Uniunea Europeană vrea să crească investițiile în tehnologii “verzi” pentru ca, până în 2050, să atingă “neutralitatea” în privința emisiilor de CO2.
Una dintre priorități pentru autoritățile europene este asigurarea unei producții suficiente de baterii pentru mașinile electrice, pentru ca producătorii să nu mai apeleze la importurile din Asia.
Maros Sefcovic, vicepreședintele Comisiei Europene, spunea anul trecut că Europa își poate produce singură bateriile până în 2025.
Producția anuală de baterii pentru aceste vehicule cu emisii zero ar putea ajunge la 7 milioane de unități în cel mult 5 ani, potrivit unui plan elaborat de miniștrii Economiei din Germania și Franța, dar și de oficialii europeni.
Presa germană scrie că UE este într-o “poziție favorabilă pentru a-și crește suveranitatea economică și independența într-o industrie de importanță strategică.”
Comisia Europeană a aprobat recent un ajutor de 2.9 miliarde de euro pentru a încuraja dezvoltarea de baterii și a dat undă verde proiectului "European Battery Innovation".
Printre cele 42 de companii care ar putea beneficia de aceste fonduri se numără BMW, Tesla, Stellantis sau Enel X.
Banii vin din Franța, Germania, Austria, Belgia, Croația, Finlanda, Grecia, Polonia, Slovacia, Spania și Suedia.La ora actuală, China găzduiește circa 80% din producția globală de baterii litiu-ion. Pe Bătrânul Continent există în construcție 15 fabrici mari de baterii pentru vehicule electrice, în țări precum Suedia, Germania sau Ungaria.
Via Reuters
O sa fie iar aerul irespirabil in orase, motiv in plus sa mai bage niste taxe la diesel.
Sa vezi atunci cum vom gasi (dar vanduta doar initiatilor) miasma proaspata de diesel imbuteliata la gramaj strict, sa se bucure toti barbateii cu cojones supradimensionate. Fani termice, desigur.
cele 5 miliarde de baterii o să fie deci fabricate de f. capabila Merkeloaie, ca să nu dea în lingoare de plictis la pensie.
Pai ei nu i-au consultat pe romani inainte?
Ce sa faca ei cu masinile electrice, ca nu pot merge pe autostrazi cu mai mult de 140km/h ca se consuma repede bateria.
Pe cand cu dizal cu 2-3-4 turbine, poti merge si cu 300 km/h pe autostrazi.
Nu stiu despre ce vorbesc oamenii astia cu bateriile lor. Cu siguranta nu vor face mai nimic atat timp cat romanii stiu cel mai bine ce e de facut
Adică statele astea două hotărăsc în numele UE, restul nici măcar nu merită osteneala de a fi consultate.
Uniunea asta devine din ce în ce mai „mișto” și seamănă din ce în ce mai mult cu cea de până în `89.
Studiu de caz: avem un cartier din oricare oras european (de ex. Barcelona), unde avem cladiri cu 4-5 etaje, cu 20 de familii. Fiecare familie are o masina. Sa spunem ca un sfert isi vor cumpara electrica in urmatorul an. Unde si cum si le vor incarca? Isi vor trage fire de curent din apartament acolo unde le este parcata masina (pe strada sau intr-o parcare subterana). Dar la parcarea subterana nu ai acces direct de la tine din casa, trebuie sa mergi pe la subsol. Ce faci? Tragi 50 metri de cablu ca sa ajungi cumva la tine la masina? Dar daca ai parcat la 200 m de casa ta, ca doar acolo ai gasit parcare? Si asta doar pentru masina ta. Ce faci cu restul de 4 masini electrice din exemplul nostru? Isi trage toata lumea cablu prin casa scarii? Mai tineti minte firele alea de internet atarnate pe toti stalpii? Va fi mai rau cand electricele vor fi peste tot. Sa nu mai spun ca in Bucuresti ne putem astepta sa fure cablurile, ca "are mult cupru".
Oameni buni, mai sunt atatea lucruri de pus la punct pentru a putea ajunge la cifre de milioane de masini electrice pe an. The devil is in the details.
Hidrogenul este viitorul!
Nu vad de ce iti faci tu atatea probleme pentru Romania cu cabluri si infrastructura de incarcare electrica.
Germanii si francezii stiu bine ca romanii sunt mari fani diesel si ca au unde sa isi vanda masinile de care ei au vrut sa scape mereu.
Ai vazut tu samsar sa vanda masini electrice??? Crezi ca au vreun interes germanii ca Romania sa evolueze??? Pai cui ar mai vinde ei stocurile de dieseluri?
Mi te-am inchipuit un baiat destept. M-am inselat.
Cât despre hidrogen…De unde ar proveni? În mare parte, n-ar avea de unde decât tot din petrol şi gaze naturale şi atunci iarăşi ţi i-ai pune în cap pe totemiştii frunzuliţelor sănătoase, care, în viaţa reală, nu beneficiază (indirect) deloc de nenumăraţii produşi de prelucrare a petrolului şi se încălzesc doar cu lemne în sobă.
