Piața mașinilor second hand din România: doar 4 din 10 mașini sunt bune de cumpărat

de Bogdan Mirică
Miercuri, 25.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O statistică realizată pe pieța auto second hand din România a scos la iveală problemele mașinilor. Doar patru din 10 mașini second hand sunt bune de cumpărat, restul fiind niște păcăleli.

Piața mașinilor second hand este una cu probleme grave în România. Publicul este deseori indus în eroare deliberat de cei care comercializează mașini aduse din afara granițelor țării și nu numai.

O statistică publicată la început de 2017 de către site-ul inspectorauto.ro, specializat în verificarea istoricului mașinilor aflate pe piața second-hand, nu face decât să confirme riscul pe care și-l asumă cei care aleg superficial un automobil rulat. După verificarea fizică a 200 de mașini second-hand vândute în România în 2016, a reieșit că doar 4 din 10 vehicule scoase la vânzare sunt o alegere bună.

Mașinile cu probleme au nevoie de reparații costisitoare sau nu sunt recomandate utilizării deoarece au fost daună totală, au fost reparate prost sau prezintă atât de multe dezavantaje încât achiziția este o păcăleală.

În cazul mașinilor foarte ieftine, reparațiile pot chiar să depășească valoarea de achiziție. Mașinile avariate grav sau daună totală includ chiar și automobile de 8000-10.000 de euro. El sunt tentante pentru că pot fi reparate cu costuri minime și pot fi vândute cu profit.

Ele sunt foarte periculoase pentru că pot avea structura de siguranță compromisă. În plus, sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță.

Esential 4 din 10 mașini second hand sunt bune pentru a fi cumpărate.
Dieselurile pot avea probleme cu filtrul de particule, garantat până la aproximativ 250.000 de kilometri. Cum majoritatea mașinilor SH depășesc această valoare, filtrul poate fi deja înfundat, iar reparația sa poate fi costisitoare. Anularea sa nu este, din păcate, ilegală în România, așa că mașina poate polua mult mai mult fără probleme.

Falsificarea kilometrilor reali este o altă problemă. Ea poate duce la ascunderea unor probleme care stau să apară la turbină, injectoare, EGR, galeria de admisie sau chiar uzura motorului. Platforma inspectorauto.ro estimează că în România 80% dintre mașinile second-hand nu prezintă kilometri reali.

”În 2016 am găsit multe mașini bune în piața din România, precum și multe mașini cu probleme.

Automobilele vândute la noi în țară cu mai puțin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără”, explică Mihai Cune, director general al platformei inspectorauto.ro.

Comentarii (10)

  • Puneti va rog un P mare la acest gen de articole.
    De la Publicitate.

    O platforma buna de altfel. Speram ca pana acum sa existe o baza de date publica si integrata cu asiguratorii pe care sa cauti dupa VIN.
    12 11
  • Tocmai ma dau cu ,,o pacaleala,, din 98 mitsu colt 1,3l...O am de anul trecut din noiembrie am schimbat la ea uleiul,filtrul, si un pivot dreapta...un amic si+a luat un passat tot anul trecut in august l+a costat 11500E....masina e din 2012 si a schimbat cutia de viteze si nu e DSG e manuala, EGR+ul plus consumabilele _ulei filtre,distributie etc etc etc masina a ajuns acum cu tot cu taxa la 15000E si vrea s+o dea cu 9700E...daca va intereseaya va dau relatii e pe olx cluj.
    19 6
  • Clique
    Prețurile mașinilor SH în țară la noi sunt exagerate, aici mă refer că sunt măricele, cu mici excepții desigur. Problema romanului este că el nu conștientizează că banii pe care îi bagă în mașină, în chestii uzuale în general nu-i mai poate recupera. Aud foarte des, " am băgat bani în mașină, trebuie să recuperez banii ăia" și uite așa majoritatea stau cu ele, fără să le vandă, dar nici să scadă prețul nesimțit.
    22 3
  • sa speram ca va fi finalizat acest proiect: http://ithub.gov.ro/2016/10/07/cazier-auto/
    ideea este interesanta.
    6 2
  • Costel
    Care este noutatea ?
    Ca doar de aia li se spune "masini uzate".

    Tinand cont de lipsa de cultura auto a majoritatii romanilor si de lipsa de implicare a autoritatilor, cu RAR in frunte, e absolut normal.

    Dar trebuie sa recunosc ca e cool: ce placere sa vezi un BMW seria 5 din 2000, inmatriculat in Bulgaria, acoperit pe jumatate de zapada, iesind de pe o straduta laterala din Balta Alba!

    Yessss!
    14 4
  • inexorabil
    @Clique, ceea ce relatezi tu este scris în firea acestei naţiuni, care nu vrea / nu concepe să piardă nimic, ci numai să câştige…Noi, dacă ne-am pomeni, peste noapte, cu o grămadă de bani, cât nici în vis n-am fi visat, ne-am şi repezi orbiţi, fără să pregetăm, să ne satisfacem toate poftele “latente” (vile, maşini, gagici, excursii exotice, tehnologii la ordinea zilei, cont gras etc.), în loc să constituim suma respectivă în capital şi să investim banii cu chibzuinţă şi răbdare (chiar dacă operaţiunea ne-ar obliga să aşteptăm ani de zile până la primul profit consistent), căutând să-i înmulţim de fapt…Nu vreau să se înţeleagă că generalizez, dar…cazuri de consemnat sunt destule şi pilduitoare (inclusiv de “câştigători la loto”). Oricât am susţine contrariul, adevărul este unul singur şi dramatic: capitalismul adevărat nu-i de nasul nostru…Dar nici măcar n-o să-l vedem vreodată la faţă, dacă s-ar putea personifica. Şi nu, n-ar veni din Occident, ci ar putea ieşi din…noi înşine (capitalul cel mai preţios).
    12 3
  • iar eu ma uit la break-urile SH, cu mizeria de pe strazi, majoritatea covarsitoare au luneta complet obturata de mazga, stergatorul din dotare odihnindu-se pe pozitia "parking" inca de cand a plecat din jermania. Iar pe proprietari?... ii doare in basca.
    11 4
  • Daca RAR-ul si ITP-urile si-ar face treaba s-ar rari foarte repede dupa intrarea in tara. Am vazut ceva bemveuri si merturi, proaspat aduse in tara, cu pierderi serioase de ulei, forduri cu jugul perforat de rugina . . . Aviz amatorilor, mai ales cei care cumpara masini noaptea - nu glumesc.
    13 1
  • razvanis
    Daca ati sti sa verificati masinile inainte de achizitie nu ati baga bani in ele.
    Dar lacomia va orbeste, puneti botul imediat la pomana, masini smenuite, 400.000 km transformati in 150.000 km, tva tamponat, polish si o curatare cu abur.
    O luna de zile sunteti smecheri, pana va loveste realitatea in bot.
    Meritati tot ce vi se intampla, repet, lacomia costa.
    6 1
  • Mașinile SH din Românica trec prin RAR și sunt autorizate să circule mai departe. Deci ăștia în articol se iau de fapt de RAR care de fapt dau autorizații false ? Și indirect ne fac proști că nu ne luăm jmerțane noi (sau asta o fi realitatea mai știi și nu ne dăm noi seama).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru