Esential
30% | din activitatile Pininfarina se bazeaza pe contracte cu producatori din China. |
Chinezii trag tare sa ii ajunga din urma pe japonezi si pe europeni. Desi ne-am obinsuit cu masini "made in China" copiate dupa succese europene, Salonul de la Beijing va aduce cu sine o noua abordare a producatorilor asiatici: colaborarea cu birouri de design cunoscute. Primii pe lista sunt italienii de la Pininfarina, care au anuntat oficial faptul ca au semnat designul a trei masini care vor fi lansate la Beijing: un hathback, o berlina si un break. Constructorii chinezi care vor beneficia de know how-ul Pininfarina sunt, de aceasta data, Jianghuai si Brilliance.
"Vom incepe productia modelului de segment A la mijlocul lui 2008 si avem in vedere producerea a 50.000 de unitati anual. Suntem pregatiti sa aducem masinile in Europa in 2009, acestea urmand sa satisfaca toate standardele de siguranta de acolo", sustine Jin An, managerul general al Jianghuai.
Brilliance, parteneri strategici cu BMW, vor lansa un break pe baza modelului sedan BS4 (desenat de asemenea de Pininfarina), urmand ca acesta sa ajunga si el in Europa, de aceasta data in luna septembrie 2007.
Nu este prima aparitie a semnaturii Pininfarina in designul unor masini chinezesti. De altfel, compania italiana a fost prima care a incercat sa intre pe piata din China: in 1996, Pininfarina desena exteriorul monovolumului compact Hafei Zhongyi. Mai mult, in acest moment, 30% din activitatea de creatie a Pinifarina - care de altfel se zbate in probleme financiare mari - se bazeaza pe contracte cu producatori din China.
via | Automotive News
Comentarii (1)