Piața auto din România a început anul 2017 în forță, cu creșteri spectaculoase în privința înmatriculărilor de mașini noi, potrivit celor mai proaspete informații publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, pe parcursul lunii ianuarie, românii au înmatriculat 7.059 de mașini noi, în creștere cu 21.71% comparativ cu situația din ianuarie 2016.
Deloc surprinzător, Dacia ocupă primul loc în rândul mărcilor preferate, cu 2.159 de mașini înmatriculate și o cotă de piață de circa 30%, însă producătorul român a crescut sub creșterea pieței, cu 14%.
În schimb, mărcile de top din import au raportat creșteri consistente: Volkswagen ocupă locul doi cu 824 de unități (+57%), în timp ce Skoda (645 unități, + 43%) a învins la limită Renault (626 de unități, în creștere cu 43%) în lupta pentru locul 3. Locul 5 în acest top le-a revenit celor de la Ford, cu 540 de unități înmatriculate după o creștere de peste 37%.Chiar dacă mărcile prezente în România au raportat în general creșteri, au existat și câteva branduri care au scăzut puternic.
Printre ele figurează Peugeot (-39%), Fiat (-65%), Honda (-23%) sau Kia (-9.6%).Pe de altă parte, eliminarea timbrului de mediu cu începere din 1 februarie a determinat o stare de așteptare din partea românilor care vor să cumpere o mașină la mâna a doua. Aceasta este și explicația pentru care înmatriculările de mașini second hand au scăzut puternic cu 53% la numai 7.708, fiind astfel doar cu puțin mai mari decât în cazul mașinilor noi. Este însă de așteptat ca mașinile second-hand să recupereze terenul pierdut începând din luna februarie.
Via DRPCIV
Prevad ca toti cei care si-au cumparat masini noi dovedind ca acest guvern a avut dreptate vor fi catalogati "tradatori de neam" si "dusmani ai poporului" si vor fi nominalizati la protestele de strada ce urmeaza sa aiba loc!
mai ales ca acum cam sufli impotriva curentului ce predomina spatiul dambovitean.
cum ii spuneam si lui @inexorabil...sa lasam subiectele astea pe alta data si pentru alt loc.
nu cumva inmatricularile pe luna ianuarie a anului in curs sunt comenzile intregistrate in lunile anterioare (dec, nov octombrie, etc)? Deci sa asteptam sfarsitul lui 2017 sa vedem urmarile eliminarii taxei auto.
Sunt cifrele din ianuarie. Taxa e abolită de la 1 februarie. Numărul vânzărilor SH a scăzut așa mult pentru că oamenii au așteptat 1 februarie. Stai numai să vedem cifrele pe februarie. Nu zic că e bine sau rău, ci e o constatare.
Oricum, statul are de castigat: bani din taxe, dar si din cresterea consumului de carburant. Pentru cine nu stie, mai mult de jumatate din pretul/litru al benzinei sau motorinei merge la stat.
Cine isi doreste o masina noua isi va cumpara asa ceva, daca are bani. Producatorii si importatorii ar trebui sa ia atitudine si sa vina cu oferte atragatoare, inclusiv o creditare cu dobanzi preferentiale. In America poti sa iti cumperi un autoturism nou cu plata in rate egale, fara dobanda sau cu o DAE de sub 4-5%.
Ideal ar fi ca marea majoritate a romanilor sa isi permita o masina noua.
Nu-i nicio optiune politica. Cred doar ca asa cum guvernantii trebuie criticati atunci cand fac prostii, tot asa trebuie laudati cand fac lucruri bune. Cat despre "curente", nu ca as fi dat vreodata doi bani pe ele, dar cred ca Romania nu-i alcatuita doar din cei care striga. Atata vreme ca cat pe acest site au aparut pozitiile unora privind scutirea de taxe, nu vad de ce nu ar avea legatura cu lumea auto sau, mai bine zis, cu piata auto!
@Moldovean
E adevarat. Insa scutirile de taxe au fost anuntate de anul trecut. Prin urmare, nimeni nu-i impiedica pe cei care si-au luat masini noi in ianuarie sa astepete scutirea de taxe si sa isi cumpere sh-uri dupa ce aceasta a intrat in vigoare!
Atenţie nu spun ca taxa era corecta!
Prietenul meu a luat pt fiul lui Golf 7 la super preț 14700€ (benzina bine echipat reducere 2000€), deci se poate lasă din preț, acesta va fi marele câștig al nostru
@xxx... mergeau direct in bulgaria pentru inmatriculare ca apoi sa revina in Romania la fericitii proprietari de tehnologie vestica. Optimizarea circuitului...
Multinaționala la care lucrez are punct de lucru si in Bulgaria. Colegii noştri au fost la noi săptămâna asta, ne-am amuzat teribil pe subiectul asta, aseară la un șpriț. Unul are soția care lucrează in circuitul asta de înmatriculări in Bulgaria. Este panica mare acolo după ce s-a votat legea, vor fi concedieri vorbeau de vreo 1500 persoane, DAR lucrează la planul de rezerva: RCA in Bulgaria este cu 70% mai mic decât cel din Romania PENTRU persoanele de pana la 35 de ani