Piaţa auto europeană a înregistrat creşteri consistente în fiecare lună a ultimilor ani, iar Germania se număra frecvent printre ţările care susţineau aceste progrese.
Iată însă că luna iulie aduce o scădere surprinzătoare de 3.9% la numai 278.866 de unităţi, atribuită în special faptului că au existat două zile libere în plus faţă de luna anterioară.
Chiar şi aşa, scăderile înregistrate de Grupul Volkswagen au luat prin surprindere oficialii germani: brandul VW a înregistrat un declin de 13%, în timp ce Skoda a coborât cu 13%. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Seat (-16%), în timp ce Audi este singura marcă a grupului care a reuşit să crească (+1%). Celelalte două mari marci premium germane au înregistrat de asemenea scăderi importante: BMW a coborât cu 3.2%, iar Mercedes cu 5.6%.
O altă scădere importantă este trecută în dreptul Opel (-9%), în timp ce Ford a crescut cu 12%. 4.784 de germani şi-au cumpărat un model Dacia, iar vânzările brandului românesc au crescut cu 10.5%.Şi piaţa maşinilor ecologice a furnizat veşti complet contradictorii. Astfel, dacă maşinile hibride au crescut cu 27%, cele ale maşinilor electrice au coborât cu 18%. În urma acestora date, creşterea de la începutul anului s-a estomat la 5.4%, cu peste 2.01 milioane de maşini comercializate.
Germania nu este singura piaţă auto majoră care a înregistrat scăderi, întrucât şi Franţa a raportat vânzări cu 9.6% mai mici. În schimb, Italia (+2.09%) şi Spania (+4.3%) au raportat noi creşteri.
Via Automotive News
Scaderea in iulie e normala , in germania si franta au fost atentate. Numai de masini nu le ardeau.
Se mai documenteaza lumea, mai citeste si se mai lumineaza.
Insa ei nu trebuie sa-si faca griji, romanii ii vor ajuta cat pot cumparand ce ei nu mai vor.