Aşadar, acesta este cel mai complicat aspect al problemei, căci pile de combustie putem meşteri o groază, iar oxigenul ar trebui să se numească mocsigenul.
Observaţie: AM, ce vă mai place să vă lăsaţi rugaţi…
Probabil că îl știi pe nonconformistul de "aproape mașini" uite ce zice legat de aceste motorizări:
"2.5 TDI R5 de 174 cai – Acesta nu este 2.5 V6-ele de pe Audi A4 B6, acesta este un motor cu 5 cilindri in linie, folosit pe VW Transporter. Mai exact, in Romania motorul asta e faimos pentru munca depusa pe ambulantele patriei. Cu o distributie pe pinioane si cu un zgomot ce l-ar face pe Abi invidios, motorul asta are nevoie de pompa de apa schimbata la fiecare 100.000 de km. Atentie ca daca motorul asta nu e intretinut sau daca o avut un istoric mai dubios decat fostii proprietari, daca pompa de apa e ignorata, se poate ajunge des la craparea blocului motor.
3.0 V6 de 225 si 240 cai – De departe cel mai echilibrat motor pentru VW Touareg 7L si de departe cel mai popular. Un motor fiabil in sinea lui, dar foarte scump la intretinere. Pentru ca nu exista “ieftin” si “SUV” in aceeasi propozitie. Ca sa iti faci o idee despre ce vorbesc, in cazul in care trebuie schimbata distributia, vorbim de scoruri intre 6000 si 12500 lei."
Și linkul pentru analiza la general a mașinii : https://aproapemasini.com/2019/06/15/pareri-vw-touareg-7l-2002-2010/
Dacă îmi accepți părerea umilă sincer mi se pare o mașină burdușită de electronică ( dar care nu mai e?). Probabil ar trebui luată una cu face-lift - se știe de ce.
Pentru vremurile din urmă pe care am început să le trăim deja mi s-ar părea potrivit un pick-up. E mai versatil. Întradevăr nu se ridică la nivelul siguranței și confortului pe care îl are un Touareg. Un Hilux, un L200 ( care are sistemul ăla Super Select unic printre pick-up-urile importate oficial în România).
Cu pick-up-ul scapi și de problema taxelor - că sunt băgate la utilitare. Impozit undeva la 800 de lei și cu creștere la 450 de lei taxa de drum (fata de 130).
Mulți își cumpără pick-up-uri americane am văzut, tocmai pe considerentul ăsta. Am văzut suficient de multe RAM-uri cu 5.7 litri luate de noi. Bănuiesc că și pentru taxe nu doar pentru a fi mai mari in trafic sau a avea o notă de originalitate, prestanță.
Baftă la alegere și multă sănătate! (Aștept feedback)
Austria nu e bagata in seama.
Discutam de cei ce vor cu adevarat sa faca ceva.
Nu e obligat nimeni sa treaca la electrice.
Stai la bloc si iti place dieselul, la fel ca vecinii, atunci puteti imparti toti aceleasi mirosuri. Unii ar putea totusi fi mai inteligenti si sa aleaga o Toyota, Lexus hibride care nu imput aerul la pornire si te pot scoate din oras fara sa polueze, dar depinde de vecini si nivelul de inteligenta.
Daca stai in bloc cu romani, ai sanse sa fii inconjurat de motoarele diesel de 3 litri de Touareg sau BMW. Limitatii sunt limitati, greu se schimba.
Sunt multe optiuni acum nu full electrice cu care poti face tranzitia catre electrificare fara a fi nevoie sa incarci.
Toyota are demultisor Yaris, Auris, Corolla hibride. Masinute nu foarte mari, deci bune de oras si naveta. Solutii sunt multe daca se vrea.
Daca ne uitam la tarile unde se vand bine electrice, se pare ca sunt printre cele care reusesc sa scada poluarea, a se vedea tabelul cu 2018-2019
https://www.jato.com/new-car-co2-emissions-hit-the-highest-average-in-europe-since-2014/
Bravo! meriti o ciocolata.
S-ar putea ca, într-adevăr, să dau bir cu fugiţii la un moment dat…
Beatitudinea mafănikkkilor!
Revenind la peripeţiile 4x4, m-am orientat către Touareg din…nevoie. Preferatul meu în domeniu va rămâne, pe vecie, Typ 2 T3 Caravelle Syncro, tributar lui 1.6 TD (“doar” 69 CP). Râvnind la o putere superioară, împreună cu bătrânu’ am hotărât să-i înlocuim motorul originar cu 1.9 TDI de la Golf Mk3 (89 CP), dar tot ne cedează una alta…Toţi mecanicii au conchis la unison: “Oameni buni, totul este foarte vechi pe maşina asta, nu vă supăraţi!”. Neavând încotro, le-am dat dreptate într-un final…Adică o fi ea tanc, dar se dovedeşte lacomă de…bani.
