Piața electricelor, în cădere liberă în Europa. Vânzările au scăzut cu 44%, în luna august

de Alexandru Monenciu
Vineri, 20.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date, furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), piața mașinilor cu zero emisii este în cădere liberă pe Bătrânul Continent. Vânzările au scăzut cu 43.9% în luna august.

Europenii nu mai au același interes pentru mașinile cu zero emisii, pe care îl aveau în urmă cu ceva timp. Cele mai recente date, furnizate de către ACEA, arată că vânzările sunt în cădere liberă pentru a patra lună consecutiv.

În luna august, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 43.9% în UE, comparativ cu aceeași lună din 2023. Cu alte cuvinte, dacă în a opta lună a anului trecut, s-au comercializat 165.204 unități, în luna august 2024 au fost vândute 92.627 de exemplare.

Totodată, cota de piață a mașinilor electrice a scăzut de la 21% la 14.4%.

Scăderile sunt mult mai mari, dacă ne referim la cele mai mari piețe din Europa. De pildă, în Germania a fost înregistrat un declin de 68.8%, iar în Franța de 33.1%.

De fapt, vânzările de mașini sunt la cel mai scăzut nivel din 2021 încoace. În luna august au fost înmatriculate, în total, 643.637 de unități, cu 18.3% mai puține decât în august 2023.

Vânzările de mașini cu motoare pe benzină au scăzut cu 17.1%, cele diesel cu 26.4%, iar cele plug-in hybrid cu 22.3%.

Sunt, desigur, și excepții: mașinile hibrid au înregistrat o creștere a vânzărilor de 6.6%.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile susține că, de vină pentru aceste scăderi ar fi infrastructura de încărcare neadecvată, competiția mare în ceea ce privește producția și, nu în ultimul rând, subvențiile mici acordate de state.

Potrivit ACEA, situația s-ar putea îmbunătăți cu o scutire pe termen scurt de la noile ținte de emisii de CO2, pentru autoturisme și utilitare, care ar urma să intre în vigoare în 2025.

via Carscoops

Comentarii (13)

  • https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-opreste-productia-lui-id4-in-sua-din-cauza-problemelor-cu-usile-119637.html
    Deci au scazut vanzarile la toate, nu doar la electrice. La dieseluri cu 26,4%, dar stirea nu incepe cu astea care au cea mai mica cota de piata acum.
    Piata din Germania e in picaj liber, la toate.
    4 21
  • Spuse Mihai, printre suspine, articolul este despre Europa, nu doar Germania, cea mai mare scădere este la electrice de departe, n-au ajuns chinezii sa compenseze aceste scăderi ? Când lumea spune ca nu există infrastructura necesară pentru milioane de electrice, voi nu si nu, vin chinezii, ca alea se încarcă online probabil .

    Uite aici, situația pe primele 8 luni, UE+EFTA+Marea Britanie :

    Electric : -5.5%, 1,21 milioane
    Plug in : -1.7% 618.883
    Hibrid si mild hibrid ( benzină și diesel ) : +20,3% 2.63 milioane

    Benzină: -3.9% 3 milioane
    Diesel: - 10.2 % 964.934

    Cum spuneam, mild hibridul este un așa zis hibrid, vezi testul cu 3008, din 2.63 milioane exemplare, sunt și câteva sute de mii de diesel cel puțin, ele sunt puse la grămadă, hibrid clasic cum are Toyota , mild hibrid benzină și diesel, vânzările separate la diesel, alea 964.934 unități sunt versiuni de motor mai vechi, fără mild hibrid, plus utilitarele mici și medii, de la Kangoo, Doblo, până la Sprinter, Master, Tranzit, Iveco Daily, deci dieselurile combinate se vând cel puțin la fel de mult ca electricele, până la alte modificări, asta este piața Mihăiță, electricele sunt acum la sub 15 %, când or fi majoritare, poți să ieși din bârlog să mai chițai câte ceva .

    Până atunci stai calare pe Germania și Bmw, acest lucru îl faci bine .
    14 1
  • Cand a fost cota de piata a electricelor 21%.
    Anul trecut a fost ceva de genul 14-15% nici vorba de 21%.
    Poate doar in August cand a tabarat lumea sa ia utimele electrice cu subventie in Germania ca dupa aia s-a linistit treaba.

    Oricum, vestea proasta e ca nici prin alte parti vanzarile de electrice nu stau prea grozav. Inafara de Norvegia care-i cat un judet din Germania unde vanzarile electrice sunt spre 100% in rest e cam trist. Aa si evident Cresteri sunt si in China unde vanzarile sunt pe steroizi, cu perfuzii si energizante. Acolo subventiile sunt pe toate planurile, la producatori, la cumparatori sa cumpere electrice si la cumparatori sa renunte la alea vechi.
    12 0
  • Scăderea masivă a EVs față de august 2023 se explica și prin faptul ca vânzările în luna aceea au fost foarte bune dar în mod artificial. Cum a scris și Alex mai sus, multi s-au înghesuit sa cumpere înainte sa se elimine subvenția.
    Asta nu înseamnă că vânzările nu au scăzut, doar ca scăderea "masivă" trebuie pusa în context.
    4 14
  • Creșteri sunt și în Marea Britanie (August 2024):

    "Battery electric vehicle (BEV) registrations, meanwhile, rose 10.8% thanks to heavy discounting by manufacturers over the summer and a raft of new models attracting buyers. Market share in August reached 22.6%".
    4 16
  • @prostovan electric
    Niciun medic n-are cum să te ajute. Tu ești doar prost.

    BEV e la -44%, în condițiile în care ICE crește. Hibridele alea sunt pentru dezorientat pafariști.
    9 6
  • A intrat PWC, cel mai cocalar dintre scursurile site-ului, auto-votant en-gross, să se simtă și el bulibașă.
    5 7
  • Da-o încolo Matei… lasă și tu obsesia să ia o pauză “cota de piață a mașinilor electrice a scăzut de la 21% la 14.4%.” Asta nu minte, deci nu te minții singur ca n-are sens… BEV’s in free falling… asta este realitatea!!!
    3 2
  • Si Matei, că-s doi la un leu… ;)
    4 1
  • adică Mihai…
    2 1
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    2 5
  • Cum stam cu dieselurile? Ce cota de piata au?
    La anul vine si Tesla model 2 la vreo 26000 $ starting price.
    Tot scumpa e?
    Sau voi preferati Golf diesel la 35000?
    Ati mai facut voi valuri si inainte si v-a dovedit Tesla ce poate anul trecut cu cea mai vanduta masina din lume :))
    Nici nu visati voi ca un model electric sa faca figura asta.
    Acum sperati toti ca nu mai vinde, dar se pare ca iarasi sunt surprize.
    Oricum ar fi, doar voi mai sustineti dieselurile mincinoase.
    0 2
  • 26.000 $ starting price în SUA, transformați în euro la noi. Cu taxe și cu fără subvenții incluse, la cât se ajunge, tot la 42.500 euro?
    Cine moare de grija dieselului tânjește cumva la autonomia mare și disponibilitatea alimentării?
    ”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru