Fiat-Chrysler a relansat marca Alfa Romeo prin dezvoltarea platformei Giorgio, care a debutat pe noul Giulia înainte de a-şi face apariţia pe SUV-ul Stelvio.
Constructorul italo-american a anunţat ulterior că platforma va fi împrumutată şi viitoarei generaţii Jeep Grand Cherokee, iar acum a decis să extindă planul şi pentru alte mărci din cadrul Alianţei. Astfel, CEO-ul Sergio Marchionne a dezvăluit că platforma Giogio va fi împrumutată inclusiv mărcilor Maserati, Jeep şi Dodge.
"Investiţia în Alfa Romeo şi în platformă a fost destinată să aibă şi alţi beneficiari în afară de Alfa. Sunt bucuros că în sfârşit avem o certitudine în privinţa extinderii acestor arhitecturi", afirmă Marchionne.
Oficialul Fiat-Chrysler s-a limitat să afirme că platforma va fi utilizată pe toate modelele dezvoltate de Maserati după 2018, fără să ofere însă alte nume de modele. Surse citate de publicaţia Automotive News afirmă însă că este vorba despre sedanurile Quattroporte şi Ghibli, sportivele GranTurismo şi Alfieri şi a unui SUV care va fi poziţionat în gamă sub Levante.Decizia de a împărţi platforma a venit şi ca urmare a costurilor ridicate presupuse de relansarea brandului. Deşi iniţial estima o investiţie de 5 miliarde de euro, Marchionne a afirmat că relansarea a costat până acum peste 2.5 miliarde de euro.
Via Automotive News
Poate pe restul modelelor directia va fi mai bine acordata cu sasiul.
Vorbesti prostii! Masina asta este referinta din clasa in ceea ce priveste directia si stabilitatea. O spun din proprie experienta dar si din punct de vedere al review-urilor facute de avizati.
Spune-mi, te rog, de ce as vorbi prostii? Tu ai condus aceasta masina? Care este experienta ta cu acest model?
Si eu am condus Giulia. Directia este superba. Volanul este in acelasi timp si foarte usor de manvevrat, si foarte precis. Similar cu modelele Ferrari (se vede ca inginerii Ferrari au participat la proiect). Cele spuse de mine le-am testat cu prisosinta, simuland o cursa de karting in parcarea de la Divertiland (initial am fac doar vreo doua tururi, pe urma au pus baietii bariera si nu am mai putut iesi; ca urmare am mai tras cateva tururi).
Era mai bine pe vreamea cand Jeep/Chrysler primea platforme invechite de la Daimler-Benz.
Jeep Renagate este tot pe platforma 'Fiat' si ii merge bine.
Sincer m-aș bucura tare ca Alfa să devină un competitor redutabil al celorlalte branduri premium. Oricum eu nu cred în mărcile italiene, pentru că din păcate au multe tare. Dar poate se îmbunătățesc și lucrurile de schimbă. Oricum platformele de origine Fiat nu excelează lucru care de simte inclusiv pe Renegare care este un 500X puțin mai performant in teren. Cred că în cazul Jeep o colaborare cu Daimler-Benz era mai bună...Dar este doar o opinie.