Esential
8300 | de locuri de munca Opel vor disparea in Europa. |
3.3 | milioane de euro ii va costa pe cei de la GM aceasta restructurare. |
11 | miliarde de euro va investi ulterior GM in marca Opel. |
8300 | de locuri de munca Opel vor disparea in Europa. |
3.3 | milioane de euro ii va costa pe cei de la GM aceasta restructurare. |
11 | miliarde de euro va investi ulterior GM in marca Opel. |
Noul presedinte al marcii Opel, Nick Reilly, a anuntat astazi mult-asteptatul plan pe care GM il va pune in aplicare in ceea ce priveste viitorul brandului german si al celor 50.000 de angajati pe care Opel ii are la nivel european. Conform cifrelor prezentate de Reilly, GM va renunta la 8300 de angajati Opel pana in 2014, urmand sa investeasca 11 miliarde de euro in aceasta perioada in cresterea marcii germane. Proiectul de restructurare a fost prezentat deja in fata autoritatilor germane.
In planul GM se arata ca aproape jumatate dintre locurile de munca care vor fi anulate (3900) vor fi in Germania, in timp ce inchiderea uzinei belgiene din Anvers va reduce numarul angajatilor europeni ai marcii cu inca 2400. Spania va fi la randul sau afectata de reducerea de personal (900 de oameni), iar Marea Britanie va contribui de asemenea la stabilirea planului (500 de angajati).
"Nu avem timp de pierdut. Odata cu noul plan de restructurare, speram ca Opel sa iasa din zona financiara rosie in 2011, urmand sa intre pe profit in 2012.
Planul este corect din punct de vedere financiar si ofera o harta realistica a innoirii business-ului Opel", a declarat Reilly in cadrul conferintei de presa care a avut loc la Russelsheim, biroul central al marcii.Singurul impediment ramane atragerea unor investitii de 3.3 milioane de euro pentru inceperea planului, Reilly sustinand ca spera ca majoritatea acestei sume (2.7 miliarde) sa vina din partea tarilor in care Opel construieste masini. In conditiile in care 60% dintre muncitorii Opel se afla in Germania, GM le va cere nemtilor 60% din aceasta suma, adica circa 1.6 miliarde de euro.
Reactia germanilor nu a intarziat sa apara, oficialitatile sustinand ca GM ar trebui sa se implice financiar ceva mai mult in planul de restructurare: "Primele noastre reactii sunt legate de GM si de faptul ca este necesar ca aceasta companie sa isi ridice cota de participare la plan, fiind proprietarul de drept al Opel", a anuntat Roland Koch, premierul landului german Hesse in care se afla Russelsheim.
"Nu este deloc surprinzator ca Statele Unite asteapta ca Europa si guvernele europene sa ajute o marca europeana sa plateasca costul restructurarii si cresterii Opel", a contrat Nick Reilly, afirmand ca cele 600 de milioane de euro prin care va contribui GM sunt, in esenta, bani publici americani.
via | AFP
foto | Yahoo
pt ca am participat in sibiu la o liniutza(pe post de pasager in opel)si ambi soferi aveau masinile de cel putin 3 ani(suntem prieteni toti) si totusi opel sia tinut o diferenta de vreo 4 metri in fata bmw-ului.......
sunt fan bmw........dar adevaru frate...........
Daca treaba cu liniutza e pe bune inseamna ca acel 320 era rupt in gura, cu vreo 200 000 km la bord!
''sustinand ca spera ca majoritatea acestei sume (2.7 miliarde) sa vina din partea tarilor in care Opel construieste masini''