Grupul Volkswagen a prezentat astăzi noi planuri privind dezvoltarea tehnologică a bateriilor pentru vehiculele cu emisii zero în cadrul “Power Day”, un eveniment asemănător cu “Battery Day” de la Tesla.
Nemții vor ca, până în 2030, să deschidă în Europa șase “Gigafactories” dedicate producției de baterii pentru mașini electrice. Prima uzină care va produce baterii pentru modelele electrice din grup va fi cea de la Skelleftea, Suedia, realizată în parteneriat cu Northvolt. A doua va fi construită la Salzgitter, în Germania.
În total, cele 6 fabrici europene vor produce anual baterii cu o capacitate cumulate de 240 GWh.
În plus, Volkswagen anunță că, din 2023, va folosi un nou concept pentru baterii (unified cell). Noua tehnologie ar urma să scadă costurile de fabricație cu până la 50% și să îmbunătățească autonomia și performanțele.
Nemții anunță și parteneriate cu BP, Iberdrola și Enel pentru dezvoltarea rețelei de stații de încărcare.
Până în 2025, Volkswagen vrea să instaleze 18.000 de puncte de încărcare rapidă în Europa, cu ajutorul partenerilor săi. Astfel, nemții spun că vor asigura o treime din punctele de încărcare necesare pentru cererea de pe piață la acea dată.Volkswagen va investi circa 400 de milioane de euro până în 2025 în dezvoltarea rețelei de stații de încărcare.
Via VW
dar totuşi Tesla îi va domina...
În câţiva ani Tesla va produce baterii de 1500 Gwh, de zece ori mai mult decât GM cu ai săi 150 Gwh
În plus, lăudabil VW power day copiat după Tesla battery day....
dar Tesla vor anunţa costuri în anii viitori (2022-2023, adică viitori dar foarte recenţi) de sub 50-60$ pe kwh baterie
Este estimat că Tesla a trecut sub 100$ dar preferă să aibă preţuri mari pentru că nu au concurenţă
Si probabil peste 2-3 ani electricele vor fi si mai ieftine.
O baterie de 100kwh este inutila pentru o producție in masa:
1. Multe kg pe mașină carate degeaba =>costuri pentru clientul normal nejustificabile. Te informez ca a apărut malus pentru masa mașinii in UE, momentan electricele sunt scutite, momentan am zis!
2. Timp de încărcare enorm
Bătălia pentru baterii au 2 direcții de dezvoltare esențiale in momentul de fata:
1. Viteza de încărcare (cu tot ce rezulta, tehnologie baterie, tip stație de încărcare...)
2. 100% Reciclare a bateriilor (si Mn este un metal relativ rar spre exemplu)
Soluția nu este o baterie cu autonomie de 1000km.
Acum pentru cei care nu vor sa accepte idea, va fi complicat!
Eu sunt pentru echilibru, dar ce te faci când clientul vede la acelaşi preţ o maşină care are 500 km autonomie şi alta 300 km, iar prima se poate încarca 1,5 ori mai repede decât cea de a doua?
Vezi Tesla Y vs VW ID.4
Cred că un 500 km cu încărcare rapidă de 250km (în sub 15 minute) deja sună foarte bine
dar toţi de azi au autonomii pe benzină / motorină 500, 700, 1000 km
ehhh aceşti clienţi vor dori aceleaşi autonomii deşi nu folosesc niciodată 500-700-1000 km dintr-un foc, fără nicio pauză
Cine are bani merită să îşi cumpere şi acum, decât să aştepte o fata morgana vreo 5 ani de zile
Stai liniştit se vor vinde orice electrică SH ca pâinea caldă, nu toţi au bani de nouă