Piata auto second-hand din tarile est-europene
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat pe piata auto de masini second-hand din Europa Centrala si de Est arata ca cumparatorii opteaza in general pentru un model hatchback, cu motor pe benzina, de culoare argintie sau gri, la un pret mai mic de 6.000 de euro.
Cele mai cerute marci sunt Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot. Pe langa tendintele generale din regiune, exista diferente de la o tara la alta, referitoare la marca sau culoarea masinii, potrivit unui studiu realizat de dealerul de masini de ocazie AAA Auto in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania, informeaza Mediafax.
Analiza arata ca in Ungaria cel mai populara marca este Suzuki, produsa local, iar, in mod similar, in Romania marcile Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot sunt depasite de Dacia, in ceea ce priveste volumul vanzarilor.
In acelasi fel, preferintele pentru o anumita culoare difera de la tara la tara. In Cehia si Slovacia, culoarea rosie este la moda, pe langa argintiu, insa in Ungaria rosul nu este foarte popular, fiind foarte cautata culoarea neagra.
Polonezilor si romanilor le place albastrul, a doua optiune dupa argintiu sau gri in topul popularitatii.Analiza a scos in evidenta diferente intre statele est-europene si in ceea ce priveste vechimea masinilor. In Romania, unde existenta taxei de prima inmatriculare favorizeaza importurile de masini mai noi, 34% dintre clienti au cumparat masini cu o vechime de pana la trei ani, pe cand in Polonia si Cehia ponderea este de 18%, in Ungaria de 16% iar in Cehia de 12%.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Comentarii (1)