune de serie pentru mașini ușoare, cum sunt cele întâlnite pe terenurile de golf. Pentru moment, acest tip de pneu nu poate fi însă folosit pe mașinile tradiționale.Via Automotive News
" pneuri fara aer,care integreaza motoare"" ??. Do n"t drink and write!