Piața auto din România în luna iulie: cota motoarelor diesel a crescut la 26.5%

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 22.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
26.5% dintre mașinile vândute în România în luna iulie au avut motoare diesel, în creștere comparativ cu primele șase luni ale anului, în timp ce mașinile electrice și hibride au acaparat 3.7% din piață.

Cota de piață a mașinilor diesel a scăzut constant pe piața europeană după izbucnirea scandalului Dieselgate în toamna anului 2015, iar acest lucru s-a reflectat și pe piața din România.

Iată însă că a doua jumătate a acestui an începe cu o creștere a interesului clienților pentru mașinile diesel, potrivit celui mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, în luna iulie, pe piața din România s-au comercializat 15.050 de mașini noi, dintre care 3.993 sunt echipate cu motoare diesel, echivalentul unei cote de piață de 26.5%. Comparativ cu luna iunie, creșterea cotei de piață a motoarelor diesel este de aproape patru puncte procentuale.

Evident, creșterea cotei motoarelor diesel a avut ca efect o scădere a popularității motoarelor pe benzină, care rămân însă majoritare. 10.495 de clienți au mizat pe acest tip de unități în iulie, corespunzător unei cote de piață de 69.7%.

Restul de 562 de mașini vândute în iulie au avut sisteme electrice sau hibride și au înregistrat o cotă de piață de 3.7%.

Evoluția din luna iulie are un impact vizibil și în clasamentul valabil pentru primele șapte luni ale anului.

Astfel, cota de piață a motoarelor diesel a ajuns la 25.1%, în creștere de la cota de 24.8% din prima jumătate a anului, în timp ce cota motoarelor pe benzină a scăzut de la 71.6% la 71.3%. Între timp, mașinile electrice și hibride au avut o cotă de piață de 3.6%.

Pe baza acestor tendințe, este foarte posibil ca luna aprilie să rămână cea mai drastică pentru motoarelor diesel. În a patra lună a anului, doar 19.6% dintre mașinile noi vândute au avut acest tip de propulsie.

Via APIA

Comentarii (10)

  • Afara cu tractoarele din orase!!!!!
    TDI si alte balarii - pe camp la arat.
    10 24
  • e-manuela
    Ura! Nenea, asta înseamnă ca le veni, in sfârșit, romanilor, mintea la cap?....
    5 0
  • si unu
    stai jos.
    unu.
    10 4
  • inexorabil
    @unu, în replică, afară și cu...multinaționalele/corporațiile rapace, care secătuiesc literalmente această țară și pe români îi obligă la o perpetuă sclavie "edulcorată" prin strategii consumeriste. Adevăratul duh capitalist nu poate fi născut decât de întreprinzătorul local, pe care însă monopoliștii externi îl strivesc sau nu-l lasă să respire, bașca "statul" român îl jupoaie de trei straturi de piele.

    De abia după aceea se cuvine să interzicem prin lege achiziția autoturismelor/utilitarelor Diesel (iar dacă m-ai întreba ce legătură logică ar fi de conceput între cele două subiecte, ți-aș răspunde că aceasta există și încă în mod consistent, oferindu-ți un singur indiciu, dar echivalent tocmai cu cheia înțelegerii situației: puterea de cumpărare...). Dar ce crezi? Este la mintea cocoșului că acest sector vital al economiei naționale, recte transporturile, se va baza în continuare pe vehicule grele, care funcționează cu...zi tu. Adică vor polua ca și până acum. Așijderea, noi le vom eco-stigmatiza, ca de obicei, cu burta plină de mâncarea asigurată în magazine de acești monștri Diesel, carevasăzică vom respira ipocrizie ca aerul natural. Nu-i mișto?
    10 5
  • Eu am spus si o sa spun in continuare: minciuna are picioare scurte si oamenii isi vor da seama in relativ scurt timp de escrocheria masinilor cu baterii.

    In ce priveste hibridele, acolo e doar o tehnologie inutila care nu ajuta nici la consum, nici la greutatea masinii, ci doar la ego-ul umflat de reclamele mincinoase. O masina hibrid care consuma 7 - 9 litri in oras putem spune ca nu face nicio diferenta fata de un Diesel onest cu tot soiul de filtre si norme peste alte regulamente, puse unul peste altul. Va polua la fel de mult, poate si mai mult, pentru ca e mai grea. Ce-ti aduce in plus o hibrida (dupa cativa ani) sunt infinite complicaciuni cand incepe sa se strice si constati ca te costa o avere sa repari prostiile inutile. PHEV-urile cu baterii care te duc 20 de km polueaza si alea o data cu bateriile, si apoi la fiecare accelerare mai zdravana, cand motorul porneste la rece, de mai multe ori. Plus sunt scumpe, FOARTE scumpe.

