Piața mașinilor second hand este una cu probleme grave în România. Publicul este deseori indus în eroare deliberat de cei care comercializează mașini aduse din afara granițelor țării și nu numai.
O statistică publicată la început de 2017 de către site-ul inspectorauto.ro, specializat în verificarea istoricului mașinilor aflate pe piața second-hand, nu face decât să confirme riscul pe care și-l asumă cei care aleg superficial un automobil rulat. După verificarea fizică a 200 de mașini second-hand vândute în România în 2016, a reieșit că doar 4 din 10 vehicule scoase la vânzare sunt o alegere bună.
Mașinile cu probleme au nevoie de reparații costisitoare sau nu sunt recomandate utilizării deoarece au fost daună totală, au fost reparate prost sau prezintă atât de multe dezavantaje încât achiziția este o păcăleală.
În cazul mașinilor foarte ieftine, reparațiile pot chiar să depășească valoarea de achiziție. Mașinile avariate grav sau daună totală includ chiar și automobile de 8000-10.000 de euro. El sunt tentante pentru că pot fi reparate cu costuri minime și pot fi vândute cu profit.
Ele sunt foarte periculoase pentru că pot avea structura de siguranță compromisă. În plus, sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță. Dieselurile pot avea probleme cu filtrul de particule, garantat până la aproximativ 250.000 de kilometri. Cum majoritatea mașinilor SH depășesc această valoare, filtrul poate fi deja înfundat, iar reparația sa poate fi costisitoare. Anularea sa nu este, din păcate, ilegală în România, așa că mașina poate polua mult mai mult fără probleme.Falsificarea kilometrilor reali este o altă problemă. Ea poate duce la ascunderea unor probleme care stau să apară la turbină, injectoare, EGR, galeria de admisie sau chiar uzura motorului. Platforma inspectorauto.ro estimează că în România 80% dintre mașinile second-hand nu prezintă kilometri reali.
”În 2016 am găsit multe mașini bune în piața din România, precum și multe mașini cu probleme.
Automobilele vândute la noi în țară cu mai puțin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără”, explică Mihai Cune, director general al platformei inspectorauto.ro.
De la Publicitate.
O platforma buna de altfel. Speram ca pana acum sa existe o baza de date publica si integrata cu asiguratorii pe care sa cauti dupa VIN.
ideea este interesanta.
Ca doar de aia li se spune "masini uzate".
Tinand cont de lipsa de cultura auto a majoritatii romanilor si de lipsa de implicare a autoritatilor, cu RAR in frunte, e absolut normal.
Dar trebuie sa recunosc ca e cool: ce placere sa vezi un BMW seria 5 din 2000, inmatriculat in Bulgaria, acoperit pe jumatate de zapada, iesind de pe o straduta laterala din Balta Alba!
Yessss!
Dar lacomia va orbeste, puneti botul imediat la pomana, masini smenuite, 400.000 km transformati in 150.000 km, tva tamponat, polish si o curatare cu abur.
O luna de zile sunteti smecheri, pana va loveste realitatea in bot.
Meritati tot ce vi se intampla, repet, lacomia costa.