Războiul din Ucraina a afectat profund industria auto globală, exact în momentul în care tocmai se pregătea să iasă din anterioara criză de semiconductori. Ca urmare a sancțiunilor impuse Rusiei pentru invazia Ucrainei, majoritatea producătorilor au oprit toate activitățile care aveau legătură cu acest stat. Inclusiv Renault, care deține AvtoVAZ, a încetat să producă și să livreze mașini în Rusia.
Prăbușirea rublei a dus la creșterea dramatică a prețurilor pentru mașinile noi. Astfel, potrivit Rolf, cel mai mare dealer din Rusia, vânzările au scăzut cu 60% în luna martie, iar prețurile au crescut cu 40%. Șefa companiei, Svetlana Vinogradova, preconizează că cererea pentru mașini noi va scădea la jumătate și va ajunge la același nivel cu cel din Spania.
Ca urmare a exodului producătorilor, guvernul de la Kremlin a amenințat că va naționaliza companiile rămase pentru a descuraja plecarea lor din Rusia. Cele mai multe mașini de import proveneau din Europa și din Japonia.
Odată cu această situație, Rusia ar putea importa doar mașini din China și India, așa cum a precizat Anton Shaparin, vicepreședintele Uniunii Naționale de Automobile. “Mulți spun că tovarășii din China nu vor părăsi piața noastră”, a declarat acesta.Mai mult, prețurile pentru mașinile străine cu crescut cu 29% de la începutul anului, potrivit Serviciului Federal de Statistică al Rusiei. Doar de la 1 martie, prețurile pentru mașinile străine au crescut cu 24.2%, iar cele pentru mașinile produse în țară cu crescut cu 18%.
Pentru a încerca să facă față, mulți ruși au început să cumpere mașini noi din Kazahstan. Astfel, clienții ruși reprezintă 10% din totalul clienților din țara vecină Rusiei, în contextul în care aceștia erau reprezentați în proporție de 1% înainte de război.
AvtoVAZ va încerca să producă modele Lada care să fie echipate doar cu dotările strict necesare, cum ar fi airbagurile și sistemul ABS.
Chiar și așa industria auto din Rusia nu s-a bucurat de o perioadă bună nici înainte de război.
Anul trecut, vânzările de mașini noi au fost cu 50% sub nivelul din 2012, cel mai bun an pentru piața auto din Rusia. Potrivit unui purtător de cuvânt al companiei de consultanță Autostat, anul acesta industria auto din Rusia are parte de cele mai slabe vânzări din ultimii 15 ani, iar acest lucru va continua și în perioada următoare.via Automotive News
ce sa domine china???? la lipsa drepturilor omului domina de nu se poate, dar atat.
Ce drepturi ale omului visezi tu? Ai uitat ca am avut un ministru al justitiei care zicea ca "din cauza coruptiei, drepturile omului sunt un lux"?
Ai uitat ca in toata lumea civilizata marii aparatori ai drepturilor omului se dadeau cu fundu de pamant ca sa impuna vaccinarea obligatorie si sa interzica dreptul la munca nevaccinatilor?
Ai uitat de sechestrari si confiscari de bunuri apartinand cetatenilor rusi pe simpla suspiciune ca ar avea legaturi cu regimul de la Moscova?
Despre ce drepturi ale omului vorbim? Alea care ne convin noua, cand ne convin noua, si pe care le schimbam sau ignoram in functie de interesele sau credintele de moment?
Cat despre China daca vrei o lista scurta de chestii in care domina ar fi productia/vanzarea de masini, productia de electronice, productia de acumulatori, constructia de autostrazi si cai ferate de mare viteza. Sa zici ca China domina doar la nerespectarea drepturilor omului e, cum am zis mai sus, ignorarea unor aspecte cand si cum ne convine noua.
India exporta mașini cu volan pe stânga
Si pe aici ati aparut cu teoria conspiratiei si propaganda rusa?
China ta daca nu era bagata de Clinton in WTO sa vina investitori era ca Romania lui Ceausescu dupa care plangeti voi.
Du-te frate in China daca e asa bine acolo, sa patesti si tu ca romanul ala care a facut 8 ani de puscarie pentru o frauda facuta de patronii lui chinezi.
Asa e, ce drepturi ale omului avem aici sunt o vrajeala, pentru ca nu sunt lasati toti putinistii sa umble cu AK-ul in mana pe strada!