În prima jumătate a anului 2023, românii au înmatriculat 72.787 de mașini noi. O creștere de 25.4% comparativ cu același interval din 2022, arată cel mai nou raport APIA.
Dintre acestea, 64.9% au fost echipate cu motoare pe benzină. Interesul pentru mașinile electrice și hibrid a crescut, arată același raport, ele având acum o cotă de piață de 21.9%. Așa cum ne-am obișnuit, cota de piață a mașinilor diesel scade încontinuu, ajungând acum la 13.2%.
Creșterea cotei pentru mașinile prietenoase cu mediul înconjurător este susținută de mașini electrice ( 4.447 unități, + 57% față de prima jumătate a lui 2022) și plug-in hybrid ( 1.884 unități, + 46.9%). Totodată, în primele 6 luni din 2023 au fost înmatriculate 5.562 de mașini full hybrid.
Cu 3.266 de exemplare înmatriculate în intervalul ianuarie - iunie 2023 (+ 36.9%), Dacia Spring rămâne modelul cu zero emisii preferat de români. Modelul constructorului de la Mioveni este urmat de Tesla Model Y (637 unități) și Renault Megane E-Tech Electric (483 unități).
Ford Kuga este cel mai căutat model plug-in hybrid de la noi din țară (409 unități).
Podiumul este completat de Mercedes-Benz GLE și Renault Captur.În ceea ce privește modelele hibride, Toyota rămâne etalonul pentru români. Primele 3 poziții în clasament sunt ocupate de modelele producătorului nipon, după cum urmează: Corolla (1.041 unități), C-HR și Yaris Cross.
via Economica
Crește electrificarea din alte motive: costuri suportate de taxele noastre și hibridele.
Spring nu este mașină, ci gunoi de îmbogățit Renault pe banii contribuabililor. Cumpărătorii de spring preferă o tiribombă în locul unei mașini pe ideea că produc o pagubă statului.
În 2021 s-au vândut 3765 electrice non-spring, iar 1181 reprezintă 31%... la jumătatea anului.
hahahahahahahaha
Asa cum s-a mai prezentat, ele reprezinta cam o treime din ce cumpara romanii.
Restul de 2/3 sunt gunoaiele la care renunta germanii, olandezii, francezii, belgienii. Ei le vand ca sa treaca la masini electrificate, iar gunoierii romani se bucura ca "fac afaceri".
Romanii mai importa si gunoaiele strainilor la propriu si le ard la noi in Tara.
Asta in timp ce le dau strainilor padurile cu ajutorul smecherilor si vamesilor.
Asta suntem,o natie de retarzi si nu e de mirare sa-l vedem pe inexorabil dandu-si cu parerea ca un adevarat cunoscator.
Si nu e singurul: sunt multi care importa jafuri pe care le trec ITP cu ajutorul altora meseriasi.
Nu suntem toți ca tine așa de bogați, dar alegem inteligent si nu conduși da obsesii si aberații.
Cum îți merge electrica?
PS când mai aberezi cu creșterile la electrice verifica VS Q4’22, nu ne mai plictisi cu Q1 și Q2 pe 2022 ca deja-i fumata. Nu s-a produs, fabricile au fost închise!!!
Spor la obsesii…
dieselul ar trebui renumit motor hitler!
"verifica VS Q4’22, nu ne mai plictisi cu Q1 și Q2 pe 2022 ca deja-i fumata"
Fumata e mintea ta. Hai, vezi ca te cheamă delfinii.
Si se forteaza pseudo electrificatele, cacofonia denumite mild hybrid.
Alea nu sunt masini hibrid, nu sunt electrificate.
Alea sunt gen advanced start-stop, tine consumatorii porniti cand motorul e oprit, nicidecum hibrid, caci nu are motor electric care sa propulseze masina.
Si bazaconiile astea sunt denumite hibrid, si de aia distorsioneaza statisticile, cu asa zisa "electrificare". Poluare a rezultatelor, dezinformare.
Sa ii lasam pe altii sa evolueze.
De exemplu: fac o "statistica" despre vanzarile de branza telemea. Iau in calcul doar branza sarata, doar cea vanduta de producatori locali dintr-o anumita zona, si doar cea din lapte de vaca. Toata lumea mananca telemea romaneasca din Transilvania. Iacata ca iese ce vreau eu sa iasa. Asa si cu "statistica" despre "electrificare".
"Electrificarea" din romania arata asa:
- pe locul 1 la vanzari e gunoiul numit Spring, dar autorii articolului au avut grija sa nu puna in articol cantitatea de gunoi vandut. Apare doar locul 2, Tesla, cu numar de masini vandute. Nais, veri nais. :)
- masinile "hibrid" sunt o minciuna impachetata frumos. Alea sunt masini pe benzina. Prostia reglementarii absurde naste monstri.
