Piața auto franceză a raportat în iunie prima creștere a înmatriculărilor de după luna decembrie, în contextul în care statul a lansat numeroase programe de sprijin pentru industria auto.
Creșterea bonusurilor pentru achiziționarea de mașini electrice și plug-in hybrid și lansarea unui program de tip Rabla au determinat francezii să înmatriculeze 233.820 de mașini noi, în creștere ușoară cu 1.2% comparativ cu iunie 2020.
Chiar dacă este minoră, creșterea reprezintă o gură de oxigen după scăderile de 72% din martie, 89% în aprilie și 50% în mai.
Dacia se numără printre mărcile care au raportat creșteri, după ce a înmatriculat 16.574 de unități, cu 8.1% în plus.
Pe de altă parte, piața auto franceză a fost la extreme în luna iunie. În general, mărcile premium au raportat creșteri spectaculoase, cum ar fi Mercedes-Benz (+44%) și BMW (+43%).
De asemenea, mărcile percepute în piața mai degrabă ca low-cost au înregistrat creșteri pe alocuri consistente: pe lângă Dacia, cei de la Skoda au avut o creștere de 20%, iar Seat de 1%.
În schimb, alte mărci de volum au avut scăderi pe alocuri puternice: Citroen -8.5%, Peugeot -5.7%, Opel -14%.La nivelul primelor șase luni ale anului, francezii au înmatriculat 715.804 unități, în scădere cu 38.6% comparativ cu prima jumătate a anului trecut.
La acest capitol, Dacia continuă să aibă rezultate mai slabe decât media, cu 40.731 unități înmatriculate și o scădere de 46.7%. Totuși, în clasamentul pe modele, Dacia Sandero a urcat pe locul 5 cu 22.770 unități și o cotă de piață de 3.2%, în timp ce Dacia Duster a progresat pe poziția a 13-a cu 12.725 unități și o cotă de piață de 1.8%.
Via CCFA
@AM : "comparativ cu iunie 2020" !!!??