    Produse inventate pentru a umfla preturile si a crea probleme acolo unde nu e cazul. Legat la cap cand nu te doare.

    Producatorii trebuie lasati sa vina cu niste modele convingatoare, fiabile, economice si nepoluante. Nu teste pe banii prostilor.
    8 1
  • mircea badea
    taranul e pe dizal, taranul e pe dizal..ura, lelitza mea, taranul e pe dizal..
    3 12
  • @inexorabil: nu inteleg rostul elucrubratiilor tale. Ai putea sa te exprimi simplu si coerent, nu cu artificii inutile.

    Ca sa-ti raspund: tu te bati cu cineva, dar nu cu cine trebuie. De vina pentru suferinta producatorului local nu e Dieselul, ci globalismul. Care dupa parerea ta ar trebui sa fie ingradit sau inlaturat pentru a putea avea o piata autohtona reala, cu cerere si oferta bazata pe forta economica interna.

    Ma tem ca o asemenea "isprava" nu mai e posibila. Pe undeva tind sa-ti dau dreptate, uneori e tentant gandul ca am putea sa ne descurcam cu produsele noastre pe care le-am putea controla mai bine. Ai sti ca o rosie, chiar daca o mananci din mai pana in septembrie, stii ca nu e infestata de tot soiul de produse de sinteza cu efect necunoscut pe termen lung pentru sanatate.

    Am putea face o discutie interminabila despre piersica romaneasca vs. rodia din Africa Tropicala. Dar Dieselul n-are nicio vina pt ca lui Nea Caisa ii place sa manance banane. :) Dieselul e doar un facilitator, si as tine sa-ti amintesc ca foarte probabil 80% din produsele pe care le folosesti, inclusiv computerul pe care scrii, au fost carate in spate de un Diesel, de la faza de productie (productie componente si plimbari pana la asamblare) pana la distributie.

    Toate bune si frumoase, omoram Dieselul ca e canceros: da-mi o alternativa reala. Sau ce facem? Punem lacatul si plecam acasa? Ne intoarcem in timp de dragul planetei verzi?

    Cheia e nu interzicerea, nu inchisul, nu inlaturarea. Cheia e inventivitatea umana care intotdeauna a reusit sa rezolve probleme aparent insurmontabile. Deja exista solutii, sunt convins. Dar totul se reduce, ca de fiecare data, la bani. Atata timp cat Dieselul va fi ieftin si fiabil, nu se va renunta la el. Se va intampla asta cand o alternativa va fi chiar MAI ieftina si MAI fiabila. Si asta indiferent cate norme de poluare si regulamente vor inventa niste politicieni care, la modul real, nu se pricep la nimic.
    5 4
  • Daca tot dati o stire, dati-o cum trebuie. Marea majoritate a vanzarilor diesel sun utilitarete. S-au vandut multe in perioada asta, este adevarat.
    1 1
  • inexorabil
    @PMC. Dacă tu mă bănuiești de "tâmpenii", eu te bănuiesc de...neatenție. Vorba lui Mister K: mă citești în diagonală?

    Diesel-ul pe care l-aș interzice eu pe autoturisme/utilitare ar fi doar expresia unui gest...stilistic sau a unei revolte...simbolice. Evident că n-aș face-o în realitate, dacă m-aș trezi deținând pârghii politico-juridice. De fapt, cum stai cu capacitatea de a face corelații? Îți amintești când tot subliniam că singurul inconvenient pe care îl consider a exista în cazul Dieselului se traduce prin aceea că nu-mi place..."melodia" lui caracteristică? Am incriminat eu vreodată poluarea, sub o formă sau alta???

    Quod erat demonstrandum. În cazul lui @unu, m-am pretat la niște subtilități sarcastice...Dacă însă tu ai înțeles că eu m-am purtat --- la propriu --- ca un vrăjmaș și acuzator al motorinei (mai ales din postura de deținător al unui Diesel de care mă declar apoteotic mulțumit), atunci cu certitudine problema nu se află în perimetrul meu. Iar de exegeți ai stilului meu "grafomaniac" n-am dus lipsă de la geneza mea pe AM. Hai la revedere (ameliorată) !

    P.S. "Aș ține să-ți amintesc"...un aspect pe care tocmai îl precizasem și eu, înaintea intervenției tale. Canicula, bat-o vina :)
    0 2
  • @mircea badea
    si prostu e fudul... si prostu e fudul, ura antena mea, ca nu e prost destul...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru