Pininfarina va desena 30% din maşinile create în China

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 26.05.2010
Pininfarina a semnat contracte cu producătorii chinezi de automobile ce îi vor permite să deseneze 30% din modelele noi care vor debuta pe piaţa din China în următoarea perioadă.

Italienii de la Pininfarina şi-au asigurat viitorul în materie de comenzi, după ce au reuşit să semnze contracte care îi vor ţine destul de ocupaţi în următoarea perioadă. Astfel, Pininfarina va desena 30% din toate autovehiculele pe care le vor construi chinezii, urmând să deseneze viitoarele modele ale unor constructori precum Chery Auto şi Brilliance Auto. Ironia sorţii face ca parteneriatul dintre Brilliance şi Pininfarina să vină după ce Brilliance Auto a decis să iasă de pe piaţa din Europa. Cea mai de succes maşină desenată de Pininfarina pentru chinezi este Chery A3, un model care a primit premiul "Cea mai bună maşină nouă" la Salonul Auto de la Beijing, ediţia 2006.

În ultimii 14 ani, Pininfarina a creat peste 20 de modele noi pentru producători din China şi a desenat şapte modele noi pentru ediţia din acest an a Salonului Auto de la Beijing. Modelele ce vor fi desenate de Pininfarina sunt destinate clienţilor care locuiesc în oraşe, deoarece design-ul italian este mai apreciat de aceştia, în timp ce populaţia care locuieşte în mediul rural preferă modelele desenate de chinezi datorită aspectului mai apropiat de gusturile lor.

Piaţa auto din China a devenit cea mai mare piaţă auto din lume in 2009.

Până în 2009, americanii aveau cea mai mare piaţă auto din lume, aşa că Pininfarina a reuşit să semneze contracte pentru 30% din cea mai mare piaţă de autoturisme noi din lume, ceea ce reprezintă o valoare foarte bună, mai ales dacă luam în vedere faptul că italienii trebuie doar să deseneze aceste modele, chinezii având deja fabrici care se vor ocupa de producţia lor. În urmă cu 10 ani, piaţa auto din China înregistra 655.000 de unităţi, iar în 2009 a înregistrat 8.3 milioane de unităţi, în timp ce specialiştii din industrie estimează ca piaţa va atinge 11.4 milioane de unităţi până în 2014.

Via | Gasgoo

Comentarii (5)

  • chinezii astia-s culmea ,copiaza si siglele...
    5 1
  • copiaza si siglele?
    da, normal intodeauna a fost asa... si coreeni fac asta... hyundai e o marca tanara... sigla Honda a fost mult prea atractiva pentru ei... e dorinta lor ascunsa: sa ajunga ca japonezii ... eu zic... cam intr-un milion de ani ar ajunge japonezii :))
    8 3
  • made in china
    @io
    dupa cum decurg lucrurile, posibilitatea este mai mare sa ajunga tot pamantul chinezi ;)
    2 2
  • asta e emblema de Oltcit =))=))
    3 0
  • you_hooo
    made in china
    E normal pentru Pininfarina sa se implice cat mai mult pentru a ramane independenti; daca nu fac asta vor ajunge doar un departament de design de la VW (caz Giugiaro) sau o alta firma... miscare gandita, mai ales ca domnii chinezi vor sa mai lase deoparte copiatul; pana acum faptul ca s-au inspirat nu le-a adus acces la pietele internationale... castigurile vor fi mari pentru ambele parti.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru