Pneul fără aer a intrat în producţia de serie, dar nu este disponibil pentru autoturisme
de Sebastian Toma
Marti, 25.11.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michelin a început producţia pneurilor fără aer într-o fabrică dedicată din SUA. Noile anvelope vor fi disponibile comercial în curând sub numele Michelin X Tweel şi sunt dedicate vehiculelor utilitare specializate.
Esential2004este anul în care Michelin a prezentat conceptul Tweel al pneului fără aer.
Michelin X Tweel, prima anvelopă radială non-pneumatică, va fi fabricat în serie la noua fabrică a francezilor deschisă în South Carolina, SUA. X Tweel este în momentul de faţă doar o anvelopă dedicată vehiculelor utilitare specializate, cum ar fi motostivuitoarele, iar aplicaţiile sale includ construcţiile, agricultura, peisagistica şi spaţiile comerciale. Conceptul Tweel a fost prezentat în urmă cu zece ani, la Salonul Auto de la Paris. Cei de la Michelin pretind că X Tweel este singurul produs comercial de acest tip care nu necesită întreţinere, nu prezintă compromisuri şi nu se defectează.
În comparaţie cu un pneu convenţional, X Tweel asigură aceleaşi funcţii şi performanţe, dar nu necesită aer pentru a funcţiona. În plus, Tweel promite o durată de utilizare mai lungă, fiind mai rezistent la uzură, spun reprezentanţii mărcii.
Cei de la Michelin oferă versiuni de asfalt şi de teren ale anvelopei fără aer. Dimensiunile acesotra nu au fost specificate, iar preţurile lor nu sunt încă dezvăluite public.
Michelin oferă două tipuri de X Tweel: pentru asfalt şi pentru teren accidentat.
Michelin X Tweel înlocuieşte atât pneurile convenţionale, cât şi jantele pe care le echipau acestea.
X Tweel are un butuc rigid conectat la o bandă subţire de cauciuc, legătura dintre acestea fiind realizată prin spiţe flexibile şi deformabile din poliuretan. X Tweel funcţionează ca o unitate de sine stătătoare, neavând nevoie de întreţinere odată ce este montată pe vehicul folosind prezoane standard, la fel ca la o roată obişnuită. Data de lansare a unei versiuni X Tweel pentru autoturisme este încă necunoscută, pneurile fără aer pentru această categorie de vehicule necesitănd o perioadă mai lungă de dezvoltare deoarece anvelopele obişnuite sunt supuse la solicitări mult mai intense la vitezele şi forţele de care sunt capabile autoturismele moderne.
legat de articolul in care iti poti luat permisul chiar si analfabet fiind: peste 5 ani citesti la rubrica "intrebari": Am jipanu' cu 200.000 full si cu Xtuil...da' nu stiu la cat trebuie sa fie presiunea.
Ar arata cam urat pe masini, designul e naspa si nu stiu ce vor sa demonstreze prin asta ? E drept ca e o competitie acerba intre acesti producatori, sa obtina cat mai multe titluri, etc.
Dar o sa fie foarte scumpe si astea o sa se uzeze in timp (proprieteatiile cauciucului + uzura mecanica/fzica).
Spun PAS deocamdata.
@Vianu esti naiv daca crezi ca aia stiu ce-i aia presiune :))
Ai vazut clipurile in care nu stiau sa raspunda in ce tara se afla sau cate luni are un an? De ii mai intrebi pe saracii de presiune, le da cu blue screen, Error 404 - Not Found
Cred ca pariul nu este cu masinile normale de strada. (vezi gandirea ingusta a minunatului Suleyman).
Pariu este pentru utilaje si transport, unde oamenii chiar fac calcule de eficienta si planuri, nu amarasteni cu 4 clase care se gandesc ce second hand sa-si mai ia iarna asta.
Daca pretul este competitiv pentru valoarea amortizata & costul de exploatare vs cauciuc normal este mai bun, atunci nici cu o sa clipeasca cand vor alege noua varianta.
Fara pene de cauciuc care costa timp si bani, mai putin carburant pt utilaje de mare tonaj, fara costuri de intretinere, schimb si timp pierdut, etc. suna promitator, dar trebuie sa vina cu un pret care sa dea cu plus cand tragi linie.
Pe uscat arata bine, dar pe zapada e cu totul alceva. Ce se intampla cand roata se umple cu zapada si gheata? Mai functioneaza in parametri? Se uzeaza mai rapede?
Dar o sa fie foarte scumpe si astea o sa se uzeze in timp (proprieteatiile cauciucului + uzura mecanica/fzica).
Spun PAS deocamdata.
Ai vazut clipurile in care nu stiau sa raspunda in ce tara se afla sau cate luni are un an? De ii mai intrebi pe saracii de presiune, le da cu blue screen, Error 404 - Not Found
Pariu este pentru utilaje si transport, unde oamenii chiar fac calcule de eficienta si planuri, nu amarasteni cu 4 clase care se gandesc ce second hand sa-si mai ia iarna asta.
Daca pretul este competitiv pentru valoarea amortizata & costul de exploatare vs cauciuc normal este mai bun, atunci nici cu o sa clipeasca cand vor alege noua varianta.
Fara pene de cauciuc care costa timp si bani, mai putin carburant pt utilaje de mare tonaj, fara costuri de intretinere, schimb si timp pierdut, etc. suna promitator, dar trebuie sa vina cu un pret care sa dea cu plus cand tragi linie.
Crezi ca le e greu ca pentru varianta de serie sa puna si o membrana ca sa nu intre mizerii?