Luna octombrie a fost una mai puţin prolifică pentru piaţa auto europeană, care a înregistrat practic o stagnare, în condiţiile în care vânzările au scăzut nesemnificativ, cu 0.02% comparativ cu a 10-a luna a anului trecut. În total, europenii au achiziţionat pe parcursul lunii 1.104.506 unităţi.
Rezultatele au venit ca urmare a evoluţiei contradictorii a principalelor pieţe auto. Astfel, dacă Italia (+9.7%), Spania (+4%) şi Marea Britanie (+1.4%) au raportat creşteri, Germania (-5.6%) şi Franţa (-4%) au anunţat scăderi ale numărului de maşini comnercializate. Între timp, în România s-au comercializat 7.951 de unităţi, în creştere cu 5.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Aceeaşi tendinţă contrastantă s-a remarcat şi în privinţa constructorilor. Grupul Volkswagen rămâne lider detaşat la nivelul Uniunii Europene, însă a înregistrat o scădere de 1.7%, la 272.826 de unităţi, ca urmare a unei scăderi de aproape 8% a brandului Volkswagen.Lupta pentru locul doi devine însă din ce în ce mai echilibrată între Grupul PSA Peugeot-Citroen şi Grupul Renault, din care face parte şi Dacia. Grupul PSA a comercializat 117.735 de unităţi, în scădere cu 7.2%, în timp ce Renault a înregistrat o scădere semnificativ mai mică, de 1.8%, la 104.855 de unităţi. În acelaşi interval de timp, vânzările Dacia au scăzut la 28.798 de unităţi, corespunzător unui procent de 2.1%.
Mărcile europene de volum care au raportat cele mai mari creşteri au fost Seat (+12.4%), Fiat (+3.5%) şi Opel (3%).
Via ACEA
Comentarii (0)