Asadar, vanzarile de "electrice" aduna aproximativ 6% din totalul de masini noi. Aceste 6 procente sunt umflate artificial de gunoiul numit Spring + ajutorul de stat de 11.400 de euro, cel mai mare din lume. Dar, daca vrei sa faci totul sa sune ca si cum romanii cumpara "electrice" ca painea calda, se poate, n-asha? :)
Intamplarea face ca saptamana trecuta am mers pana in Germania, cu masina. Ei bine, remorcile incarcate cu gunoi vechi din Germania si Olanda umbla in continuare harnicutze, fara oprire, fara stampar. N-am mai facut drumul asta de o vreme deja. Ei bine, mi-a fost rusine din nou sa-i vad pe romanii nostri, alaturi de bulgari si cei din Republica Modlova carand in continuare fier vechi din toata europa. Umpland romania de gunoi.
Datele despre gunoiul importat din toata Europa, unde sunt, domnii ziaristi? Ca grosul masinilor inmatriculate an de an sunt gunoi vechi din vest. De ce nu faceti o statistica reala? De ce nu puneti lucrurile in context? In perspectiva. O fi oare pentru ca nimanui nu-i pasa de adevar? Ci doar de agenda proprie?... Nu stiu, ma intreb si eu asa, in gand. :)
PS Curiozitatea mea ramane: oare cum ar arata "electrificarea" din Romania fara gunoiul Spring si cei 11400 Eur din banii nostri, ai tututror?! Nu cred ca s-ar vinde mai mult de 500 de masini electrice pe an. Cred ca ACEEA e o cifra plauzibila a "electrificarii" in Romania. :)
Electricele au inca o cota de piata mica pentru ca nu se produc atatea cate ar vrea lumea sa cumpere si inca nu este infrastructura.
Pentru electrice timpul de asteptare este uneori de peste un an.
Troacele diesel sunt pe stoc cu livrare imediata pentru ca nu mai e cerere.
Apoi la dieseluri este o mare problema cu EGR, DPF, iau foc pe capete, pica senzori si multe probleme.
Am cunoscuti care dau spagi ca sa treaca troacele lor testele de emisii si alte probleme.
Deci mai lasati abureala ca nu prea tine.
Romania e prima in top la accidente rutiere in Europa si tot prima la gunoaiele care circula pe strazi.
Degeaba va agitati voi, ca tot in jos ne trageti pe toti.
Mai bine puneti mana sa iesim din Covina.
1) Nu mai gasesti motorizare diesel la clasele de masini mici si medii decat cateva exceptii si care au preturi uriase un Clio diesel trece de 20 de mii de euro iar o Octavia diesel decent echipata trece de 30 de mii
2) Oamenii speriati de masurile agresive luate de UE se indreapta spre masini hybride
3 ) Preturile au devenit nesimtit de mari si lumea se gandeste de 2 ori inainte sa mai cumpere o masina noua
Ca o parere personala vanzarile de masini eletrice au sa urmeze un curs identic cu cel al vaccinarii ( care mai ca a fost obligatoriu, sa te poti deplasa in tara si strainatate ) .
Atunci cand se termina cu doritorii de masini electrice au sa inceapa sa stagneze vanzarile . Exact ca la vaccinare cei care nu au vrut nu au putut fi obligati fortat sa se vacineze si au ramas cu vaccinurile pe stoc . Asa se va intampla si cu masinile electrice . Au sa se mai miste vanzarile cand mai fac unii rapel dintre actualii posesori de masini elecrice . Ca doar nici masinile electrice nu sunt masini pe viata trebuie inlocuite si ele .
Cine trambiteaza sus si tare ca electrificarea totala este iminenta, ignora cifrele actuale.
Electrificarea are mari probleme cu actualele preturi si autonomii. Si nici nu ne putem imagina cum ar arata fara rabla. Lucrul asta e valabil si in alte tari. Chiar daca primele nu sunt la fel de mari, compenseaza pe alte parti cu reduceri si deduceri sau penalizari pentru termice.
In ce priveste sh-urile, rapoarte de 2:1, 3:1 sh:nou sunt normale. Din Vest nu se importa numai gunoaie. Masinile de 3-5-7 ani nu pot fi considerate gunoaie sau cadavre. Dar clar nu vor rula la fel de mult precum cele de acum 10 ani si vor ajunge mult mai repede dauna totala economica din cauza complexitatii si dificultatii de a le mentine pe strada. Simt asta pe propria piele cu pompa de benzina de inalta presiune moarta la sub 40k km.
De diesel nu are rost sa mai vorbim, e logic ca e in scadere din moment ce nu prea se mai fabrica, daca s-ar fi fabricat in continuare ar fi rupt la vanzari, nu intereseaza pe nimeni de soft-uri sau alte baliverne, cum nu intereseaza pe nimeni cat polueaza cand zboara cu avionul in ''city break de 2 zile''.
Perfect. Din 2030-2035 se vor fabrica/vinde doar electrice. Te las pe tine sa tragi concluzia. Observ că a început să ți se aprindă becul.
Momentan vanzarile de electrice sunt cum sunt prin EU. De la 10% electrice adevarate (de de la subcompacte in sus) pana la 100% e cale lunga. La fel de lunga e si calea de la Clio benzina de 15k pana la Zoe de 35k.