Da, fără îndoială că “americanele” se strecoară tot mai vizibil în sufletele mioriticilor. Dar numai într-ale celor pentru care banii nu reprezintă o problemă! Şi care nu se tânguiesc în privinţa priorităţilor familiale. Cât despre “jape”, eu am văzut deja de ce este capabil un Hilux. Dar senzaţiile proprii unui T3 mă captivează sensibil mai mult…Oricum, Toyota s-a impus în familia mea cu două exemplare: un RAV4 Hybrid şi, cât de curând, un Hilux (pentru patima Deltei). Ba ar exista şi al treilea, dar la alt nivel (spiritual), recte admiraţia mea sinceră pentru politica numărului 1 mondial faţă de e-psihoză…
PS. Între timp, m-am hotărât deja, Rexule! Şi nu voi da înapoi: 5.0 V10 TDI !!! Nu mă sperie nici Fiscul, nici eco-restricţiile şi nici alte dandanale. Evident că o să-mi iau pâinea de la gură (impozitul se va situa undeva în jurul valorii de 6800 de lei, de achitat până la 31 martie); poţi să califici decizia mea drept orgoliu stupid, că nu-mi pasă! Naţiunea asta oricum duce lipsă cronică de “sânge în instalaţie” (poate că ar trebui să ne pretăm la o cură…maghiaro-poloneză). Şi, conform înţelepciunii populare, “decât toată viaţa muscă, mai bine o zi vultur”.
Tu ce masina ai? Sau iti e rusine sa recunosti ca ai tot diesel, asta daca ai masina, daca nu ai vezi ca autobuzul cu care mergi e tot diesel.
Pentru simplul motiv că acasă poţi să încarci una pe baterii dar nu una pe hidrogen
Apoi preţ pe 100 km, în kwh energie, o să coste clar cu peste 50% mai mult minim, dacă nu 100% peste lejer cea via hidrogen
Hai sa facem un studiu de caz pe Bucuresti. Avem urmatoarele tipuri de parcari: 1) Publice, unde statul poate instala in cateva luni statii de incarcare pentru zeci de mii de locuri de parcare; 2) Private, de interes public (supermarket, mall-uri, etc.) - toti vor instala puncte de incarcare ca diferentiator fata de concurenta (desi se poate introduce obligativitatea ca min 50% din locuri sa aiba charger); 3) Private (cladiri de birouri) - presiunea o sa vina de la angajati si e relativ usor de instalat in parcarile subterane; 4) Rezidentiale la bloc - prin asociatia de locatari se poate decide instalarea unui numar de 30%, 50% sau chiar 100% din locurile de parcare disponibile. 5) Rezidentiale la casa - fiecare isi face bransament (eu stau la casa si cu toate astea nu am voie sa incarc masina in curte din propria priza exterioara... voi cere bransament separat, trifazic). Deci exista solutii la indemana oricui. Birocratia ar putea fi redusa (nu inlaturata) cu o strategie locala. De exemplu, ADP-ul fiecarui sector sa se ocupe de bransamentul tuturor locurilor de parcare pe care le pastoraste, in termen de 12 luni. Apoi avand bransamentul (stalpul si cablul) in dreptul masinii, tu faci contract cu un distribuitor de furnizare energie electrica pe piata concurentiala (se vor intrece in oferte si promotii) care poate fi diferit de distribuitorul apartamentului tau din bloc. Acest operator iti va aduce si statia de incarcare, pe care ti-o va inchiria sau vinde in rate, asa cum fac operatorii de telefonie mobila cu telefoanele. Singura problema cu adevarat majora, este consumul si capacitatetea infrastructurii de transport, de care se ocupa producatorul respectiv distribuitorul. Dar si asta se poate rezolva cu ceva investitii de infrastructura, in decurs de 1-2 ani. Deci pana in 2023 am putea avea lejer 2 milioane de statii de incarcare in Bucuresti... daca ar fi macar 1 milion de masini electrice. Dar pentru asta ar trebui ca din 2025 interzise toate masinile disel si tot ce e benzina/GPL sub euro 5, ca sa forterzi cumva bucuresteanul sa-si schimbe masina (sau orasul daca nu-i convine). Altfel...in Bucuresti vor circula in 2040 masinile disel care se vand anul asta in UE si care se vor importa in Romania dupa uzura corespunzatoare. Si vrem nu vrem, ne convine sau nu, asta este directia. In vest educatia cetatenilor se face tot cu forta legii si tot cu interdictii. Dar, noi suntem cu 20 de ani in urma... si asta ne va ajuta daca vine sfarsitul lumii :) Deci sa ramanem optimisti: se poate dar nu se vrea!
Legat de masinile noi, nu ma refer la rable cu rugina si fumul cat casa dupa ele, nu sunt nici eu de acord cu ele, ar trebui ori reparate ori casate, nu sa circule in halul ala, cele noi au asa catalizator, EGR, filtru de particule, AD BLUE, sunt extrem de putin poluante, de ce sa le interzici, asta e comunism.