Pe final de an, autoritățile au anunțat o serie de modificări la programele Rabla și Rabla Plus. Piața a reacționat, astfel că înmatriculările de mașini noi au scăzut vertiginos.
Spre exemplu, în luna decembrie, românii au înmatriculat 9.250 de autoturisme noi, cu 25.63% mai puține decât în aceeași lună din 2022. De fapt, decembrie a fost cea mai slabă lună din 2023, arată datele analizate de Profit.ro.
Deloc neobișnuit, cele mai vândute mărci în decembrie 2023 au fost Dacia (2.752 de unități, -48%), Toyota (768 unități, +29%), Skoda (753 unități, +12%), Renault și Volkswagen. Dacă francezii au înregistrat o scădere de 51%, în dreptul germanilor regăsim o scădere de 11.5%.
În întreg anul 2023, românii au înmatriculat 141.788 de mașini, cu 9.63% mai multe decât în 2022.
Dacia conduce și clasamentul mărcilor pe întreg anul 2023, cu 45.280 de unități. Constructorul de la Mioveni este urmat, pe rând, de Renault, Toyota, Skoda, Volkswagen, Hyundai, Ford, Mercedes-Benz, BMW și Suzuki.
via Profit.ro
2023 cu +9,63% fata de 2022
articolul original preconizeaza un declin al pietei auto in 2024
Cate mașini sh s-au inmatriculat?
Deci masini noi: 141788 bucati
Si masini sh: 316695 bucati.
Romanii sunt fani troace in continuare.
Oare cine dintre straini cumpara sh-uri din Romania? Oare vin germanii, olandezii, francezii, belgienii sa ne scape de table?
Sunt bune comunicatele de presa de la APIA dar din cand in cand ar fi bun un articol cu o analiza detaliata a pietei auto. Nu de alta, dar sunt multi prin comentarii care chiar cred chestii de genul celor ce scriati recent in testul de la GLS cum ca cineva scoate 100k "din buzunar" sa cumpere o masina. 99% din masinile din zona aia de pret sunt luate prin leasing. As indrazni sa zic chiar ca 90% din masinile de peste 50k sunt luate prin leasing.
Dar mi-ar placea mai mult sa citesc o analiza detaliata in sensul asta.