Fara o baterie revolutionara (1kwh/kg + 30-40$/kwh) in maxim 5 ani si in 10 ani productie de masa, treaba e oabla.
Cu baterii de 500kile si 10k euro per masina nu se face revolutie.
Deja toată lumea a inteles: nu se mai investește în ICE. Poate se vor mai vinde, dar nu în Europa și nu cu tehnologii noi.
@16:16 Cei mai rusnaci extremisti de dreapta care au cantat primii prohodul EU au fost englezii care au si sters-o englezeste fara regrete. Si a fost cam prima sau a doua economie a uniunii, nu vreo Grecie sau Croatie. Asa ca ar fi bine sa-i dai rusnacului ce-i al englezului, sau asa ceva.
Mai ales dacă le cumperi de la bătrânica din Germania, via service-ul turcesc de întinerire.
Să fim serioși... Ați ajuns să visați să dispară UE ca să luați fumegătoare proiectate în secolul trecut, care cică mai sunt bune și în 2050.
Eu ți-aș sugera să te ciupești, poate te trezești la realitate. "Get on with the program" sau emigrează în Rusia. Acolo se apreciază tehnologia din anii 60-70, plus că e nevoie acuta de carne de tun.
Nu se compară Q4 2022 cu Q2 2023 pentru ca exista fluctuații sezoniere.
Și ți-am mai spus, dacă tot ești prost de te râd delfinii, nu te da inteligent, arogantule. Așa cum ai spus bazaconia cu vântul, în loc sa te retragi frumos, te-ai apucat sa insiști, pe principiul "prostul care nu e și fudul parcă nu e prost destul".
Te-ai trezit si tu… posibil ca stai in casa din 2020, vezi ca se poate umbla “liber” de ceva timp.
Degeaba te chinui sa asociezi orice cu vântul… partea buna ca nu trebuia sa împart același oraș cu așa dobitoci, posibil nici același continent.
Mai sunt 2-3 luni si-ți închizi gura… oricum este plină de rahat si nu-i frumos sa vedem ce ai tu acolo.
PS încă-s dezgustat ca umblai să mă pupi… nici in dos nu meriți ;)
Sunt tot ceea ce tu nu vei reuși vreodată si asta te rupe de ciuda ;)
Asta e viitorul electricelor, se vand dupa nici un an dupa ce proprietarii isi dau seama de cat de idioti au fost.
AM: 2022 nu cred ca este o referință care sa ne ajute mult, se poate si fata de 2019
- SH 123.443
- noi 72.787
O observație măruntă, o mașină nouă la nici două SH, apropos de prezicerile catastrofice ale focilor care aplaudau taxa auto și deplângeau eliminarea ei.
Partea interesantă este că din cele noi ”cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către juridice (58%), iar diferenţa de 42% le revine persoanelor fizice” !
Totalul pe 6 luni: PHEV (1884) + (mild) hibride (5562) + electrice (6983 - vedeți dl. Monenciu că ați trecut cifra de anul trecut, 4447, și nu ies procentele) = 14.429 ”electrificate”.
Presupunând proporții uniforme PF-PJ, 42% din 14.429 înseamnă 6060 ”electrificate”.
Din totalul de 123.443 (SH) + 30.570 noi pe persoană fizică cele 6060 ”electrificate” înseamnă 3,9%.
3,9% cu tot cu Spring, cu mild hibrid și cu pomenile maxime de la stat.
Poate ar trebui deci evitate exprimări ca ”interesul românilor pentru mașinile electrificate a crescut”.
Scăderea numărului de mașini Sh se datorează lipsei acestor mașini disponibile către vânzare (si cei de afara au sărăcit, renunță mai greu la o mașină)
S-au vândut mai multe mașini electrice, este ceva relativ, eu nu știu sa trag o concluzie. La noi cine își cumpără, nu o face pentru CO2. Utilizarea punctuala a acesteia si cu anumite condiții de care dispun, ii avantajează. Personal prefer ca statul sa le dea cei 10000€ decât sa-i cheltuiască aiurea pe alte tâmpenii (oricum cea mai mare parte, din banii ăștia vin din UE pentru subiectul decarbonizare)
HEV: am la munca Jogger, își merita banii, in orașele mari, aglomerate, scăderea consumului este evidenta de peste 30%
Am o vorba: mașina cea mai bune este cea pe care o ai!
Și din păcate statistici detaliate care ar putea lămuri ”mistere” (cum ar fi procentul de electrice luate pentru utilizare la firmă, unde poate se pretează) sunt indisponibile, iar jumătățile de măsură sunt prezentate astfel încât să servească scopului fiecăruia.
La Jogger e simplu, 30% reducere la combustibil pentru hibridă?
Păi reducerea de costuri cu GPL sare de 40%, iar la aceleași dotări mașina costă mai puțin cu cu 5.450 euro. Din punctul meu de vedere hibrida nu merită banii în plus doar pentru cutia automată.
Personal îmi place mai mult HEV, dinamica + Cutie automată. Bine daca ar exista bani după ce-am mers 1000 km cu RAV4 HEV, cam asta ar fi dorința, dar putinta zice NU