Cel mai nou raport al Autorității Federale de Transport Rutier din Germania (KBA) relevă faptul că în 2023 au fost vândute în total 2.84 milioane de mașini noi în această țară. Asta se traduce, concret, printr-o creștere de 7.3% față de nivelul înregistrat în 2022.
Mașinile cu motoare pe benzină s-au bucurat de cea mai mare creștere, de 13.3% față de 2022, fiind vândute 979.000 de mașini cu acest tip de motor. De cealaltă parte, mașinile electrice au avut o creștere de numai 11.4%, fiind vândute 524.000 de astfel de mașini. Este de așteptat ca numărul de mașini electrice să scadă din cauza eliminării subvențiilor din partea guvernului pentru aceste mașini.
La final, vânzările de mașini hibride plug-in s-au redus la jumătate, fiind vândute doar 176.000 de unități pe tot anul 2023.
via Economica
Ah, da: benzină, tati! Iată...AUTOMOBILUL (care moare, dar nu se predă…). Nu contest, multe Diesel-uri au fost (şi încă sunt) reuşite şi eu însumi le prefer (pe unele) şi le fac apologia în general, dar…Dar prima dragoste nu se uită.
Şi repet la infinit: (strict) în viziunea mea, generaţia C4 a Platformei VWG C = autoturismele-etalon (de calitate totală) din întreaga industrie/istorie auto.
Concluzia nu lasă loc de echivoc: imbecilitate la grad absolut! Adică “oameni” care îşi amenajează singuri calea către…neant ((neştiind/neintuind, totuşi, încotro se îndreaptă…mă rog, ei rămân blocaţi în iluzia cruntă a “progresului universal” sau a “raiului” invariabil teluric (şi cică definit de/pe criterii egalitariste) care reiese din ideologia eresului milenarist, alias paroxismul socialismului în istorie)).
Romania la ~15 mil locuitori - 140 mii masini noi adica o masina noua la 107 locuitori.
Asta e doar o comparatie intre cea mai mare piata auto si Romania, una dintre cele mai mici din UE.
Daca ne comparam cu tari ca Franta sau Italia, lucrurile incep sa arate chiar mai bine decat cu Germania.
Nu discutam cate din ele merg prin leasing catre firme ci strict vanzari raportate la total populatie.
Macar din cand in cand ar merge o astfel de analiza pe AM ca sa nu se numeasca degeaba automarket.
Bravo AM!
"vânzările de vehicule pe baterie au înregistrat o creştere mai modestă de 11,4%"
In traducere libera: germanii cu autostrazi (si din alea fara limita) cumpara electrice si masini noi, fara probleme.
Romanii care nici nu au bani de masini noi, cumpara sh-uri de la germanii care vor sa scape de ele. Si iau din alea Dizal, ca si cum ar avea ei bani sa faca cu ele sute de mii de km... Pai daca ei nu au nici macar bani de o masina buna, de unde bani de motorina??? Dau si cocalarii melteni cate o tura prin cartier cu 2 litri de motorina si apoi li se infunda DPF (daca au cand au cumparat masina si apoi nu isi permit un service si anuleaza DPF.
Cam astia sunt "meseriasii" pe la noi
Ori vin electrice la 15-20 de mii cat ar trebui să coste o mașină de oraș ori o să fie nasol. “Valul” cu cei care-și permit să plătească 50-70 de mii pe un gadget s-a cam consumat.
Cine-și permitea înainte Golf, Focus, 308 etc își ia Sandero oare de ce?
In realitate există cote anuale pentru producători. Trebuie sa vândă un anumit procent de electrice, care creste de la an la an. Și dacă au făcut procentul pe anul în curs, în decembrie te amână pentru ianuarie ca să se pună pe anul viitor.
Greu...
După ce înveți limba română, acordul subiectului cu predicatul, îți dăm cifrele. Până atunci nu suntem convinși că îți folosesc la ceva. Spor la vot multiplu.
adica firimituri...bucuria vrabiutelor