Piata auto europeana in 2007
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inmatricularile de autoturisme pe piata europeana au crescut cu 0,8% in primele noua luni ale anului, fata de perioada similara din 2006, la 12,24 milioane de unitati, potrivit datelor Asociatei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), transmite Mediafax.
Raportul ACEA include inmatricularile din statele UE si cele ale Acordului European de Liber Schimb (EFTA) - Islanda, Norvegia si Elvetia. Intre vechile state membre UE, cresteri semnificative au fost consemnate in Italia (6,6%, la 1,92 milioane unitati), Grecia (5,2%, la 228.290 unitati), Suedia (4,6%, la 219.505 unitati) si Marea Britanie (2%, la 1,94 milioane unitati).
In randul statelor care au aderat la Uniune dupa 2004, avansuri importante au fost raportate in Polonia (24,2%, la 217.417 unitati), Romania (28,2%, la 231.788 unitati) si Bulgaria (21,8%, la 29.461 unitati). Piata s-a restrans in intervalul ianuarie-septembrie in Spania (minus 2%, la 1,21 milioane unitati), Germania (minus 0,8%, la 2,34 milioane unitati), Austria (minus 4,3%, la 231.541 unitati) si Ungaria (minus 7,1%, la 131.289 unitati).
In ceea ce priveste constructorii de masini, cele mai mari cresteri au fost raportate de grupul Fiat (7,3%, la 964.938 unitati), General Motors (2,3%, la 1,26 milioane unitati), Ford (2,1%, la 1,3 milioane unitati), Honda (14,9%, la 249.425 unitati) si Suzuki (7,4%, la 219.465 unitati).
In schimb, companiile care au consemnat un recul al cererii au fost Renault (minus 7,5%, la 1,04 milioane unitati), grupul Volkswagen (minus 0,6%, la 2,39 milioane unitati), Mazda (minus 8,5%, la 186.675 unitati), Hyundai (minus 7,5%, la 234.920 unitati) si Chrysler (minus 2,9%, la 74.115 unitati). Anul trecut, inmatricularile de automobile in Uniunea Europeana si in tarile Acordului European de Liber Schimb (EFTA) au avansat, cu 0,7%, la 15,36 milioane unitati.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Grupul Volkswagen și-a propus să vândă 15% din acțiunile mărcii Traton, un producător de camioane. Tranzacția va avea loc în prima jumătate a acestui an și ar urma să valoreze aproximativ 2 miliarde de euro. (23.01)
-
Analiștii Brand Finance au concluzionat că Toyota este cel mai valoros brand auto. În topul constructorilor de automobile, niponii sunt urmați de Mercedes-Benz și de Grupul Hyundai. (22.01)
-
Fiat a fost, și în 2024, cea mai vândută marcă a gigantului Stellantis, pentru al patrulea an consecutiv. La nivel global, italienii au comercializat peste 1.2 milioane de mașini. (22.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
Comentarii (0)