Într-un moment în care gama Mercedes a crescut considerabil încercând să acopere orice nișă a pieței auto, iar vânzările au explodat, apar și primele informații despre renunțarea la anumite modele.
Pe lista neagră este decapotabila Mercedes SLC, adică faceliftul vechiului SLK. Potrivit publicației Automobile Magazine, roadsterul nu va mai primi un înlocuitor. Acesta ar fi trebuit să fie lansat spre sfârșitul acestui deceniu, având în vedere că faceliftul are și el deja doi ani pe piață.
Nu este singura decapotabilă afectată de planurile de viitor ale companiei. Se pare că opțiunea unui acoperiș retractabil din tablă va dispărea aproape complet în gama Mercedes, având în vedere că și noua generație SL ar urma să folosească un acoperiș din pânză.
Programată să ajungă pe piață în anul 2020, noua generație Mercedes SL va fi dezvoltată pe o platformă din aluminiu, identică cu cea folosită pentru succesul supercarului AMG GT. Mai multe surse neoficiale susțin chiar că, de dragul noului Mercedes SL, germanii vor renunța la variantele coupe și cabrio ale actualului Clasa S. În contextul actual, aceste două tipuri de caroserie canibalizează vânzările lui SL.Alături de noua generație SL, Mercedes ca introduce și varianta cu patru locuri a supercarului AMG GT, gândită pentru a rivaliza cu actualul Porsche Panamera.
via automobilemag
PS cand puneti stiri din astea puneti si productia/ vanzarile modelelor implicate ca sa isi faca lumea o idee
Ultimele doua generatii, desi mult mai avansate tehnologic, pur si simplu n-au mai avut farmecul vechiului SLK. Inclusiv la design. Poate face-lift-ul generatiei actuale sa spun ca imi trezeste vreo emotie, dar daca ar fi sa aleg masina pe care s-o conduc restul vietii, ar fi SLK32. Fara briz briz-uri, fara GSP. Bluetooth, etc,
Cat despre SL. povestea este si mai sensibila. Mercedes este pus in situatia de a sterge din portofoliu cateva masini extraordinare. Oricat de bine ar arata un S Cabrio, daca nu se vinde, pe termen lung devine doar o gaura neagra. La fel ca si S Coupe.
Istoric vorbind, SL a fost intotdeauna varful de gama, in care tot ce era nou si inovator era pus in vitrina, sub lumina proiectoarelor. In ultimii ani insa, SL a intrat intr-un con de umbra nefiresc pentru statutul sau. S Cabrio, AMG GT i-au stibit aura de masina dezirabila Ambele nou venite sunt exceptionale, fiecare cu avantajele ei incontestabile. Una axata pe lux, alta pe sportivitate.
Mercedes va avea o treaba grea in alegerea portofoliului generatiei urmatoare. Cumva sunt victimele propriului succes. Desi financiar stau foarte bine, se pare ca inca e loc de imbunatatit. Trimestrul asta pur si simplu si-au dublat profitul fata de anul trecut. Nu fata de acum 10 ani, ci fata de anul trecut !!! In contrast cu hundai care a scazut cu 21%.
In contextul asta pare putin exagerat sa-si puna problema ca SLK nu se vinde, dar economiile se fac in vremuri bune, nu pe timp de criza, cand e prea tarziu.
Tot ce pot sa sper pentru SLK este ca BMW sa scoata un Z5 care sa-i faca sa le schimbe planurile. Din pacate s-ar putea ca nici asta sa fie suficient. Daca piata pur si simplu n-o mai cere, nu cred c-o sa aiba sens financiar sa-l produca.
Cat despre S Cabrio si S Coupe ... asta-i viata. Tot ce pot este sa regret ca n-am bani destui si nici pozitia sociala pentru un S Cabrio. La varsta la care sunt acum si cu copii inca acasa ani buni de-acum inainte, ar fi o masina tare ... utila :):):)