Piata auto second-hand din tarile est-europene
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat pe piata auto de masini second-hand din Europa Centrala si de Est arata ca cumparatorii opteaza in general pentru un model hatchback, cu motor pe benzina, de culoare argintie sau gri, la un pret mai mic de 6.000 de euro.
Cele mai cerute marci sunt Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot. Pe langa tendintele generale din regiune, exista diferente de la o tara la alta, referitoare la marca sau culoarea masinii, potrivit unui studiu realizat de dealerul de masini de ocazie AAA Auto in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania, informeaza Mediafax.
Analiza arata ca in Ungaria cel mai populara marca este Suzuki, produsa local, iar, in mod similar, in Romania marcile Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot sunt depasite de Dacia, in ceea ce priveste volumul vanzarilor.
In acelasi fel, preferintele pentru o anumita culoare difera de la tara la tara. In Cehia si Slovacia, culoarea rosie este la moda, pe langa argintiu, insa in Ungaria rosul nu este foarte popular, fiind foarte cautata culoarea neagra.
Polonezilor si romanilor le place albastrul, a doua optiune dupa argintiu sau gri in topul popularitatii.Analiza a scos in evidenta diferente intre statele est-europene si in ceea ce priveste vechimea masinilor. In Romania, unde existenta taxei de prima inmatriculare favorizeaza importurile de masini mai noi, 34% dintre clienti au cumparat masini cu o vechime de pana la trei ani, pe cand in Polonia si Cehia ponderea este de 18%, in Ungaria de 16% iar in Cehia de 12%.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (1)